Europoje neregėtas eksperimentas: pirmutinė šalis pasaulyje, kurioje kelionės viešuoju transportu bus nemokamos

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2020-03-03 12:47
sveikintinas ir labai ekologiskas sprendimas. musu debilams su "eko automobiliu mokesciais" ir kibiru standarto fanatams reiketu pasimokint, kaip reikia kamsciu ir tarsos problemas sprest. REALIAI sprest. nes Liuksemburge visuomenes mokescius investuoja i sprendimus. o Lietuvoje tokius pacius visuomenes mokescius isleidzia debilizmo propagavimui ir eko reklamos propagandos supazindimui su visuomene. taip sakant valdisko debilizmo adaptacijai ir integracijai...
SILORAKAS 2020-03-03 14:19
Liuksemburgas - tai praktiškai Vilniaus miestas su Vilniaus rajonu (plotas/gyventojų skaičius). Įvesti nemokamą transportą tik dalyje tokio dydžio šalies nelogiška. Estai tai jau nuo 2013 Taline padarė (ir plečia į kitas savivaldybes).
zet 2020-03-03 16:59
Is kur technologijos.lt traukia tokius autorius? Autoriau, apie Estija pasidomek!
immortallt 2020-03-03 19:11
Šiaip nemokamas viešasis transportas yra didžiausia klaida: 1. Viešuoju transportu nesinaudojama ne dėl to, kad jis brangus. 2. Viešojo transporto naudojimas stipriai priklauso nuo kokybės, o viešojo transporto kokybė priklauso nuo finansavimo. 3. Kaip manote, kaip keičiasi dalykų, kurie patampa nemokami, finansavimas ilgu laikotarpiu? Nu pvz., lietaus kanalizacija Vilniuje? Kažkada padarė, buvo nemokama, niekas neskyrė tam pinigų, niekieno atsakomybė nebuvo ir kas gavosi? Pradėjo atskiros vietos skęsti. Priskyrė atsakomybę, įvedė mokestį, už kurį dabar ne tik vykdo valymus lietaus nuotekų sistemų reguliariai, bet ir tinklo plėtrą. Taigi geriau nemokamas viešasis transportas, ar naujesnis transportas su platesniu tinklu?
zilvi.nas 2020-03-04 13:48
Immortal, matosi visai nesidomėjai kaip sekėsi Talinui su nemokamu viešuoju transportu. Jie ne tik kad neprarado pajamų, bet dar ir daugiau surinko pajamų. Ir joks sektorius ar jo kokybė dėl to nesuprastėjo. Kaip tai pavyko? Jie padarė nemokamą transportą tik Taline registruotiems gyventojams. Padaugėjo registruotų gyventojų mieste, o su jais ir miesto pajamos. Pažiūrėkit į Vilnių, kiek ten registruotų, o kiek gyvena, dirba, o mokesčiai plaukia į kitus miestus, nes jie registruoti ten...
Kyborg 2020-03-04 19:37
padarė nemokamą transportą. Įvedus nemokamą transportą GPM surinkimas šalies mastu nepasikeistų, tiesiog būtų prarandamos pajamos už bilietus. Negana to, stipriai kristų surenkamos pajamos iš kuro akcizo. Grįžtant prie Vilniaus, jeigu Vilnius staiga imtų surinkt gerokai daugiau GPM, o kituose miestuose GPM sutrinkimas sumažėtų, labai greitai Vilniuj būtų sumažintas % atitenkančio GPM. Juk ir dabar Vilnius yra donoras, didelė dalis surenkamo GPM Vilniuje yra perskirtoma kitiems miestams.
immortallt 2020-03-04 21:46
Ne ne, jam tiesiog iš oro pasidaugino pinigų. Tam kad Talinas pilkos linijos būdais atsikovojo pinigus, kurie jiems ir taip priklauso, tai nereiškia, kad tai sukūrė pinigų. O kitas klausimas, kas bus po 5 metų, kai visi pripras? Ir kiek iš jūsų nevažiuojate viešuoju, nes jis per brangus, t.y. 20€ mėnesiui neturite iš ko mokėti, bet važinėjate automobiliu, kurio vienas kuro bakas kainuoja 40€, nes 40€ mažiau nei 20€?
Creatium 2020-03-04 22:24
Pasižiūrėkit tyrimus. Taline didesnė dalis, persėdusių į VT, buvo pėstieji, kurie vietoje ėjimo pradėjo važiuot po vieną-dvi stoteles. Automobilių srauto tai beveik nesumažino, o būtent tai yra vienas iš pagrindinių uždavinių, kodėl buvo VT padarytas nemokamas. Pinigų surinkti jis nepadės (ne visi neprisiregistravę galės ar norės registruotis, nes ne visi naudosis VT; išlaidos išlaikymui išaugs dvigubai (Vilniuje 50% sumos gaunama iš bilietų); biški padidėjus naudotojų skaičiui reikės didesnio finansavimo; reikės daugiau kontrolės asocialių asmenų atžvilgiu). Vilniuje buvo atlikta gyventojų apklausa dėl VT. Pagrindiniais punktais, kurie paskatintų persėsti, buvo nurodyti: - greitis - patogumas - patikimumas - įvaizdžio patrauklumas Kaina buvo 4-6 vietose. -- O apskritai Lietuvoje viešojo transporto beveik nėra. Turi Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, o visur kitur yra visiškai liūdna. Važiuoja vienas autobusas kas tris valandas. Koks čia viešasis transportas? Jeigu nesugebama jo sukurti ir finansuoti, net kai renkamos lėšos už bilietus, tai ką kalbėt apie nemokamą?
immortallt 2020-03-04 22:42
Kaina aktuali nebent tiems, kas ir taip važinėja VT, tiems kas važinėja privačiais automobiliais, jei kaina būtų aktuali, neturėtų nuosavo automobilio. O kaip gali būti viešasis transportas ten, kur vos ne vienkiemiai? Dažnai lyginamasi su viešuoju transportu su vakarais, tik šalia niekad nenorit parašyti koks yra gyventojų tankis. Pasirodys, kad jų mažieji miesteliai apgyvendinti tankiau nei Vilnius.
AAA000 2020-03-05 00:22
demagogija prasideda tai dabar jau Lietuva prastai apgyvendinta - reikia imt is Viniaus tankumo pvz - ane? gerai - padarom masini iskelima is Vilniaus tokiu troliu kaip tu - kad butu islygintas Lietuvos tankumas as uz laukuose lizdiniu-kvadratiniu budu isbarstysim. ir kamsciai isnyks, ir uzterstumo problema. iskart viskas issispres ir bus lygybe. ir daunu teisingumas nugales... ---------- reikia ne bilietus viesam transportui ivedinet - nes tai visiskai neefektyvu. efektyviau apskaiciuot butina komforto ir prieziuros lygi. ir paskirt tam finansavima is privalomuju mokesciu. tam ir yra PVM. tai yra kaip vartojimo apibilietavimas. o transportas yra viena is butinuju vartojimo paslaugu. ir visi gauna paslauga "nemokamai", o daugiau naudojasi tik pakankamo sutankinimo gyventojai. ir nera cia ko issikalinet su "pagerintu komfortu". va uz tai jau reikia susimoket asmeniskai. ar per bilietavima. uz papildoma, bet nebutina komforta. jei gyventoju retumas nukrenta - ten viesa "nemokama" transporta naikini ir atiduodi verslui. be apribojimu. o visas tas zonas, be vieso transporto leidi neapmokestintai naudotis ir su individualiu transportu. o ten kur viesas "nemokamas" - apribojimai vdv tarsai ir vezeju verslui mokesciai. kurie ir dengia tankumo sukeliamas problemas. va taip turi but. visur aiskios priklausomybes pagal realia situacija. nes pinigu yra visada - jei yra gyventoju. bet ju kiekis kinta. paimt per daug irgi negalima - nes cia jau valstybinis apiplesinejimas gaunasi. blogoves valstybe darosi. o ne kaip dabar - uzplaukia po pagiriu nerealios "idejos" - davai nauja mokesti ivedam ir svaistysim belenkaip bet kam... pirmiausia reikia butent ir numatyt kaip bus skirstoma ir kas kiek kainuos ir koks paslaugos lygis racionalu. o ne ufonautu "noru" pildymai - nes "musu" daug ir mes norim to ir ano... su kosminais laivais tarp dvieju kaimu skraidyt ir teslom su posche vazinet...