Į Marsą per porą mėnesių. Prasidėjo didžiausio termobranduolinio variklio kūrimas (Video) (8)
Mokslininkai mano, kad naujasis variklis raketą paspartins iki neįtikėtino greičio – 800 tūkstančių km/val.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JK įsikūrusi „Pulsar Fusion“ pradėjo statyti didžiausią pasaulyje branduolinės sintezės raketinį variklį. Tokie varikliai gali gerokai sutrumpinti kelionės tarp planetų laiką, o tai savo ruožtu paskatins žmonijos spartesnį Saulės sistemos tyrinėjimąi, rašo „ScienceAlert“.
Termobranduolinė reakcija yra tai, kas išlaiko žvaigždes, įskaitant mūsų Saulę, gyvas. Jei pavyks sukurti veikiantį termobranduolinį variklį kosminėms raketoms, tai į Marsą bus galima nuskristi vos per kelis mėnesius, o į Saturno palydovus, pavyzdžiui, į Titaną ar Enceladą vos per 2 metus vietoj aštuonerių. Bet sukurti tokį variklį nėra lengva, nes reikia labai aukštos temperatūros, didelio slėgio, reikia „prisijaukinti“ plazmą.
Siekdama pademonstruoti naujos technologijos įgyvendinamumą, Didžiosios Britanijos bendrovė „Pulsar Fusion“ pradėjo statyti specialią 8 metrų ilgio kamerą, kurioje bus reguliuojamas termobranduolinio variklio darbas. Pagal įmonės planus, pirmasis technologijos demonstravimas turėtų įvykti jau 2027 m.
Pasiekti sintezės reakciją raketos variklyje nėra lengva, rašo „Pulsar Fusion“. Viduje turi būti labai karšta aukšto slėgio plazma, kurią palaikytų elektromagnetinis laukas. Tačiau plazma elgiasi nenuspėjamai, todėl reikia išmokti išlaikyti ją stabilią.
Tam inžinieriai naudos dirbtinį intelektą, kad tiksliau prognozuotų plazmos elgesį ir apskaičiuotų, kaip geriausiai ją valdyti. Pasak mokslininkų, kameroje esanti plazma bus įkaitinta iki kelių šimtų milijonų laipsnių Celsijaus, o tai yra daugiau nei Saulės vidaus temperatūra.
Tokio sintezės variklio sukurta didžiulė energija leis kosminiam laivui pasiekti didesnį nei 800 000 km/val. greitį. Šio konkretaus tipo branduolinės sintezės variklyje, kurį konstruoja mokslininkai, įkrautos dalelės sukuria trauką tiesiogiai, o ne paverčiamos elektra. Todėl tokį variklį naudoti ekonomiškiau, nes reikia mažiau kuro, o tai reiškia, kad erdvėlaivis neprivalo gabenti daug degalų.
Mokslininkai mano, kad branduolių sintezės energija ne tik žymiai sumažins kelionės erdvėje laiką, bet ir taip pat taps beveik neribotos energijos šaltiniu Žemėje.