Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2022-01-04 12:24
kestutiz, dujas Vilnius turi. Tu asmeniškai dujų neturi, kas nebūtina. Aš asmeniškai dujų ir neturiu, nors dujos eina už 50m nuo manęs, o už minutės automobiliu, suskystintų dujų balionais krauk kiek nori.
Atominės uždarymos ne dėl politinių priežasčių, tiesiog niekas nesubsidijuoja jų veiklos nei tiesiogiai, nei netiesiogiai, kaip daroma Prancūzijoje. Atominės uždarymo planai sudaromi ne porą mėnesių prieš, o keletą metų prieš. Dėl poros mėnesių niekas metinių planų nekeis.
Saulė ir vėjas kompensuoja ne tik uždaromas atomines, bet ir anglines katilines:
https://www.cleanenergywire.org/factshe ... mix-charts Gross power production grafiką žiūrėti.
Škotija va pernai uždarė paskutinę anglinę katilinę pilnai, kaminai net nugriauti. 2020 m. jau pasigamino 97% elektros iš atsinaujinančių.
Benediktas, na nėra taip kad apie vamzdį tupčioja. Patvirtinta tvarka, kur vamzdį ir dabar jau dujų saugyklas turi valdyti operatorius, kurio valdyba būtų nepriklausoma nuo rusų. Rusai spaudžia, kad leistų patiems valdyti, už tai dujų kainas ir sukėlė. Nenusileidžia.
Kinijoje žmonių daugiau 3 (oficialiai) -4 (su pasų neturinčiais žmonėmis) kartus nei ES. Bet nereikia pamesti vertybių dėl kelių eurų. Tas ir ES strategijoje pradeda atsispindėti, kaip išlikti atvira, bet nepriklausoma ekonomika.
kestutisz 2022-01-04 12:32
Tai jau buvo - marksizmo teorija ir komunizmo statymo praktika. Buvo (ir vis dar yra) nepalyginamai blogiau.
Benediktas 2022-01-04 12:35
Tai matai, kad verslas ziuri tik savo pelno ir veda EU i prazuti - tam ir yra valstybe ir visada taip buvo, kad valstybe leidzia istatymus, nes ziuri placiau. Tokiais atvejais reikia isleisti tiesiog kelis istatymus, daugiau nieko keisti nereikia.
Nesakau, kad reikia staigiai viska pakeisti, o reikia uzdeti akcizus prekems is Kinijos ir juos pamazu didinti arba subsidijuoti vietiniu gamyklu statyma ir robotizavima. Arbu abu dalykus daryti. Vietiniam verslui labiau apsimokes gamintis pas save.
kestutisz 2022-01-04 12:42
Nesutikčiau, kad "vasltybė žiūri plačiau". Ypač kai kai pažiūri į mūsiškius - jie, skirtingai nuo verslo, neturi išvis jokio supratimo, tik kažkokius lozungus. Dėl to paties Taivanio kažin ar žemėlapyje atskirtų nuo kokio iki tol buvusio madingo Tibeto, ką jau ten istoriją.
Teoriškai galbūt būtų galima neleisti išaugti iki tokio ddžio kaip VW, neleisti supirkinėti smulkesnių - bet tada vistiek nematau kažko gero - smulkūs taip ar taip kristų konkurencinėje kovoje, o stambus galintis paispriešinti kinams, indams ar amerikiečiams taip ir neatsirastų.
Benediktas 2022-01-04 12:46
Na jau mums paprastiems piliečiams akivazdu, kad Vakaru pasaulis per versla tapo supanciotas autiritarines Kinijos. Todel logiskas zingsnis - apsaugoti savo suveriniteta ir versla nuo sunaikinimo. Konkuruok su USA, Japonija ar viduje kiek tik nori. USA taip pat reikia istraukti gamyba is Kinijos, nes tos pacios problemos, kaip ir EU.
Nes dabar beveik visos geriausios kortos yra pas Kinija. Tai reikia keisti situacija i geresne sau, kol dar galima.
immortallt 2022-01-04 12:48
Valstybei perėmus verslą, tikrai žlugsime.
Nereikia jokio verslo periminėti konkurencijoje su Kinija. Susitvarkius vidaus politiką, problemų neliks.
Benediktas 2022-01-04 12:56
O kaip reikia sutvarkyti vidaus politika, kad dingtu tokia priklausomybe nuo Kinijos, kaip dabar yra?
kestutisz 2022-01-04 13:07
Vieni mes negalim nieko. Kiekvienas su mumis tiesiogiai nesuprekiautas konteineris važiuos per visus mūsų kaimynus. Ir jei patys mūsiškiai nesinaudos kaimynų paslaugomis - bus suvalgyti patys. Taip, galbūt reikia galvoti kaip iš to išsisukti dabar, bet man asmeniškai nepatinka būti ta laboratorine žiurke į kurią žiūrės visas pasaulis kaip gi čia bus jei susipyksim bukai, paskui koks kitas smulkus kaip nors gudriau, o jau teisingą variantą rinksis pačios stipriausios ekonomikos kai mes būsim išvis niekas (kaip ten jau atvirai sakė patys kinai - istorijos šiukšlyne).
Benediktas 2022-01-04 13:10
Aš kalba ne apie Lietuvą, o visos EU ir USA politiką - tai tikrai nera silpni zaidejai.
immortallt 2022-01-04 13:17
Pirmiausia, kad ekonomika netaptų priklausoma nuo kitos šalies/regiono politinių sprendimų.
Antra, kad nebūtų sprendimai priiminėjami vienos ar kelių kompanijų pelno eilutės lygiu.
Trečia, taikyti lygiateisiškumą visiems, pvz. CO2 apmokestinimas. Jei CO2 apmokestinsi ir importą, taip pat kaip vietines prekes, labai daug problemų išsispręs.
Benediktas 2022-01-04 13:20
Taip. Aš panašiai ir sakau.
kestutisz 2022-01-04 13:51
Beveik neabejoju, kad taip tik labiau nukentės savi gamintojai. Kaip dabar niekam nerūpi kaip ir kokie vergai ten dirba, taip niekam nerūpės ir kiek realiai co2 kam buvo sunaudota. Partija pasakys, popieriuką išrašys, kad gamyboje ne co2, o o2 išiskyrė - taip ir bus. Ir čia, kažkur EU surinktas daiktas iš tų pačių kiniškų detalių co2 atžvilgiu bus vistiek "brangesnis" už kinišką.
Benediktas 2022-01-04 14:01
Kai kinai nacionalizuos USA, EU gamyklas, uz nepklusnumą, va tada bus patys brangiausi daiktai. Tau norisi tokios ateities? Arba su viskuo sutikti? Kinai sakys ryt puolam Taivani, o jus tylekit. Ir mes tylim, nes bijom prarast gamyklas. Po keliu metu sakys, mes puolam Indonezija, o jus tylekit. Mes tylim. Paskui Filipinus. Japonija, Autralija ir t.t., Kol ateis EU ir USA eile. Tau taip patraukliau atrodo? Nebent esi kinas. Tape Kinijos kolonijomis taikrai geriau negyvensim, nes tai autoritarinis rezimas. Apie zodzio laisves, sava politika, bus galima pamirst. Tikrasis zmoniu isnaudojimas prasides tada.
kestutisz 2022-01-04 15:28
Kaip išskaitei, kad aš to noriu? Aš tik sakau, kad su co2 skaičiavimu greičiau pribaigsim savas gamyklas. Nes čia skaičiuosim uoliai (tą mes mokam), o ten - kaip reikės partijai. IR tada taip - kas nebankrutuos, tą nupirks kinai.
Benediktas 2022-01-04 15:38
Nes tavo visa kalba veda, kad gamyba Kinijoje palikti, kaip yra, nes viskas tipo jau nulemta. Geriau, aukoti poltika, del trumpai sotaus kasnio.
Paaiskink, kaip tu manai, kaip ES ir JAV reiktu iseiti is priklausomybes nuo Kinijos? Gal zinai, geresniu budu?
kestutisz 2022-01-04 15:45
Pirmiausia reikia turėti planą, bendrą ir jį vykdyti visiem, arba niekam (ne taip kaip dabar mes kraštiniai). Kitaip su tuo "žalumu" kartosim istoriją ir stiprinsim toliau. Kodėl jau anksčiau gamyba ten išsikėlė? Realiai gi medžiagos kainuoja visur panašiai, sudėtingi įrengimai irgi. Lieka darbas ir atliekos. Pavargo vakariečiai kariaut su profsąjungom ir pan - ir iškėlė tas gamyklas ten kur visa tai dzin. Na tinklus iškabino, kad žudydamiesi nuo nepakeliamų darbo sąlygų šaligatvių nepurvintų ir tiek. Dabar co2 baubas - ten paskaičiuos kiek reikia, ir bus pigiau. Ir tik su didesne energija viskas išvažiuos ten. Vistiek jei įves mokesčius pagal co2 - kinai tuos skaičius pateiks kaip nori, tikrai neleis kažkokie išorės sexpertams landžioti po visas grandines ir ten kažką skaičiuoti.
Benediktas 2022-01-04 15:53
Tai siulai draust profsajungas ir pasimaut labiau ant Putino vamzdzio? Nevystyt saules ir vejo elektriniu, bei laukti, kol pabrangs nafta, bei maitinti autoritarini Kremliaus rėzima, kad turetu pinigu karams.
Taip, bendrai veikti reikia. Dabar bendras veikimas - tai nieko nedarymas. Lietuva vienintele uz vertybes pasisake, Europa uz Kinijos pavadelio ir jai reikia mazinti ta priklausomybe. Be nuostoliu neiseis. Maitinti Kremliu irgi ne variantas.
kestutisz 2022-01-04 15:58
Tai taip, be nuostolio nieko nebus, bet aš prieštarauju būtent tam, kad mes likom tie kraštiniai kurie pasiims visus nuostolius, o kiti "draugai" iš to netgi uždirbs. Bet tam ir yra diplomatija, ministerijos, kad galvoti, tartis, veikti kartu, o ne random bajerius skaldyti.
Benediktas 2022-01-04 16:04
Taip, musu sprendimas teisingas vertybine prasme, bet skaudus finansiskai. Jei EU su JAV ryztusi palaikti mus, tada viskas butu kitaip. Europa ir JAV dabar labai gerai mato savo vieta, kokia ji supanciota dabar yra, nes negali savo politikos vykdyti laisvai, o tai labai blogai. Cia testas vertybems. Lietuva tapo situacijos trigeriu. Jei vertybes ir toliau bus tik pinigai imonems, tai geri laikai irgi baigsis, nenuves i gera, nes paims Kinai uz eggs.
kestutisz 2022-01-04 16:08
Jie yra dar labiau supančioti. Pas mus tos gamybos (kur reikia ir kiniškų detalių, ir parduoti patiem kinam) yra mizeris. Bet ir tai nesuteikia teisės tokiem testam. Vakarai tik per šią pandemiją šiek tiek pradėjo galvot - kai elementaraus skudurėlio ant nosies pasirodo niekas nebemoka pagaminti. Ką jau ten kažkokia elektronika be kurios beveik surinktas automobilis rūdyja aikštelėj.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vokietija išjungė 3 iš 6 veikiančių atominių elektrinių - energijos trūkumą kompensuos anglys ir dujos