Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
trapecijus 2012-12-23 07:40
Na man su tokiom problemom neteko susidurt. Visi daiktai ir po garantinio veikia. Tik žmonos Samsung Galaxy S2 likus mažiau nei dviem savaitėms iki garantinio pabaigos sugedo. O jei tas daiktų gedimas programuojamas, tada kaip su ta pratesiama garantija kurią gauni papildomai sumokėjęs? Nes pavyzdžiui televizoriui yra garantija 2 metai, papildomai susimokėjus turiu garantija 4 ar 5 metams. Juk tokie dalykai neapsimokėtų pardavėjui
Čia kaip loterija? Susimokėk, o aš tikėsiuos, kad tau tarnaus ilgiau nei 5 metai ir nenaudosi televizoriaus 24/7
Arns 2012-12-23 10:11
trapecijus, papildoma garantija prasitęsiama ne gamintojo sąskaita. Tie dalykai kurie ilgai nelaiko, pvz kompiuteriai, jų papildoma garantija ne tik kainuoja žiauriai daug,bet ir pratęsiamas laikas yra labai trumpas.
Beje, pratęsimo įkainiai jau pakilo, lyginant su tuo kas buvo prieš kelis mėnesius
Creatium 2012-12-23 11:03
Aš taip pat nemanau, kad yra dedamos specialios kažkokios mikroschemos, kurios "užrakina" įrenginį. Straipsnyje duotas pavyzdys su spausdintuvu - tai mūsų turėto spausdintuvo istorija. Spausdino normaliai, kol nepradėjo mėtyti perspėjimų, kad kempinė jau pilna. Tiesa, tuo metu dar leido juos išjungti iki kol visiškai nustojo spausdinti. Kempinės niekas mums nepakeitė, nes tai kainuotų brangiai. Tad nusipirkom naują, o seną naudoja sesė (po programinio errorų išjungimo). Esmė tik ta, kad ta spausdintuvo kempinė iš tiesų yra pilna ir jeigu jį pavartai arba kaip pakreipi, tai ant stalo gali tikėtis išsiliejusio rašalo. Tad dabar tenka dėti popierių, kuris sugertų tą rašalą, jeigu kas atsitiks.
Nepamirškime, kad dauguma technikos dabar kainuoja taip pigiai, kaip niekada anksčiau. Tad ir ją pasikeisti nėra didelių problemų. Dar kitas dalykas, tai progresas. Klausimas kiek būtume nuėję į priekį, jeigu tarkim telefonų technologijos būtų vystomos kas 5-10 metų? Nu juk absurdas, dar dabar su paprastais telefonais sėdėtume. Būtent tas 1-2 metų laikotarpis, per kurį gamintojas išleidžia naują įrenginį, ir yra tas laiko tarpas, per kurį technologijos pasensta. Nežinau kaip jūs, bet man tai jau norisi mūsų senuką Philipsą (virš 10 metų senumo) pakeisti nauju 3D televizoriumi. Ne dėl to, kad jis blogai rodo, o dėl to, kad nesuteikia naujų technologijų funkcijų ir galimybių.
immortallt 2012-12-23 12:09
Na zinai, nenorek garantijos benzinui, kad po menesio, jis dar bus tavo bake. Yra dalys kurios dazniau genda del techniniu dalyku, pvz linkusios i perkaitima ar jautrios sroves svyravimams ar dar kam. O garantijos pratesimo kaina tai realiai yra tikimybe x vidutine remonto kaina. Taigi ar draustis ar nesidrausti yra daugiau tavo paties pasirinkimas. Finansiskai jos abi lygiavertes.
Is daiktu kas sugedo pastaruoju metu Tai tik tai, kas ir buvo pirkti tokios kokybes... No name brolio beviele klaviatura... Ai sudeginau fena ne pagal paskirti naudota. Dar skeneris 12 metu senumo tiesiog jau nebepalaikomas ant operacines (drive'u nera), bet jei su papildoma programa skanuoji, dar imanoma, tik skenavimas trunka 3-4x ilgiau nei iprastai. Net mamos masina 2004 metu, 2x dauzta, bet niekas nesugedo, tik freona per pora metu isleidzia... Ir zinoma kitos dylancios detales keiciamos, kaip kaladeles, dirzeliai ir pan.
TAURAS 2012-12-23 12:12
Manau ne kainoje esmė yra. Jau per daug visi žmonės įsigilinę į pinigus, BVP augimą ir panašias žmonių išgalvotas nesąmones, o visiškai pamirštame, kad taip mes naudojame išsenkančius resursus ir iš esmės mes juos naudojame visiškai be reikalo.
Shinigami 2012-12-23 14:05
Jokie metalai ar kitokie elementai nėra išsenkantys resursai, nes jie niekur ne dingsta. Jie tampa kažkokių daiktu kuri galima perdirbti. Paprasčiausiai tu daiktu reikia vis daugiau ir daugiau. Todėl jų ir pradeda trukti. O dauguma elementų gamtoje yra uolienose ir nėra niekur naudojama. Todėl ar tu juos visus iškasi ar ne gamtai dėl to nei šilta nei šalta. Jei jų gaminių nemetį į gamtą.
slack 2012-12-23 14:56
Bet galima pavyzdžiui padaryti, kad tą dalyti būtų galima pakeisti į naują arba tobulesnę, o ne visą kompą išmesti.
Anonymous 2012-12-23 15:18
Keičiamos detalės - tai brangesnės jungtys, tai papildoma vieta, tai remonto dirbtuvių tinklo išlaikymas...
Tai papildoma kebeknė su jungčių ir detalių standartizavimu...
O be to didžioji dalis vis tik perka naujus ir naujus įrengimus senus tiesiog išmesdami. Didžioji masė diktuoja politiką, dėl kelių atsakingų vartotojų niekas galvos nesuks...
Plius - sena technika reikalauja ir soft palaikymo, o kas norės rašyti taisymus senai geležiai? Nokija mesdavo palaikymą po metų, ir tik keli modeliai gaudavo ilgesnį palaikymą.
Vienas dalykas - pinigai, kitas dalykas - nepirks naujų...
Pažiūrėkit, ką kasdien sako žinios: krizė tada, jei vartojimas neauga!
Jei vartojimas toks pat, kaip pernai - tai jau krizė, nes turim suvartoti +3% kasmet
Taigi gamina šlamštą iš šlamšto - su vis naujais blizgučiais ir mus taip nuo krizės saugo
immortallt 2012-12-23 15:38
Krizes suvokimas yra ne visur vienodas. Bet jau issivysciusiose salyse pradedamas apmastyti ir diskutuoti issivysciusios salies ekonomikos modelis, analizuojant Japonoja. Kur augimas tampa artimas nuliui, kitaip valdoma skola, valstybes finansai ir pan.
trapecijus 2012-12-23 20:23
Na drįsčiau paprieštarauti. Draugelis turėjo Philips teliką, po dviejų metų (jau pasibaigus garantiniam) ėmė ir sugedo. Nuvežė į taisyklą, suremontavo (berods kažkokia pagrindinė plokštė sudegė ar kas ten), susimokėjo virš 400 eurų ir naudojo gal pusmetį. Ir vėl ta pati problema. Buvo paaiškinta, kad neva būtent šie televizoriai turi tokią problemą ir vėl reikia keisti tą pačią detalę ir šįkart tik 300 eurų tekainuos. Na tai jis ta telika išsiuntė i Lietuvą - sako mama gal ras kur pigiau susiremontuot ir galės turėti kur kas didesnį televizorių.
Dėl to ir dasipirkau papildomą garantiją (+2m) už 60-70 eurų. Nes jei mane ištiktų panaši bėda, tai vien už televizoriau nuvežimą/parvežimą iš taisyklos sumokėčiau daugiau, nei papildomas garantinis, nes maniškis telikas į mano mašina netelpa, reiktų mikriuką samdyt. Taigi, nesutinku, kad ''garantijos pratesimo kaina tai realiai yra tikimybe x vidutine remonto kaina''
immortallt 2012-12-23 21:07
Garantinio atveju telika vis tiek nuvezti iki garantinio. Bent jau man taip atrodo... O kas del garantinio kainos, as kalbu apie ekonomiskai racionalu atveji, kai net neisivaizduoji kaip butent konkretus modelis daznai linkes sugesti ir pan. Siais laikais, kai technika gaminama masiniu budu, tai yra paskaiciuojama is anksto, kokia dalis produkcijos bus prastos kokybes del paklaidos gamybos procese ir atitinkamai gaunasi garantijos kaina. Jei kompanijos siektu 100% produkto patikikumo, tai kainos butu panasiai, kaip NASA detaliu, kur kainuoja desimtis kartu daugiau nei kitos esancios rinkos bet su mazesniu patikimumu.
O siaip kai chebra nusiperka telika uz 800LT kokio metro istrizaines ir paskui skundzias, kad pasibaigus garantiniam sugedo... Nu tai chebra, kodel neperkat kuro po 2 litus, kur puse kuro bus kontrabandinis, o likusi puse atskiesta vandeniu ?
Anonymous 2012-12-23 21:38
Manau čia esi ne 100% teisus. Didžiąja dalim, ko gero, teisus, bet ne visiškai
Pvz, mersas - jis kokybiškesnis už tarkim, dacia? Taip! Bet trečdalį merso kainos sudaro ... tik merso vardas! Du trečdaliai - taip, geresnės medžiagos, patikimesnės konstrukcijos ir t.t. Bet tą trečdalį moki už tai, kad... Kodėl? Kodėl kokybiškas gaminys apmokestinamas papildomu trečdaliu?
Kodėl kokybiškesnės prekės kainuoja žymiai daugiau, nei jos vertos?
Todėl kad kokybiškų prekių gamintojai tiek pat sąžiningi, kiek pigių prekių gamintojai
Galbūt specialiai ir nedaro mersų, kurie sulūš pagal grafiką, bet ten inžinieriai irgi nedaro amžinų aparatų Net jei vartotojas trečdaliu sumoka brangiau - net tada mersas nedaro amžinos mašinos
Taigi pigios prekės tikrai prastesnės už „firmines“, bet labai dažnai firminės nevertos tų pinigų, kuriuos kainuoja.
Ir tikrai yra atvejų, kai penkis kartus pigesnė kinietiška prekė atsiperka, net jei vieno daikto tenka pirkti tris
immortallt 2012-12-23 21:57
1) teskim pavyzdi, mersas daugiau investuoja i R&D
2) mersas daugiau sukises apyvartiniu pinigu i sandeli ant kokybiskesniu detaliu ir zaliavu
3) mersas daugiau patentu turi (na is dalies isplaukia is R&D)
4) mersas turi daugiau gamyklu tam, kad pagaminti geresni daikta
5) mersas daugiau investuoja i zmogiskaji kapitala - mokymai ir algos
6) merso daugiau yra isbrokuotu detaliu ir masinu
7) visi esantys virsuje punktai veda i tai, kad daugiau pinigu yra investuota, kurie reikalauja didesnes grazos netiesiogiai. Taip pat, mersas isnaudoja savo sukuriama verte.
Ir siaip, siais laikais reiktu jau skirti savokas kaina ir verte. Kaina priklauso nuo perspektyvos, tai yra kieno atzvilgiu. Merso atveju gamintojui kaina yra savikaina, klientui kaina yra tai, uz kiek gali isigyti. Tuo tarpu verte apibrezti gamintojo atveju sudetinga, bet kliento atvzilgiu, tai suma piniginiu vienetu, kuri atspindi kiekvieno zmogaus subjektyvu ivertinima objekto. Jei verte yra didesne nei kaina, dazniausiai preke isigyjama ir skaitosi, kad pirkejas sutaupe pinigu, nes jis nusipirko vertingesni daikta, nei jis kainuoja. Del to, kokybiski, zinomu brand'u prekiu savininkai ir isnaudoja sita dalyka - prekes yra vertingesnes klientams, nei kad kainuoja pagaminti. O siaip, keista, kad prikibai prie merso, o ne prie Apple, kuriu antkainiai turbut visus 10x didesni nei bet kuriu kitu konkurentu
Anonymous 2012-12-23 22:18
Svarbu ne konkretus pavyzdys, svarbu principas. Gamintojas ramia sąžine per brangiai gali pardavinėti neatsižvelgdamas į kokybę - juk taip?
Taip, nes ir tavo žodžiuose galima rasti, kad kainą formuoja ne vien kokybė
Taigi - kokybė kainai lemiamos įtakos neturi, bet - reklamuojant produktą visada remiamasi kokybe! Ir nebūtinai pagrįstai - reklama apskritai yra melo ekstraktas
Štai ir turime pagrindą sąmokslo teorijoms apie planuotą daiktų senėjimą - kai žmonių tikėjimas brandu susiduria su to brando gaminiais
Sudėkim godumą perkant medžiagas, pridėkim norą taupyti gaminant - pigesnė darbo jėga, pigesni įrengimai, mažesnė taršos kontrolė, pridėkim „pagreitintą“ kūrimą (ne taip jau retai automobilius atšaukia), dar truputį pridėkim įvairių darbo organizavimo metodikų ir gausim tai, ką turim - daiktai nėra tokie patikimi, kaip mes įpratę
Nauji VW ir po 60 000 km keičia ratų guolius, kas prieš 20 metų buvo neįtikima - vokiečio guoliai sukėsi po 300 000 km...
Plius šitai sąmokslo teorijai graužtuko pokštai su baterija (juk ta istorija tikra?) duoda tikro gyvybingumo
Arns 2012-12-23 22:29
kas dėl teliko, mažesnius reikia atvežti pačiam į servisą, o pas didžiausius meistrai patys atvažiuoja. Tačiau čia jau perkantis reiktu pasidomėti ką konkreti firma laiko "mažu", o ką "dideliu".
Arcciss 2012-12-24 01:18
Su projektoriais daroma panasiai. Ant kai kuriu lempuciu yra ''saugikliai'' jiems atidirbus tam tikra valandu skaiciu basta baby, keisk lempute. Truputi pasikrapscius galima apeiti, va jau antrakart laikmati atsukau atgal ir viskas puikiai veikia
immortallt 2012-12-24 03:29
Su tom samoklo teorijom...
Taskitas, isivaizduok, esi vienintelis specialistas, kuris gali padaryti darba, kuri reikia padaryti. Vidutinis valandinis atlygis 15LT/h po mokesciu. Tau moketu ir po 100LT/h. Kiek imsi ? 15LT/h ? Ar spausi moket visus 100LT/h ? Manau atsakymas aiskus. Ta pati daro ir gamintojai.
O del "tycinio sugedimo", niekas negamina produktu, kurie tarnautu labai ilgai, nes niekas ir nebenori prekes, kuri tarnautu iki gyvenimo galo, tai yra, niekas uz ja tiek nemoketu. Ateina naujos technologijos ir visi nori naujienu, o senienom atsikrato bei nesuka galvos.
Anonymous 2012-12-24 13:11
Sutinku su tavim, tik noriu papildyti pora punktų:
(1) - ilgai tarnaujanti prekė tikrai nebūtinai privalo būti dešimt kartų brangesnė Čia yra mitas, palaikomas gamintojų - tavo pavyzdys idealiai tinka! Dažnai trumpesnio gyvavimo prekė yra brangesnė - pvz opelio guoliai su ABS davikliu palyginus su senesnės kartos atskirais dalykais
Nebeliko inžinierių, liko kompiuteristai, kurie moka savo CV geriau pateikti darbdaviui, todėl naujas mašinas kuria kaip moka - vietoj techninio sprendimo įkiša kompą...
(2) - aš norėčiau ilgai gyvuojančio daikto. Man 6220c noškė buvo kaip tik, darė viską, ko man reikia, ir ničnieko netrūko. Betgi susikniso protas. Ne mechaninis gedimas, ne koks nors apliejimas vandeniu, ne 220V į platą - tiesiog ėmė ir išprotėjo
Ir nors ir nenorėjau naujo daikto, naujų technologijų ir šiaip jokių naujienų, bet buvau priverstas imti addroidą
Tikrai didžioji dalis nori vis naujų daiktų, ir tokie kaip aš - mažuma, į kurią tikrai neverta kreipti dėmesio.
perihellis 2012-12-24 16:22
leisk paklausti, kas tau geriau, ar trys kreivai veikiantys kiniečio šedevrai, ar vienas gerai veikiantis, kurios veikimas džiugina kaskart paėmus į rankas tą daiktą? iš čia ir atsiranda kaina, kad susimoki ne tik už šiek tiek kokybiškesnį daiktą, bet ir už tai, kad tau truputį smagiau bus dirbti. Na antrasis produktas greičiausiai taip pat bus kokio kiniečio šedevras, tik jam ne dolerį, o du bus sumokėję
loggo 2012-12-24 19:54
Kas tave "vertė" androidą imt? Va tau, gražiausia Nokia (nauja) už 85Lt http://www.mobili.lt/lt/telefonai/nokia/100.html
Ne vertė, o pats norėjai (kaip ir visi normalūs žmonės nori naujesnių, geresnių daiktų) - tau tiesiog preteksto reikėjo "bac - sugedo... Na ką, reikia imt Androidą".
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lina Rumbutytė. Be teisės pasirinkti ilgaamžiškumą