Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Aquarius 2014-05-20 09:43
Todėl, kad neapsimoka. Suplanuotas nusidėvėjimas yra ekonomikos variklis. Kaip ir resursų švaistytojas.
unytas 2014-05-20 10:30
tas man patiko " ar verta išleisti daugiau pinigų geresniam modeliui?" verta susimastiti. kad ir PC ausines pasmane kuo brangesnes perku tuo greiciau sugesta ^^ manau cia matet daug straipsnu apie lempute kuri sviecia 100metu ir neuzgesta o pasmus namuose toku nera ar zinot kodel? todel kad yra susitarimas negaminti ilgamziu lempuciu kad zmones pirktu jas kuo dazniau. o seip manau kad kaina ir kokibes santikis ir is ko pagaminta ir ligus daug maz.
PrefixS 2014-05-20 10:35
Na jie daiktas brangesnis ir kokybiškas jis laiko puikiai. Aišku jei pirksi neaiškios firmos ir papigei, jis ir laikys neilgai.
ZmogZ 2014-05-20 11:09
"Bėda ta, kad gamintojai suinteresuoti, jog žmonės kas 10 metų nusipirktų po 3 didelius buitinius prietaisus"
Begėdiškai užslėpta komuniagų propaganda, ko gi daugiau tikėtis iš BBC
Reikia nepatingėt ir susirast kokybišką produktą (ajfounininko metodas "kas brangiausias ir labiausiai blizga yra geriausias" nesiskaito), kad nereikėtų sekt pasakų apie planuotą nusidėvėjimą.
ra2 2014-05-20 11:15
immortallt 2014-05-20 11:27
Pirma, kuris iš jūsų norėtumėt šaldytuvo 30 metų senumo? Nė vienas sveiko proto. Kodėl? Todėl kad naujausi šaldytuvai, turbūt per penkmetį atsipirktų vien ant elektros. O ką jau kalbėti apie kitus privalumus, kaip no frost, 0-temp lentyna ir pan. Pas tėvus va paskutinis pirktas šaldytuvas laiko jau kokie 12 metų tikrai, gal 15. Tas pats ir su virykle, orkaite ir pan. Po 18 metų pasikeitė siurblį, nes na susidevėjo tiesiog viskas. Po 17 metų pasikeitė skalbimo mašiną, nes tiesiog dalys viena po kitos subyrėjo. Bet ką tik pasikeiti į naują, iškart pastebi veikimo skirtumus: tyliau ir geriau dirba. Aišku, jei perki pigiausia, tai nesitikėk, kad ilgai veiks. Byra ne dėl to, kad nori, jog naują pirktum greičiau, o dėl to, kad labai pigiai nori. Iš esmės, pinigų vertė mažėja, o buitinės technikos kaina mažėjo arba liko vietoje. Taigi santykinai atpigo. O jei visi žmonės norėtų pirkti kažką, kas laikytų 50 metų, pradėtų gaminti, tik kainos būtų kitos.
vytautas50 2014-05-20 11:45
immortallt 2014-05-20 11:55
Vytautai, viską labai suvėlėte ir nė vienoje vietoje nesate teisus.
Bankai mažai skolina, nes vertina riziką kaip didelę. Įsiskolinimas gyvnetojų Europoje ir Lietuvoje yra mažas, JAV jis didelis.
ra2 2014-05-20 12:03
Plikas 2014-05-20 12:17
Pradžioje sakote, kad vyrauja "vartojimo kultūra" ir tai yra blogai (iš čia ir manymas, kad kažkas iš šešėlio tą vartojimą skatina, verčiant gaminti greičiau gendančius daiktus). Paskui jau sakote, kad problema ta jog vartojimas labai sumažėjęs. Gal jau laikas apsispręsti?
ra2 2014-05-20 12:25
- Taip, sumažintas dirbtinai (įsaku taupyti), tai prieštarauja tiek rinkos ekonomikai, tiek ir bet kokiai kitai ekonomikai.
Plikas 2014-05-20 12:28
O kas dabar draudžia išlaidauti ir netaupyti?
Taip pat, jeigu didelis vartojimas yra "blogis", tai vartojimo mažėjimas turėtų būti "gėris", ar ne?
ra2 2014-05-20 12:31
- Ne, "gėris" yra adekvatus atitikimas realiems poreikiams.
Plikas 2014-05-20 12:42
Apie 50 metų Lietuvoje buvo nustatinėjama kiek kiekvienam "pagal poreikius" priklauso. Gyvenimas tikrai nebuvo geresnis.
O gal turite kažkokių kitokių pasiūlymų kurių nežinau?
ra2 2014-05-20 12:53
- Taip, šiandien nustatoma irgi taip pat "iš viršaus", tik jau absoliuti ir dirbtinė pinigų vertė bei kiekis.
immortallt 2014-05-20 12:58
Vartojimas dabar atsigavęs, tik augimo tokio nebėra, kaip buvo iki krizės. Čia bent jau Lietuvoje. Tiesa, pastarųjų 2 mėnesių pardavimai stebinančiai keisti, kai turėtų būt sezoninis pakilimas, būtent mano tėvų įmonė jaučia nuosmūkį.
Realūs poreikiai - tai čia turi omeny bazinis kalorijų skaičius iš neskanaus maisto, drapanos, kurios palaiko kūno temp ir užuovėja/stogas nuo kritulių? Ar jau su automobiliais ir visu kitku, kur kiek žmogus nori? Svaidaisi "aukštom frazėm", bet net nesusimąstai, kad tai nustatyti be proto sunku. Aišku, aš buvau augintas taip, kad taupai daiktus, kuriuos turi, nesirenki pigiausio ir daiktai tarnauja ilgai. Net tie patys batai man dažniausiai tarnauja >2-3 sezonus. Turiu batų, kuriuos nešiojau kokius 9 metus (sportui). Tie patys žieminiai batai, nešioju po 3-4 metus ir dažniausiai jie tiesiog suėdami druskų. Aišku, būtų galima rinktis tokius, kurių nesuėstų, bet tokie nėra reprezentatyvūs ir tiek.
O jei perkate žieminius batus už 150 litų ir tikitės juos nešioti ilgai, nu tai nusipirkite automobilį iš popieriaus ir tikėkites juo ilgai važinėti. Nereikia svajoti apie aukštą kokybę už žemą kainą.
P.S. Muzikinis centras pas tėvus, tarnauja jau kokius 16 metų ir pabaigos jam nesimato. TV senas kineskopinis buvo sugedęs, pataisė už 80 litų, bet morališkai atgyvenęs jis. Kas iš to, jei tarnautų 50 metų? Buvo skeneris, dar veikė, bet jungtis retai sutinkama ant PC, ant laptopų iš vis nėra, o drive'ai nebuvo atnaujinami jau dešimtmetį ir dar šiaip taip veikdavo ant windows XP, tai koks tikslas, kad daiktas tarnautų 50 metų?
Automobiliai, dabar automobiliai yra pigūs kaip niekad, žaliavos pabrangusios, technologijų automobilyje padaugėję, tai žinoma, kad prastėja kokybė. Negana to, po 15-20 metų VDV pradės tapti muziejiniais eksponatais, tai kam reikia, kad laikytų 50 metų? O ką jau kalbėti apie saugumo sistemas naujausias būsimas ir pan.
aurimokas 2014-05-20 13:10
Puikus pavyzdys su automobiliais. Golf II turbūt pas 1 iš 10 savininkų jau baigia sukti (arba baigė) pirmą milijoną km. Beveik visi dabar pardavinėjami Golf II jau prasukę pusę milijono km. Ir visi vis dar sėkmingai važiuoja, tereikia atitinkamai keisti tam tikrus važiuoklės ir variklio mazgus (kas yra normalu kiekvienam nesvarbu senam ar naujam automobiliui). Nusiperki Golf VI, pasibaigia 5 metų garantija ir prasideda bėdos - elektronika, davikliai ir kitos "technologinės inovacijos". Ir tą naują golfą nuolat stumdai iš serviso į servisą.
Tėvai šaldytuvą "Snaigė" nusipirko tik susituokę (prieš 25 metus) ir tik užpernai metais tas pats šaldytuvas nusibaigė būdamas pas sesę bendrabuty - pradėjo nebešaldyti (matyt freonas baigėsi).
Anksčiau gaminta technika buvo gaminama kad būtų ilgaamžiška. Dabar gaminama technika gaminama kad tik kuo greičiau priverst pirkėją įsigyt naują daiktą.
Plikas 2014-05-20 13:16
Niekas nedraudžia ponui ra2 kad ir dabar išleisti savo valiutą ir į rinką išleidinėti tiek nuosavos valiutos, kiek ponui ra2 atrodo, jog jis sukūrė vertės. Kokios problemos?
O šeip piningai pastoviai pinga. Tai kas gi tamstai netinka? Jei galima, pakomentuokite tiksiau nei "neadekvati sistema" ar panašūs nieko nepasakantys teiginiai.
ra2 2014-05-20 14:16
- Netinka "batono istorija", sakykim aš iškepiau batonų už milijoną, juos išleidau į rinką ir gavau milijoną. Tačiau mano pagaminta batonų vertė per metus sunyko iki nulio, o mano pinigų vertė gal kokį 1%, tai reiškia, kad šimtą metų aš turėsiu nepadengtus fiktyvius pinigus?
Plikas 2014-05-20 14:47
Net nežinau ar čia kaltos ekonominio išsilavinimo spragos ar tamsta tiesiog trolina. Visgi...:
Kokius sprendimo būdus siūlo tamsta ra2, kad per 100 metų jo pagaminto batono vertė nekristų iki nulio?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl nebeliko ilgai negendančių prietaisų?