Tai ką Britanijoje sugalvojo „Amazon“, asmens duomenų apsaugos požiūriu bus tikra katastrofa ()
JAV interneto milžinės „Amazon“ virtualus asistentas „Alexa“ britų naudotojams teiks Didžiosios Britanijos nacionalinės sveikatos apsaugos tarnybos (NHS) oficialiai patvirtintus sveikatos patarimus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau kritikai sako, jog asmens duomenų apsaugos požiūriu tai bus tikra katastrofa, pažymi BBC. Apie NHS ir „Amazon“ partnerystę paskelbė Didžiosios Britanijos vyriausybė.
Nuo šios savaitės „Alexa“ savininkai Didžiojoje Britanijoje virtualiam asistentui galės užduoti klausimus apie sveikatą, pavyzdžiui, kaip gydyti migreną arba kokie yra vėjaraupių simptomai.
Prietaisas standartizuotai teiks atsakymus, skelbiamus oficialioje NHS svetainėje.
Sveikatos apsaugos ministerija mano, jog tokia priemonė leis sutrumpinti gydytojų konsultacijų laukimo eiles.
NHS susiduria su dideliu gydytojų ir kitų medicinos darbuotojų trūkumu – pacientams nemokamos gydytojo konsultacijos kartais tenka laukti ne vieną mėnesį.
Valdžia tikisi, jog dėl tokios „Alexa“ funkcijos judėjimo apribojimų ar prastą regėjimą turintiems žmonėms bei senjorams bus paprasčiau pasinaudoti konsultacija, nes jiems yra sudėtinga naršyti internete įprastu būdu.
Anksčiau į klausimus apie sveikatą „Alexa“ atsakydavo, remdamasis populiariausiuose interneto šaltiniuose teikiama informacija.
Tuo tarpu piliečių teisių gynėjai nerimauja dėl galimo piliečių asmens duomenų, įskaitant duomenis apie sveikatą, nutekėjimo per „Alexa“.
Tačiau „Amazon“ tikina, jog „Alexa“ savininkų užklausų apie sveikatą duomenys nebus perduodami jokioms trečiosioms šalims.
Visgi nevyriausybinė organizacija „Big Brother Watch“ šią naujovę pavadino siaubingu.
„Medicininė pagalba tampa neprieinama, pasitikėjimas ir privatumas yra sunaikinti. Asmens duomenų apsaugos požiūriu tai yra tikra katastrofa“, – mano organizacijos vadovė Silkie Carlo.
„Amazon“ atstovai laikraščiui „The Times“ pareiškė, jog bendrovė nesidalija naudotojų informacija.
„Visi duomenys užšifruoti ir saugiai saugomi. Klientai gali kontroliuoti balso užklausų istoriją, sužinoti, kas įrašyta, ir pašalinti norimus įrašus“, – pažymėjo jie.