Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2023-01-06 20:37
Malonu, kad kaikurie gamintojai, bent jau po 90 metų gryžo į teisingas vėžias. Nes buvo nuo 1930 labai madinga daryti aerodinamiškus kėbulus, ar bent jau atrodančius earodinamiškai.
Šiaip neblogas staripsnis, tik pora netikslumų ir vienas papildymas. Aerodinamika įsibėgėjimui turi labai labai mažą poveikį, o masė, tiksliau masės ir galios santykis turi labai didelį poveikį. Mažas Cd (coefficient of drag) yra tik pusė istorijos, kita nemažiau svarbi savybė visoje formulėje yra kėbulo skerspjūvio plotas, kuo mažesnis tuo efektyviau. Formulė tokia iš atminties F=Cd*area*V^2, kaip matisi iš formulės greitis turi nepalyginamai didesnę įtaką efektyvumui nei vien tik "bukai" mažas Cd,
Kitas pastebėjimas kiauras priekis su didelėm grotelėm yra tiesiog kvaila, jei ta mašina neturi 2000kW galios variklio, nėra ką ten aušinti tiek. Pažystamas turi seną užbombintą corvette 1200AG ant etanolio ir salyginai beveik jokių grotelių priekyje ir dėl to jokių problemų. Ne sūkuriai kenkia o pats faktas kad priekyje turim skylę už kurios yra vertikali siena ant kurios susidaro statinis slėgis, gaunasi taip kad vietoj aptako priekyje turim kažką dar blogiau nei statmeną paviršių. Ovalas priekyje be grotelių sukuria minimaliai statinio slėgio centrinėj zonoj, o iškarto šalia virš ir po ir iš šonų nuo centro slėgis netgi neigiamas gaunasi, kuris traukia į priekį iš dalies, dėl įgreitinamo oro srauto taip gaunasi, palei Bernulio dėsnius.
Riedėjimo trintis taip pat nėra linijinė, nes transmijos, ar reduktoriaus pasipriešinimas irgi priklauso nuo greičio kvadrato, net jei riedėjimo trinties formulė sako kad jėga didės tiesiogiai kaip ir greitis.
Taigi norint judėti efektyviai, svarbu turėti neperdidelę masę ir važiuoti lėtai. Bet norint judėti efektyviai ir greitai reikia turėti taip pat neperdidelę masę, mažą kėbulo skerspjūvio plotą mažą Cd ir mažo pasipriešinimo padangas. Padangas su protingai didesnio diametro ratlnkiais realiai didesnis padangos išorinis diametras reikalingas, nes riedėjimo trinties formulėje tiesiogiai ir atvirkščiai proporcingas trinties jėgai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Mercedes EQS“ ir „Hyundai Ioniq 6“: VGTU profesorius skelbia apie išskirtinę elektromobilių savybę ir ką tokio ypatingo turi šie modeliai