Kaip tinkamai išsirinkti motociklo padangas? ()
Prasidėjus šiltajam sezonui keliuose matome vis daugiau motociklininkų. Tačiau prasidėjęs motociklų sezonas iš jų vairuotojų reikalauja ir atidaus pasiruošimo. Tinkamų motociklų padangų pasirinkimas yra vienas svarbiausių sprendimų, kuris tiesiogiai veikia vairavimo saugumą ir važiavimo našumą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Inter Cars Lietuva“ Padangų skyriaus vadovo Dmitrijaus Murnikovo teigimu, tinkamai parinkus padangas užtikrinsime sau ir kitiems saugumą kelyje. Renkantis motociklų padangas svarbu, kad jos atitiktų motociklo tipą. Motociklais mes galime važinėti mieste, miške, kalnuotose vietovėse, lenktynėse, todėl ir padangos turi būti pritaikytos konkrečiam keliui.
„Jeigu važinėjate asfaltu arba žvyrkeliu, puikus pasirinkimas – „Sport touring“ padangos, tinkamos ilgoms ir trumpoms kelionėms. Dažnai jas renkasi pradedantieji motociklininkai. „Cruiser / custom“ tipo padangos tinka ilgoms kelionėms, taip pat jos pasižymi patvarumu, lėčiau dėvisi, todėl su tokiomis padangomis ilgiau važinėsite“, – sako D. Murnikovas.
Sportinio tipo padangos skirtos greičio mėgėjams, kurie renkasi tik asfaltuotus kelius. Šios motociklų padangos tvirčiau sukimba su kelio danga, o tai leidžia saugiai manevruoti važiuojant dideliu greičiu. „Enduro“ tipo padangas rinkitės, jei ketinate važinėti žvyrkeliais, bekele, per purvynus, smėlingais miško takeliais.
Kaip dažnai reikia keisti motociklo padangas?
Dėl automobilio viskas aišku – padangas keičiame du kartus per metus arba naudojame universalias visus metus. Tuo metu motociklininkai į kelius išrieda tik šiltuoju metų laiku. Motociklų padangų keitimo dažnumas priklauso nuo kelių veiksnių, įskaitant padangos tipą, važiavimo sąlygas, važiavimo stilių ir padangų priežiūrą.
„Motociklo padangos dažniausiai susidėvi per vieną arba du sezonus, nelygu, kaip dažnai ir kiek važiuojate, tai priklauso ir nuo važiavimo stiliaus, ir nuo ridos. Motociklų padangos pakankamą saugumą užtikrina tik tada, kai jos yra kokybiškos. Sukietėjusi guma ir beveik susidėvėjęs protektorius neužtikrins tinkamo sukibimo su kelio danga“, – pabrėžia D. Murnikovas.
Anot jo, vienas pagrindinių poreikio keisti padangas požymių yra protektoriaus nusidėvėjimas. Daugumos motociklų padangų nusidėvėjimo indikatoriai yra maži iškilūs strypai protektoriaus grioveliuose. Kai protektoriaus gylis pasiekia šių indikatorių lygį, tai yra aiškus ženklas, kad padanga susidėvėjusi ir ją reikia pakeisti.
„Jei jūsų motociklo padangos buvo pažeistos, pavyzdžiui, įpjautos, išsipūtusios ar pradurtos, jas gali tekti nedelsiant pakeisti. Šios problemos gali pakenkti padangos veikimui, padidindamos gedimo ar sprogimo riziką važiuojant“, – teigia D. Murnikovas.
Be to, jei dažnai keičiate važiavimo stilių ir tenka važinėti įvairia kelio danga, padangas taip pat teks keisti dažniau. Pavyzdžiui, jei važiavimą gatve keis bekelė arba atvirkščiai, jums reikės padangų, sukurtų konkrečiam keliui.
Kodėl svarbu pritaikyti tinkamą motociklo padangos slėgį?
Tinkamo padangų slėgio palaikymas taip pat yra svarbi motociklo priežiūros dalis. Geriausia jį tikrinti bent vieną kartą per savaitę. Rekomenduojamas padangų slėgis gali skirtis – tai lemia motociklo modelis, padangų prekės ženklas ir važiavimo tipas.
„Dėl nepakankamo slėgio padangose gali pablogėti valdymas, sumažėti sukibimas ir pablogėti stabilumas. Nepakankamai pripūstos padangos turi didesnį kontaktinį plotą, todėl padidėja pasipriešinimas riedėjimui, daugiau susikaupia šilumos ir padanga gali susidėvėti. Dėl to gali sumažėti motociklo manevringumas, pailgėti stabdymo kelias ir išaugti nelaimingų atsitikimų rizika, ypač staigiai manevruojant ar avarinio stabdymo metu“, – atkreipia dėmesį D. Murnikovas.
Dėl netinkamo padangų slėgio padidėja jų pažeidimo rizika. Per daug pripūstos padangos yra jautresnės smūgiams ir gali būti pradurtos arba sprogti. Be to, netinkamas padangų slėgis gali sukelti netolygų protektoriaus susidėvėjimą, o tai kenkia padangos sukibimui ir ilgaamžiškumui, sumažina bendrą važiavimo našumą, ir padangą tenka pakeisti pirma laiko.