Kinija „suplėšo“ Rusijos automobilių rinką. Skelbiama, kas nutiko  ()

Rusija ne tik prarado prieigą prie vakarietiškų automobilių modelių, bet mainais gavo Kinijos automobilių pramonės invaziją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Per pirmąjį pusmetį Kinija į Rusiją eksportavo 287 tūkst. surinktų automobilių, rašo „Bloomberg“, remdamasis Kinijos muitinės duomenimis. Tai daugiau nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje ir beveik dvigubai daugiau nei per visus praėjusius metus.

Atpildas už karą su Ukraina rusams pasirodė kartus. Rusijos kariuomenei įsiveržus į Ukrainą, didžiausi pasaulyje automobilių koncernai sustabdė savo gamyklas ir paliko Rusijos Federaciją.

Taigi Rusijos rinka tapo beveik visiškai priklausoma nuo Kinijos, kurios produkcijos kokybė yra prastesnė už vakarietiškų automobilių. Tuo pačiu metu, nukritus rubliui, kiniškų automobilių kainos taip pat išaugo. Per visus 2022 metus Kinija į Rusiją pristatė 162 000 transporto priemonių.

Remiantis Europos asociacijos statistika, Kinijos valstybinės įmonės „Chery“, „Geely“ ir „Great Wall“ yra tarp trijų didžiausių Kinijos prekių ženklų Rusijoje, sudarančios pirmąjį šių metų pusmetį trečdalį naujų automobilių pardavimų. Per pirmuosius penkis 2023 m. mėnesius Rusija beveik padvigubino pirmąją pagal dydį kiniškų automobilių rinką - Kinija į Meksiką pristatė 159 000 automobilių. Trečioje sąrašo vietoje yra Belgija su 120 000 automobilių, o Australija yra ketvirta su 101 000 vienetų.

 

Prasidėjus karui Ukrainoje, Rusijos ekonomika daugelyje sričių tapo labiau priklausoma nuo Kinijos, šalis tapo viena pagrindinių Rusijos naftos ir dujų pirkėjų. Taip pat dėl ​​Vakarų sankcijų Rusija tapo priklausoma nuo aukštųjų technologijų importo iš Kinijos.

Kaip birželį skaičiavo Rusijos „Agentūra“, karo metais automobiliai Rusijoje pabrango beveik trečdaliu. Didžiąją dalį kainų augimo lyderių sąrašo tarp perkamiausių automobilių užėmė kinai „Geely“ ir „Haval“. Taigi „Geely Coolray“ nuo karo pradžios pabrango 47%, „Haval Jolion“ – 38%, „Geely Atlas Pro“ – 36%.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(19)
(3)
(16)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()