Kas kaltas dėl avarijų - „Toyota“ ar vairuotojai?  (10)

Turbūt dar prisimenate su „Toyota“ gamintais automobiliai susijusį skandalą, kuomet paaiškėjo, jog dėl gamybos broko greičio pedalas kartais galėdavo tiesiog užstrigti. Po masinių kaltinimų kompanija atšaukė milijonus automobilių visame pasaulyje ir ištaisė techninį broką.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Apie tai mes jau esame rašę, tad nebesiplėsime. Kilus skandalui dėl pedalo problemų, dalis avariją sukėlusių vairuotojų bandė įrodyti, jog kalti yra ne jie, o techninis automobilio gedimas dėl gamintojo kaltės.

Tačiau dabar aiškėja, jog šia situacija nemažai atveju buvo stengiamasi pasinaudoti. JAV transporto priemonių saugumo organizacija nustatė, kad 35 iš 58 nagrinėjamų atvejų automobilių „Toyota“ vairuotojai tiesiog laiku nepaspaudė stabdžių pedalo. Tiesa, šie rezultatai yra preliminarūs ir oficialiai neišteisina kompanijos „Toyota“, kaltinamos dėl techninio broko, lėmusio avarijas.

Šie įrodymai grindžiami ištyrus automobilių duomenų įrašymo įrangą ir patvirtina pačios „Toyota“ atliktus tyrimus. Japonai savo iniciatyva ištyrė 4 000 automobilių ir jokių defektų nerado.

„Duomenų įrašymo įrenginių patikra yra viena maža viso automobilių „Toyota“ tyrimo dalis. Organizacija atlieka tą patį tyrimą ir su kitų gamintojų automobiliais“, – pasakojo JAV transporto priemonių saugumo organizacijos atstovė spaudai Olivia Alair.

Tačiau būna ir kitokių sprendimų. Štai Koua Fong Lee vairuojamas automobilis „Toyota Camry“ 2006 metais įsirėžė į sankryžoje stovintį automobilį ir mirtinai sužalojo tris jo kelevius. Už šios tragiškos avarijos sukėlimą Lee buvo nuteistas aštuoniems metams nelaisvės.

Vis dėlto per paskutinį apeliacijos svarstymą teisėjas vairuotoją išteisino. Jis nusprendė, kad Koua Fong Lee nesupainiojo stabdžių ir akseleratoriaus pedalų, o automobilis pats pagreitėjo. Būtent automobiliuose „Toyota Camry“ buvo rastas gedimas, dėl kurio jie staigiai stabdant galėjo netyčia pagreitėti.

Kalėjime Lee praleido dvejus su puse iš aštuonerių skirtų metų. Išėjęs į laisvę, vyras sakė visą dėmesį skirsiąs jauniausiam iš keturių vaikų, kurio jo žmona susilaukė iškart po avarijos. Vyras neatmetė galimybės į teismą duoti kompanijos „Toyota“ ir paprašyti kompensacijos už visą nelaisvėje praleistą laiką.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(1)
(-1)

Komentarai (10)