Jokių VAZ ir „Moskvič“. Britai įvardijo įdomiausius automobilius iš Rytų Europos (Foto) ()
Rytų Europoje buvo sukurta daug įdomių ir neįprastų automobilių. Dėl drąsių inžinerinių sprendimų kai kurie modeliai netgi pralenkė savo laiką.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vakarų Europa yra viena iš automobilių gamybos lyderių, įskaitant tokius gerai žinomus prekės ženklus kaip „Porsche“, BMW, „Jaguar“ ir „Renault“. Tačiau daug įdomių modelių buvo pagaminta ir Rytų Europoje. Britų portalas „Autocar“ pateikia tokius automobilius.
XX amžiuje daugelis Rytų Europos šalių susidūrė su pokario krize. Žmonėms reikėjo naujų automobilių, tačiau jų gamyba pareikalavo didžiulių išlaidų. Todėl daugeliui gamintojų teko griebtis įvairių gudrybių, kad jų modeliai sukeltų pirkėjų susidomėjimą.
Į reitingą įtraukta 10 automobilių, kurie praėjusį šimtmetį buvo pagaminti Rytų Europoje. Šie modeliai turi savo unikalių savybių, kurios išskiria juos iš konkurentų.
Įdomiausi automobiliai iš XX amžiaus Rytų Europos:
„Tatra 603“
Gamybos metai: 1956–1975
„Tatra 603“ buvo prabangiausias Čekoslovakijos gamybos automobilis. Tai keturių durų sedanas varikliu gale ir futuristiniu dizainu.
Modelis turi lašo formos korpusą su keturiais priekiniais žibintais, kurie yra arti vienas kito. Išorėje yra chromo apdaila, kuri papildo sedano išvaizdą.
„Tatra 603“ buvo aprūpinta 2,5 litro V8 varikliu, kurio galia 95 AG ir 158 Nm sukimo momentas. Jis buvo suporuotas su 4 greičių mechanine pavarų dėže.
ZAZ-968
Gamybos metai: 1971–1994
Garsusis Ukrainos automobilis ZAZ-968 „Zaporožec“ buvo populiarus toli už šalies sienų. Šis modelis dėl variklio išdėstymo gale dažnai buvo vadinamas „liaudies Porsche“.
Šis dviejų durų sedanas yra minimalistinio dizaino su dviem apvaliais priekiniais žibintais ir chromuota apdaila. Išskirtinis automobilio bruožas buvo galiniuose sparnuose esančios „ausys“, kurios aušino variklį.
ZAZ-968 buvo aprūpinti 1,2 litro V4 varikliais, kurių galia nuo 41 iki 50 AG. Jie buvo suporuoti su 4 greičių mechanine pavarų dėže.
„Velorex Oskar“
Gamybos metai: 1950–1971
Triratį „Velorex Oskar“ Čekoslovakijoje sukūrė broliai Frantisekas ir Moimiras Stransky. Pirmasis prototipas buvo sukurtas beveik iškart pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, o serijinė modelio gamyba prasidėjo 1950 m.
Šis automobilis turi tik tris ratus ir yra paremtas erdviniu vamzdiniu rėmu. Modelio korpusas pagamintas iš aliuminio, o tai leido žymiai sumažinti visos konstrukcijos svorį.
Po „Velorex Oskar“ gaubtu buvo 250 cc motociklo variklis, kurio galia nuo 6 iki 12 AG. Vėlesni modeliai gavo 350 cc variklį, kurio galia buvo 16 AG. Iš viso tokių automobilių buvo pagaminta apie 15 000.
„Melkus RS 1000“
Gamybos metai: 1969–1979
1949 metais Vokietija buvo padalinta į Vokietijos Demokratinę Respubliką ir Vokietijos Federacinę Respubliką. VDR daugiausia gamino mažo galingumo ir pigius automobilius, tačiau 1969 metais debiutavo „Melkus RS 1000“, kuris sukėlė tikrą sensaciją tarp vietinių automobilių entuziastų.
Šis sportinis automobilis buvo sukurtas bendromis Drezdeno technikos universiteto ir Eizenacho automobilių gamyklos inžinierių pastangomis. Iš išorės automobilis atrodo kaip itališki tų metų sportiniai modeliai.
Automobilis dalyvavo įvairiose lenktynėse, kuriose iškovojo daug pergalių. Sportinis automobilis svėrė tik apie 850 kg ir posūkius galėjo įveikti dideliu greičiu.
„Melkus RS 1000“ buvo komplektuojamas su įvairiais varikliais, kurių tūris nuo 1,0 iki 1,6 litro ir galia iki 102 AG. Jie buvo suporuoti su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, o maksimalus greitis siekė 210 km/val.
Tęsinys kitame puslapyje: