2000 kartų! Elektromobiliai yra toksiškesni nei benzininiai automobiliai. Audra internete. EPA pradėjo tyrimą

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2024-03-07 19:48
Aš tiem nepriklausomiem tyrėjam tokius teiginius stumiantiems, kad vdv mažiau kenksmingas žmogui ir aplinkai. Siūlau užsidaryti garaže su mašina su veikiančiu vdv ir mėgautis mažiau teršiančia visa puokšte CO2, CO, NOx, HC, suodžiais ir puse tų pačių kietūjų dalelių ir tt. Beja pora šimtų tūkstančių mikroplastiko dalelių per metus? Ką jūs rūkėt, per 1-10 minučių mieste prie pagrindinės gatvės gal patikėčiau, tik ne per metus. Beja kiek suodžių nuo vdv? Ir išvis tie avigalviia buvo matę fūrą nors vieną savo gyvenime, jei taip tai vien nuo pagalvonimo turėjo numirti ant vietos, kiek minijardų kartų fūra kenksmingesnė nei lengvoji su vdv. Stabdžiai matai jiem dyla labiau EV, vien šitas teiginys panaikina visa tyrimo legitimumą.
dj_aris 2024-03-08 08:13
Fake. Antraštė, kad rinktų peržiūras. Nepriklausomi tyrėjai galimai buvo kažko užrūkę arba gerai pafinansuoti su nafta susijusių šalių. Viena rytų kaimynė sėdi ant naftos adatos ir jaučia, kad ateina galas. Todėl tokiais tipo tyrimais stengiasi prailginti egzistenciją. Matai jiems stabdžiai greičiau sudyla:))) Turbūt jau nelabai buvo prie ko prisip***. Kaltas svoris? Tai dabar visi persėskime į auto kur nuo 16m. gali vairuoti: lengva, su stogu ir važiuoja. Atstoja kokius 10 UAZ ir 1000 MAZ.
HardAxe 2024-03-08 10:02
padangu - ok. Stabdziu? Ar tikrai elektromobiliai ir hibridai labiau eda kaladeles? Ir kiek jos ten kenkia? as savo pakeiciau pirma karta prie 100k, sunkiam bezininiam... jeigu jau beda tai gal reikia imtis reikalo is esmes ir smarkiai apmokestinti didelius/prabangius modelius? Kalt koki 10/500€ uz dienini/metini ivaziavima i didmiescio centra su ilgesniu negu 4,3m limuzinu?
Andraika 2024-03-08 12:09
Ir ką? Oras bus nuo mokesčių švaresnis?.. o dažniausiai tiem, kas turi limuzinus, px tie keli šimtai. Apmokestint reiktų ridą pagal kubatūrą arba taršą. Va turiu dvitaktį mopedą, kuriam nereik nei teisių, nei ta nei išvis nieko- net numerio- sėdai ir važiuoji. Bet dūmija taip, kad pralenktų ir naujesnį sunkvežimį turbūt :)
Xdmin 2024-03-08 13:24
Seni trilitriai BMW keliauja i lauzynus o ne be i skelbimus, nes 400+ euru tarsos mokestis, net ir budamas vienkartinis, atbaido pirkejus.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-03-08 13:31
Tarša tiesiogiai proporcinga kuro sąnaudom. Čia jei kalbame apie tą pačią klasę, tas pačias "filtravimo" technologijas. Tai man nesuprantami tie argumentai, kad 3.0 litro turi mokėti daugiau už 2.0 litro, nes tas, kas važinėja su tuo 3.0 litro ir taip eksploatacijai išleidžia daugiau. Būtų įdomu išgirsti elektromobilio savininko patirtį dėl padangų. Aš irgi esu girdėjęs istorijų, kad su Tesla nuo LT iki Vokietijos nuvažiavo ir apynaujės padangos sudilo, nors neva su suvedimu viskas ok buvo - kaltas svoris. Įdomu kiek tame tiesos.
HardAxe 2024-03-08 14:20
Parink koeficientus kainos ir bus skirtumas. Kas perka iš salono limuziną aišku važinės, bet 5-10-15 metų limuzinai bus labiau mėgiami keliauti tarp miestų, ne vilktis į Kauno/Vilniaus senasmiestį. Važiuojant sąnaudas mažai įtakoja variklio tūris, apart sėdėjimo kamštyje. Tai tegu ir važinėja, o ne stovi seni limuzinai Lietuvos didmiesčiuose labiau ne mašinų kiekį reikia tvarkyti, bet parkingo apmokestinimą ir realią parkingo kontrolę. Mašinų sumažėtų kokiais 10-15%, jei neliktų nemokamo parkavimo valstybinėj žemėj, ir gautum baudą bent kas penktą kartą numetęs ne vietoj/nesumokėjęs.
bahuriux 2024-03-08 15:15
Klaipėdoj labai uoliai tikrina nesusimokėjusius už parkingą, bet baudos nedidelės tai praktiškai apsimoka mokėti baudas, pigiau išeina palei tikimybę kad įkliūsi, tik kad niekam nemalonu terliotis su tom baudom. O šiaip visi sutinka kad už taršą teisingiausia yra mokėti degalinėj, o ne už kažkokius mistinius magiškus iš subinės ištrauktus CO2, pvz opel astra 1,7 59 ir 81kW dyzelis 6,5l/100km, vw passat 1,9 81kW dyzelis 5l/100 km. Nors Astra deklaruoja gamintojas lygtai 124g/km realiai 175g CO2, passat 159g realiai 135g CO2, tai va tokios tokelės su ta ekologija. Važinėju tuo pačiu maršrutu visada maždaug 50/50 miestas užmiestis su passatu ir su dviem astrom 2005 ir 2010 tas pats variklis abiejuose skiriasi galia, kuro sąnaudos nesiskiria, passatas jau utilizuotas dėl senumo, nors buvo ekologiškesnis. Tiesa passatas magistralėj ar trasoj nei 4l nevalgė, kas išsiverčia į 108g, arba mažiau/1km CO2.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-03-08 15:43
Su tais parkavimo apmokestinimais tai tikras mafijos nalogų rinkimas Galėtų atvirkštine tvarka apmokestinti parkingus prie parduotuvių: jei auto stovi trumpiau 2val. - moki už parkingą. Jei stovi ilgiau - nemoki. Nu va ir gatvės patuštės - mažiau važinės. O kitą kartą kelionei į parduotuvę rinksis kojas, o ne auto, nes viso labo parduotuvė tik už puskilometrio!
HardAxe 2024-03-08 16:11
aš būčiau labiau už kažkokį tokį: - apmokestinti daugiabučio kiemą, bet pirmai mašinai - didelė nuolaida. Jeigu kiemą prižiūri bendrija, tai jie patys tvarkosi. - bauduoti (išvežti) visokius prie gistrų centro numetus limuzinus ir t.t. Nes gi laikas pinigai ir nueiti iki europos PC aikštelės kainuoja. - baudoti stovinčius ant žolės kiemuose. Bent kartą į dvi savaitęs turėtų praeiti ne darbo metu. mažiau mašinų priemiestyje - mažiau ir pačiam centre bus. 10% sumažėjimas turėtų labai pasijausti. Labiausiai nukentetų automobilių nenaudojantys, arba dėję skersą ant taisyklių.
donatasv 2024-03-08 17:33
Naujos padangos universalios, 45k+ pravžiuota per 1.5 metų ir likutis priekyje 4 mm. Gale gal koki 6 reiks apkeist priekį su galu. Su dyzeliu ramiau važiuodavau iki tiek sudroždavau per 3 metus.
Giedriax 2024-03-14 11:15
Perskaičiau straipsnį ir likau be žado, labai jau įtartinas tyrimas aprašytas, matyt buvo daromas jau žinant kokių tyrimo rezultatų norima, tokie rezultatai ir gauti. Kodėl lygina skirtingus dalykus? Jei lyginame, tai reikia lyginti dalykus iš tos pačios kategorijos, tad korektiška būtų lyginti ev ir vdv padangų ir stabdžių taršą. Galbūt teisingiau būtų lyginti ev padangų taršą su bendra vdv (padangų + išmetamųjų dujų) tarša. Bet kadangi tyrimas absoliučiai šališkas ir kreivai atliktas, tai matyt dar teks palaukti normalaus tyrimo.
kestutisz 2024-03-14 11:24
Aš nesu EV fanas (nu tiesiog - kai bus pigiau tada ir imsiu, gali net nekaltų mergelių krauju varoma, dzin, svarbu pigiau:) bet tas atvejis turbūt apie būten vokiškus autobanus, kur nu reik gi pabandyt kaip eina, nuo ratų prasisukimo iki max, kas nėra sveika jokio automobilio padangom :)
immortallt 2024-03-14 12:31
Su Tesla pravažiavo 1500 km ir padangos sudilo. Fūra, kurios svoris daug didesnis, pravažiuoja tą patį atstumą, ir padangos nesudyla. Gal sudilo, nes daug kartų spaudė gazą iki dugno ir viršijo padangoms leistiną greitį? Kažkiek elektromobilių padangos dyla greičiau dėl didesnio svorio, bet labiau priklauso nuo kiek sunki tavo koja. Už taršą teisingiausia degalinėje mokėti, bet tik jei nėra kontrabandos. Jei kontrabanda yra, tai didelis kainų atotrūkis tiesiog paskatins atsirasti dar daugiau kontrabandos. Parkavimo mokestis yra skirtas paskatinti rinktis kitus būdus keliauti, atsisakyti nereikalingų automobilių. Visų daugiabučių kiemuose (ir miegamuosiuose rajonuose), nuo pirmo automobilio, kur žemė savivaldybės, turi būti apmokestinta BENT 30 eurų per mėnesį. Miestų centruose ir daugiau. Ten kur žemės nuosavybės dokumentus susitvarkę - patys tegul sprendžia. Tik tokių mažuma. Kaip HardAxe sako, reikia pradėti kontroliuoti kur tuos automobilius numeta. Už parkavimą žalioje zonoje, kur draudžiama sustoti ir įjungia avarinius (gedimino pr. geriausia iliustracija, per prospektą būna ir 20 automobilių vienu metu su avariniais numestų), prabauduotum gerai - baigtųsi bairiai.
kestutisz 2024-03-14 13:53
Absoliučiai nepritariu - parkingo turi būti juo daugiau, gali būt net požeminio privalomo kiekvienam naujai/rekonstruojamam statiniui - bus ir priedanga karo metu, tik turi būti dar ir jų tinklas. Žodžiu tai kas patogiausia/greičiausia ir kitaip kaip geriausi - turi būti ir skatinama. Bus asmeniniai teleportai - ok, tada gal auto nereikės. Senamiesčiai nepritaikyti? - nu čia jų bėda, gi savo laiku statė ne todėl kad pakenkti norėjo ateities kartom, o kad nežinojo tokio daikto. Dabar neturėti pakankamai parkingo visiem nėra pasiteisinimo nėra.
immortallt 2024-03-14 14:42
O kas turi už tą parkingą sumokėti? Tie kas parkuojasi, ar visi, kurių dalis parkingo neturi, arba parkingą įsirengė patys už savo pinigus? Neturėti pakankamai parkingo Kas yra pakankamai? 1,5 vietos vienam butui? 2 vietos vienam butui? Turėjau kaimynus, kurie turėjo išsipirkę 5 parkavimo vietas. Už parkavimo vietą turi susimokėti tas, kas naudojasi ta parkavimo vieta. Jei už naują butą mokėsi 150k Eur, o už kiekvieną parkavimo vietą dar po 30k Eur, tai skubėsi pirkti 2 ar 3 parkavimo vietas? Sakai turi nemokamai būti? Na tada jei reikalavimas 2 parkavimo vietos per butą, butas pabrangs iki 210k Eur ir tiek. Nemokamų gerų dalykų nebūna.
HardAxe 2024-03-14 15:46
koks 0.1-0.2 vietos butui "bendro" parkingo, apmokestinto už stovėjimą laiką. 1 vieta butui, jeigu didesnis kaip 65 kvadratai - dvi vietos. Jeigu butas mažesnis už 35kv, tada 0.5 parkavimo vietos ir plati vieta dviračiui rakinamoj patalpoj. čia skaičiai iš lempos, bet kažko panašaus reikėtų reguliavime. Ir ne, nekainuoja viena vieta statytojui 30k€. Į 30k€ įeina statyba, antkainis, pardavimai + PVM`as. Nereikia viso parkingo įrenginėti kaip slėptuvės. užtenka dalies. vienam asmeniui minimalus plotas yra 0.75kvm.
immortallt 2024-03-14 16:26
65 kv.m. butai jau ir kaip 4 kambarių butai eina. 35 kv.m. butuose gyvena dažnai du suaugę asmenys - 2 automobiliai. Taip kad gausi dabartinę situaciją, kai parkavimo vietų vis tiek neužteks. Antkainį skaičiuoja bendrai projektui, bet kokias pajamas kurias atimsi iš parkavimo vietos pardavimo, perkelsi į buto kainą. Po žeme įrenginėti bet kokias patalpas yra brangu, bet šiais laikais dažniausiai jau pigiau, nei pati žemė verta. Parkavimo apmokestinimas už stovėjimo laiką yra atskiras biznis, kurio daugiau nei pusė pajamų eina administravimui.