Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
donatasv 2024-04-16 15:29
Pateiksiu skaičiais. Mano kelionės per metus sudaro 30k nuo 5k iki 10k užmiestyje reikalaujančių greito krovimo. Kas vidutiniškai lyginant su turimu pasatu sudarytų apie (30 000÷800×90)−80%=675 Eurai krautis greito krovimo stotelėje, nuo bendros sumos 3375 eurų kurią išleiščiau dyzeliui. Tos sumos pats nepaskaičiavau pirktdamas elektromobilį. Jei perki atsipirkimui dėk viską, o ne kaip statistinis vienetas iš lempos ištrauktais skaičiais. Šis nepaskaičiuotas niuansas pridėjo man metus laiko atsipirkimui. Vietoje planuotų 4 metų bus 5 elektra vs dyzelis. Jei perki mašiną naudotis 5metus reik galvot ar hemarojus vertas tos investicijos. Vienas praleistas niuansas gali ne tik neišeiti į pliusą bet priešingai gali gaut ir minusą ir šalia to dar hemarojų.
Simplicity 2024-04-16 19:16
Šiaip, akumuliatorinės žoliapjovės yra gėris, bet kaina kandžiojasi. 36V su dviem akumais (Vienas akumas atlaiko tik apie 3-4 arus vietoj deklaruojamų 6) gaunasi apie 900€.
immortallt 2024-04-17 07:41
Per kokius 5 metus turėjau lygiai 0 kelionių, kur vienu prisėdimu būtų daugiau nei 350 km. Net jei neužtenka viso atstumo įveikti vienu akumuliatoriumi, krausi ne pilną akumuliatorių.
Čia tokios populiacijos yra absoliuti dauguma.
Tai dyzelio pabrangimas neturi įtakos atsipirkimui? Ar nusipirkai visgi jau pabrangus? Į atsipirkimo kainą įtrauki parkavimą, tepalų keitimą?
HardAxe 2024-04-17 11:54
man mašina nėra būtina (darbą, mokyklą ir šiaip pasiekiu), bet reikalinga priekaba (sodo, statybų darbai) ir pasitaiko ~5 kelionės per metus 500km į vieną pusę + atgal po kelių dienų.
Tai ką man žiūrėt? Dėvėtą kraunamą hibridą?
donatasv 2024-04-17 12:42
Tai dėk mus į krūva ir gausi statistinį vidurkį. Vienas su mašina į bažnyčia ir atgal. Aš apie 100km per dieną, uošvis būna ir 500 prasuka per dieną, tėvas pensininkas kaži ar 500 per metus nuvažiuoja. Pažiūrėk dėvėtų mašinų rinką kur vidurkis nuriedėto atstumo būna apie 150k per 5 metus. Tai paistalai, kad žmonės kaip tamsta retais atvejais iš kiemo išvažiuoja. Kiekvienam savo pozicijos ir kiekvienas turi skaičiuoti pagal save. Labai mažai važiuosi elektra netinka, labai daug važiuosi taipogi ne kas. Elektra smagu jei įperki, jei turi sąlygas saulės elektriniai, jei turi galimybę krautis namuose ir retais atvejais kaip hardaxe išvažiuoji į tolimesnę kelionę ir turi laiko palaukt ne tik kol pasikraus bet dažnu atveju ilgiau tenka laukt nes užimtos stotelės. Jei važiuoji iš vilniaus į palangą per šventes ir reikia stot viduryje kelionės krautis va tada tikras malonumas pasirodo. 4 mašinos lauke prie vienos stotelės. Galit guost save jau greit išplės tinklą. Pažiūrėk Norvegiją, Švediją. Čia Lietuva čia lietūs lyja ten po 10 stotelių vienam parkinge stato. Pas mus po vieną. Kiek ilgai taip plėsim tinklą?
immortallt 2024-04-17 13:06
Tai būtent, 95% nuvažiuojamų kilometrų JAV yra kelionėse iki ~180 km. JAV vieno automobilio nuvažiuojamas atstumas per metus yra apie 20k km, Lietuvoje 12-14k km, tai reiškia, kad dar didesnė dalis nuvažiuojamų kilometrų bus iki 180k km. Ir tokių kaip tu, kurie nuvažiuoja 30% dideliais atstumais yra reta išimtis.
Labai daug važiuosi nekas? Hmz, kiek daug pavyzdžių su VDV yra, kur per metus po 300k km prasuka, su tuo pačiu automobiliu? Daug važiuoti nekas tik tol, kol nėra pakankamai infrastruktūros. Jei per dieną važiuoji 1000km, pusę įveiki su lėtu krovimu, pusę su greitu - vis tiek pigiau gaunasi. Ženkliai.
Įpirkimas yra trumpalaikis klausimas, jo kelių metų bėgyje neliks absoliučiai daugumai, apart ekonominiams automobiliams, nes kainos susilygins ar net bus mažesnės. Tada VDV reikės "įpirkti".
Dabar stato vieną, nes elektromobilių viso yra 14k, ir jie beveik visi Vilniuje. Ir Po vieną magistralėse nebestato. Tame pačiame Kryžkalnyje Circle K šviežiai įrengta kiek ten, 8 greito krovimo stotelės? Ir čia kol nėra paklausos. Daugelis stovi ir laukia, kol pradės esamos įrengtos stotelės padengti savo išlaikymo kaštus, tada plečia tinklą.
Norvegijoje pirmink, kiek yra elektromobilių?
HardAxe 2024-04-17 13:39
Švedijoj nėra problemų su stotelių kiekiu, tik su kainom. Bet važiuojant toli ir taip stoju pagal vaikų norus nusibodo/išalkau/šikt/mžyžt ir t.t., čia kita problema - pas mus atstumai dideli ir civilizuoti kraštai toli vienas nuo kito.
Aš kolkas turiu seną benzinį volvo, gal kiek ėdrokas (~7-8l), bet mokesčiai maži, kol nepradės byrėti turbūt nekeisiu.
Buvom beveik išaugę, bet sumažėjo šeima (amžiną atiilsį mūsų retriveriui), vaikas vežimėlį išaugo, vėl lengvai telpam.
Galvojau apie antrą mažą elektromobilį po miestą maltis ir pan, rezutate nusipirkau motociklą Kaži ar tesla būtų suteikus daugiau laimės
immortallt, VDV ir EV kainas bus galima lyginti, kai akcizai/mokesčiai susilygins jiems. Dabar VDV kai kuriems apsimoka tik todėl, kad valstybė taip nusprendė. Norvegija geras to pavizdys. Turi turbūt daugiausiai naftos europoj, vairuoja turbūt daugiausiai elektromobilių. Nes... tokia politika.
immortallt 2024-04-17 15:43
Akcizai yra tam, kad bent dalį sukeliamos žalos kompensuoti. Jei perkelti pilnus kaštus, tai dar ne tiek degalų kaina kils.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Tai revoliucija.“ Lietuva nori pakartoti Norvegijos sėkmę