Patikrino, kaip greitai įsikrauna skirtingi elektromobiliai: nemaloniai nustebino europiečių kūriniai ()
Vienas iš svarbiausių elektromobilių parametrų yra jų baterijų įsikrovimo greitis, tai lemia, kiek laiko gaišite stoviniuodami krovimo stotelėse. Vokietijos „P3 Group“ kiekvienais metais išbando, kaip greitai įmanoma pakrauti naujausius elektra varomus modelius. Šių metų tyrime dalyvavo 10 automobilių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Testai vyko ne laboratorijoje, o lauko sąlygomis realiame eisme. Visi elektromobiliai buvo kraunami 400 kilovatų galingumo įkrovimo stotelėse. Jie buvo kraunami nuo 10 iki 80 procentų. Visi vienodais kabeliais ir per vienodas jungtis, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad greičiausiai kraunasi ir gerokai atitrūko nuo kitų „Lotus Emeya“ elektromobilis. Tai britų konstruotas, tačiau Kinijoje, „Geely“ koncerno gamykloje gaminamas, sportiškas penkiaduris.
Kurį laiką automobilis sugebėjo priimti net daugiau elektros energijos, negu deklaruojama įkrovos stotelės galia – net 402 kilovatus, o bendrai vidutinė krovimo galia sudarė net 331 kilovatą. Rezultatas – vos per 10 minučių bateriją pasikrovė tiek, kad automobilis galėtų nuvažiuoti daugiau kaip 300 km.
Antroje vietoje likęs kiniškas „XPeng“ nuo „Lotus“ gerokai atsiliko. Jo vidutinis krovimo greitis buvo vos 233 kilovatai.
Už lyderių nugaros liko ir trečią vietą užėmė „Kia EV9“, kurio krovimo greitis buvo 190 kilovatų. Toliau – „Hyundai Ioniq 6“ krovėsi 184 kilovatų greičiu.
Ekspertus nemaloniai nustebino prabangūs europietiški sedanai, pavyzdžiui, itin brangus „Mercedes EQS“ krovėsi vos 174 kilovatų greičiu, o „BMW X7“ krovėsi dar lėčiau, vidutiniškai vos 151 kilovato greičiu, dar dešimčia kilovatų lėčiau krovėsi „Tesla Model Y“.