„Atsisakyti VDV buvo klaida.“ Gamyklos uždaromos

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

jordanbn2 2024-09-25 10:33
Daugiausia del kainos. Baterijos su retaisiais metalais nu jos labai neatpigs. Alternatyvos- vandenilis ir kitokio tipo baterijos
immortallt 2024-09-25 11:53
Kažkoks minčių kratinys, ne straipsnis. Pradėti reikėtų nuo to, kad beveik trečdaliu krito naujų automobilių pardavimai apskritai. Vartotojai atideda didelių pirkinių pirkimą. Tam įtakos turi ir Euribor'as, ir nerimas dėl ateities. Antra, daugelyje šalių vis dar laukiama, kad atsiras paramos vėl - atideda pirkinius. Trečia, įvedė importą kiniečiams didelį - pabrango pigus segmentas. jordanbn2, daugelis elektrinių modelių, vakarietiškų, įsigijimo kaina jau praktiškai susilyginę. Pigesni modeliai ne. Bet elektromobiliai pigo, ne brango, kai vdv brango. Toliau, vandenilio kuro celėje yra daugiau retųjų metalų, nei cheminiame akumuliatoriuje. Taip pat retųjų metalų akumuliatoriuje šiaip nėra daug. Litis nėra retas, jo tik nėra didelėje koncentracijoje. Kobalto naudojimas sparčiai mažėja (daugėja gamyba akumuliatorių nenaudojančių kobalto). Vandeniliui taip pat reikalingas didelio slėgio (1000 bar) laikanti talpa. Tokia talpa kainuoja ~10k€, ir jau ištobulinta buvo prieš keliasdešimt metų, nes pramonei senai reikalinga, tad vargu ar bepigs kada. Tokia talpa keičiama nauja po 7-10 metų ir niekas neleis jos naudoti vėliau. Taip pat po rimtesnio autoįvykio, jei bent įlinks kėbulas link bako ar atsiras įbrėžimas - turėsi keisti į naują. Kas yra kitokio tipo baterijos, kai dabar turbūt naudojama 10+ tipų baterijų elektromobiliuose? Elektromobilių gamyba Europoje stringa, nes vėluojama, stipriai reglamentuota, o gamintojai bando viena koja likti su VDV, o kita koja, pribėgom, daryti elektromobilius. Taip neina. Ta pati Toyota, kas mėnesį po kelis pranešimus, tai kad jie dabar jau gamins elektromobilius, tai elektromobiliai neturi ateities.
kestutisz 2024-09-25 15:06
Visiškai pritariu - klaida. TOkie dalykai turi atsirasti natūaliai o ne spaudžiant biurokratpalaikiams. O tia bus kai dyzeliai kurių "problemą" dabar "reikia spręsti". O važinėtume kaip normalūs amerikonai penkialitriais benzininiais - ir problemos nebūtų. Penkialitris ten net nepastebėjęs jei ką ir bateriją pakrautų, jei jau "labai riekia" įrengt kokią kvailą zoną kur negalima VDV.
immortallt 2024-09-25 16:17
Atliekų tvarkymas ne išverčiant į jūrą ar kanalizacijos sutvarkymas ir natūraliai turėjo atsirasti?
kestutisz 2024-09-26 15:29
Be fanatizmo. Lygtais tos pačios šiukšlės suverčiamos "trečio pasaulio" šalyje kur "dėl ekologijos" iškelta gamyba nepasiskleidžia po tuos pačus okeanus. Tik nematom tai nieko tokio, vietinis biurokratas patenkintas.
immortallt 2024-09-27 07:26
Šiukšlės daug didesnę įtaką turi vietoje. Pvz. kažkodėl niekas nepasiilgsta sąvartynų, be jokio dugno, šalia savo kiemų, ir šalia dar naudojamų sąvartynų esantys, nesipiktina, kad mažėja vežamų atliekų ten. Pigiau tvarkyti būtų tiesiog išversti. Ir joks ne fanatizmas - 20 metų atgal Lietuvoje. Kanalizacija tiesiai į upes - kokie 30 metų atgal buvo visiška norma. Net centralizuota kanalizacija buvo taip organizuojama. Nuotekų tvarkymas kainuoja tiek pat, kartais net daugiau, nei geriamo vandens tiekimas. Pagal tave, reikia atsisakyti. Neklabant jau apie tai, kad vėjo ir saulės energija yra pigiausiai išgaunama elektros energija, net po visų prijungimo, balansavimo, rezervavimo kaštų, kurie dabar visi yra vėjo jėgainės savininko pusėję ir ESO ar Litgrid nieko nedengia. Elektromobiliai yra kokie 2 metai iki lūžio taško, kai pardavimo kaina, palyginamo automobilio ekonominėje klasėje bus mažesnė arba lygi. Tik panašu, kad ES šių technologijų nebus išvysčiusi, ir būsime priklausomi arba nuo technologijų importo, arba automobilių, kaip jau esame priklausomi nuo saulės elementų technologijų importo. Nenorime būti juodadarbiais, bet nenorime investuoti pakankamai į technologijų kūrimą... Tada belieka būti bedarbiais. Subsidijos yra skirtos tam, kad lūžio tašką pasiekti greičiau, kad kuo daugiau technologijų būti išvysčius pas save, ir kad nereikėtų jų importuoti. Jei neišvystai pirmas, nu dar antras, tampi priklausomas nuo jų importo, o tavo pramonė žlunga ir tada rėkiama "atsisakyti vdv buvo klaida". Ne, klaida buvo myžčiojimas į batą ir nešokimas abiem kojomis į EV, kai buvo laikas. Nieko, gaminti VDV galėsime, kaip ir Nokia bei vadinti tai tradicijomis ir kultūriniu palikimu.