Uždraudė prekiauti VDV automobiliais ir dėl to jau gailisi. „Valdžia pokyčių nenori“  (20)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos elektromobiliai

Nemaža dalis į Etiopiją importuojamų elektromobilių atkeliauja iš Kinijos, ir nors tai yra konkurencingos kainos transporto priemonės, jų kokybė dažnai nėra pakankama, kad atitiktų vietos sąlygas.

Didelis gedimų procentas, ypač žemesnės klasės modelių atveju, ir išplėtoto serviso tinklo nebuvimas lemia, kad remonto ir atsarginių dalių kaštai yra dideli.

APNews.com cituoja Yoną Tadelle, mechaniką iš Adis Abebos: „Etiopijoje yra dvi ar trys remonto dirbtuvės, kurios gali remontuoti naujus elektromobilius, o daugelis vartotojų neturi supratimo, kaip prižiūrėti tokias transporto priemones. Mums, mechanikams, taip pat trūksta įrankių, atsarginių dalių ir žinių, kaip remontuoti tokius automobilius.“

 

Toje pačioje svetainėje cituojama ir vieno iš elektromobilių naudotojų istorija. Yared Alemayehu, Etiopijos verslininkas, nusprendė investuoti į Kinijoje pagamintą elektromobilį, tikėdamasis jį panaudoti teikiant taksi paslaugas. Jis žinojo, kad automobilis turi mechaninį gedimą, tačiau tikėjo, kad jį galima suremontuoti.

Deja, mechanikas, pas kurį jis nuvyko, netryško tokiu optimizmu. Galiausiai Yaredas buvo priverstas parduoti elektromobilį nuostolingai ir nusprendė nusipirkti 2007 m. pagamintą „Toyota Corolla“ – modelį, kurį laikė patikimesniu.

„Be to, kad reikėjo įkrauti savo seną elektromobilį, jis dažnai sugesdavo, o remonto dirbtuvės buvo per brangios, o eilės remonto dirbtuvėse man buvo didžiulė problema“, – sako Alemayehu.

Elektromobilių privalumai Etiopijoje: nebelieka eilių degalinėse

Kita vertus, kiti savininkai atkreipia dėmesį, kad Etiopijoje, kur kuro tiekimas gali būti nereguliarus, o eilės degalinėse gali trukti valandas, elektromobilių savininkai gali išvengti šių problemų.

Įkrovimo procesas, jei įmanoma, leidžia išvengti streso laukimo eilėje prie kuro ir užtikrina nepriklausomybę nuo nestabilių naftos atsargų. Vietos rinkos stebėtojai, kuriuos cituoja CNN, pabrėžia, kad elektromobiliai gali būti kaip mobilieji telefonai. Prieš 30 metų, kai visas pasaulis kalbėjo mobiliaisiais telefonais, Afrikai taip pat trūko tinkamos infrastruktūros. O šiandien sunku rasti ką nors be telefono. 

 

Sprendimas uždrausti VDV automobilių importą sukėlė prieštaringų reakcijų. Kai kuriems piliečiams pertvarka reiškia galimybę automobiliu naudotis pigiau ir patogiau, tačiau daugelis etiopų baiminasi, kad infrastruktūra ir įkrovimo prieinamumas negali neatsilikti nuo tokių sparčių pokyčių. Kaimo regionų ir periferinių vietovių gyventojai gali būti ypač nepalankioje padėtyje dėl ribotos prieigos prie įkroviklių. Kita vertus, su atitinkama valdžios parama teoriškai kiekvienas turėtų turėti galimybę gaminti elektrą savo reikmėms. 

Kol kas Etiopijos vyriausybė, nepaisant sunkumų, tebėra pasiryžusi tęsti elektromobilių transformaciją. Valdžios institucijos daug dėmesio skiria energetikos sistemų plėtrai ir įkrovimo stočių statybai, kad sukurtų infrastruktūrą, kuri palaikytų tvarią plėtrą.

Etiopijos, kuri, nepaisant sunkių ekonominių sąlygų ir daug mažesnių pajamų, pavyzdys gali būti įkvėpimas kitoms šalims. Jei Etiopija, turėdama ribotus išteklius ir infrastruktūrą, siekia sumažinti transporto poveikį aplinkai, sunku suprasti, kodėl Europa negalėtų to paties.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(9)
(7)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (20)