Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Nerkus 2025-02-04 11:57
Negi Muskas į Teslą įdės VDV?
kestutisz 2025-02-04 13:21
Jei tik pirks, pvz aš visiškai įsivaizduoju tą cybertruck'ą su papildomu VDV. Na dar reikės pakeist kėbulo formą ir normaliai nudažyt :)
Na o šiaip viskas čia gerai ir labai gerai, visas tas "eko"nacizmas jau baigia užknist, ypač išvis nieko bendro su ekologija neuturinčioje skrityje kaip co2 baubas.
Benediktas 2025-02-04 13:57
Vis tiek dauguma 95% peries i EV, nes pigiau, tik ilgiau 3x uztruks.
donatasv 2025-02-04 14:11
Koks pigiau... iš kokio medžio iškritai? Jau net šitam forume kelis kart įrodžiau, kad jei imi 40kwh bateriją atsipirks vos ne per 10 metų. Jei imsi, kad galėtai važiuot normaliai 80kwh bateriją aplamai bus 15+ metų. Nebent važiuosi kaip aš po 30k+++ km per metus. Kad 80kwh bateriją atpirktai aplamai turėsi 60k km per metus važiuot.
punktyras 2025-02-04 14:31
Daugumos žmonių automobiliai nėra buhalteriškai apskaitomi. Ir tai nėra grynai transporto priemonė. Pasidomėk Vebleno efektu.
Benediktas 2025-02-04 14:39
OLED TV irgi brangus buvo. Bet pinga kuo daugiau pagamina. Tas pats su baterijom.
kukulis4 2025-02-04 14:40
Nu kazkaip nesusiveda man galai. Imu varijantus, kuriuos pats svarstau - MB GLA vs. EQA - gan panasus automobiliai. Atmetam visas lengvatas ir paramas, ir lyginam raw kaina - GLA - 52k, EQA - 58k. Skirtumas - 6k eur. GLA sanaudas dekim 6l/100km (greiciausiai bus siek tiek daugiau, bet tebunie), EQA - 20kwh/100 (oficialiai raso kad 14.4kwh). Imant zyzeli po 1.45 uz litra ir elektra po 22ct uz kwh (kas yra daug seip jau), gaunasi, kad su dyzeliu vaziuot ±dvigubai brangiau. Tai dabar imant, kad as vaziuoju 30k km per metus (realiai siek tiek daugiau), gaunasi, kad ant dyzelio isleidziu 2600eur per metus, ant elektros daugmaz 1300). Tai vertinant tik kuro sanaudu skirtuma, atsiperkamumas per 6metus. Bet pridedam lengvatas, pridedam, kad realiai elektra namuose krausi tikrai pigiau, pridedam kad tech aptarnavimai elektriniam auto irgi pigesni, ir tas atsiperkamumas gausis per kiek, per 3 metus, gal per 2 su puse? Jei matai, kad kazkur smarkiai klystu - pataisyk mane
kestutisz 2025-02-04 15:01
Tai kad lygini gal 2-3x brangesnį range'ą nei tipinis įperkamas auto. Kur jo, ir įkrovimas bus gal namie pigesnis nes prie tokio ir nuosavas namas bus. Ir sąnaudos gal net visai dzin kokios. Ir problemų su baterjimos nenusimato bo važinės max kol garantija. Ir gal net auto ne vienas tai jokių problemų vienu važinėt iki parduotuvės o kitu kažkur normaliau.
donatasv 2025-02-04 15:02
Sėkmės perkant. Aš irgi taip kaip tu skaičiavau, važiuot važiuoju, bet realybė visai kita. Elektros sandaudos 14kwh . Be klimos be šildymo, nuo kalno pastumtas. 80kwh baterija nuo 100% iki 10% likučio beterijos važiuojant atostrada 90km/h greičiu su skoda enyaq įveiki 350 km. O tu planuoji su EQA nuvažiuot 400km? Su 60kwh baterija? 300 bus max tokiu oru. Tai dar turėsi miegot už vairo autostradoje 90 važiuojant. Pradėk realius skaičius dėliot o ne wltp.
Bet šep į eqa nežiūrėjau neblogas kainos skirtumas, kaip tarp panašios klasės modelių. Mano mašinos tarp 30/40k eurų krenta.
Benediktas 2025-02-04 15:53
Vidutiniškai vienas žmogus per dieną nuvažiuoja 10-20km. Tai vienu krovimu prie namų - gali važinėt 10 dienų. Tie kas kiekvieną dieną Važinėja nuo Vilniaus iki Klaipėdos ar į Berlyną, gali važinėti dyzeliu. Mažuma tokių žmonių.
kukulis4 2025-02-04 15:58
O tai ka man daryt? Ziuret i 2013 model s ir kartu su tavim bedavot, kad elektryckos ne per kur nelogiska? As ziuriu i tai, ka as pats ketinu pirkt. Ir man esminis faktorius - ar pavyks susitvarkyt kieme reikalus su krovimo stotele ar ne. Pavyks - bus EQA. Nepavyks, bus GLA.
kukulis4 2025-02-04 16:11
Aciu As del to ir rasau, kad 14kwh nesitikiu, ir imu vidurki 20kwh. Jei EQA ziemos metu mane nuves 250km be stabtelejimo pasikraut, tai cia padengia 99% mano kelioniu. Be to, bukim biedni, bet teisingi - i tuos abstrakcius skaiciavimus jokiu nuolaidu neiskaiciavau, faktoriaus, kad dyzelis neisvengiamai brangs neiskaiciavau, faktoriaus kad uz elektra tikrai nemokesi vidutiniskai 22ct irgi neiskaiciavau, taip kad ekonomijos prasme elektra kala visa kita i vienus vartus. Taip, jei reiks staigiai sulakstyt marsrutu paryzius-vilkaviskis-dakaras, tai su elektrycka sudetinga. Ir jei kas pastoviai taip vazineja, turbut bus protingiau rinktis dyzeli. O as su savo kita masina(dyzeliu) per 10metu suvazinejau 210k km ir turejau 3 keliones po 5000km, ir kokia 10 mazesniu, po 600-1000km. Visa kita - malimasis tarp vilniaus ir kauno. Tas mazesnes keliones drasiai suvazineciau su elektrycka nepatirdamas dideliu problemu, tiesiog pasiplanuodamas pora stabtelejimu pamyzt, pavalgyt ir isgert kavos. Tas didesnes keliones, na greiciausiai kad buciau tiesiog skrides, nes kai varai atostogu, tai visada gali rinktis, ar daryt road trip'a, ar tiesiog nuskrist i galutini taska ir ten issinuomot masina.
donatasv 2025-02-04 16:36
Daug, kas išbando ir patinka ev. Čia negaliu sakyti nieko. Mam pradžioje irgi viskas gražiai atrodė. Nuvažiuoju 30k+ km per metus, atsipirks greitai apie 5 metai. Bet tada pradeda lyst galai kurių niekad neturėjai su vdv. Atvažiuoji stotelė neveikia, užimta, dar geriau palieki krautis pareini po 30 min o ten 10% įkrovė ir užlinko. Susigalvojai su šeima lėkt į kauną o batarkėje 40 proc. Jau vėl sėdi krauni greitu krovimu, kas vėl atima laiką ir per laiką per 3 metu viskas pradeda erzint. Ko pasekoje šeimoje įsigijom benziną antrą ir nesukam galvos. Jei turi 300 atstumo pirmyn atgal 150 tai labai nedaug. Nenori drožt baterijos krausi iki 80%, droši iki 20% likučio. Va tada gali pradėt skaičiuot realų atstumą. Jei su 60% nuvažiuoji 99% visų kelionių tada tiks. Džiauksiesi ir nesuksi galvos.
immortallt 2025-02-04 17:18
Na dyzelino kainą jau gali drąsiai imti 1,6€/l ir kitais metais bus tik dar brangesnis. Elektros kainą, jei nesi visai durnas, pasiimsi kintamą, ir uždėsi krovimą pagal NordPool kainas bei pasiimsi keturių laiko zonų ESO tarifą. Rezultatatas, namie krausi už vidutiniškai max turbūt 10ct/kWh. Naktį ESO mokėsi 6 ct/kWh, o NordPool kaina svyruoja, savaitgaliais dažnai nukrenta arti nulio ar net neigiamos, bet būna ir 120€/MWh. Man vidurkis mėnesio elektros sąnaudų, gaunasi ~12-14ct/kWh, realiai užmetus tik ant išmanaus elektros lizdo, įsijungti karšto vandens ruošimą ir šildymą elektra nakties valandomis. Jokio bent kiek lankstesnio algoritmo. Kitką naudoju kada patogu ir EV dar neturiu. Šių metų investicija ŠS, ir tada ateis EV laikas.
Donato problema, kad jis aiškina, kad EV yra nekonkurencingi ekonominiame segmente, t.y. kibiriukų, grįsdamas tuo, kad aukštesnės klasės ir pilnesnės komplektacijos, galingesni, saugesni ir t.t. kainuoja brangiau, nei patys pigiausi variantai, nes tiesiog tokių vakarų gamintojų automobilių NĖRA. O nėra, nes visi produktai turi savo ciklą.
Dar mėgsta pasakoti, kad elektromobilių tarp populiariausių modelių ES nelabai yra, tik atsiverti kas ten per sąrašas populiariausių automobilių modelių, ir didžiausias bei prabangiausias ten yra Model Y. Dominuoja totalūs kibirai, šalia kurių yaris cross atrodo kaip didelis prabangus automobilis, kaip Dacia Sandero, Renault Clio ir pan, t.y. ten, kur EV dar net nepradėjo konkuruoti.
Jei Tesla šįmet paleis savo 25k$ modelį, netrukus ir kiti gamintojai suskubs paskui. Pradės atsirasti ir šiame segmente konkurencijos.
donatasv 2025-02-04 17:31
Eik palyginsi pats golfą ir id3 ir pamatysi rezultatą kaip visada trauki iš lempos skaičius ir dėlioji ant taburetės... niekad nesakiau 160 vasarą čia tavo pievos iš subinės ištrauktos, nors be problemų palaikysi ir 160 su vdv. 140 autostrada vasarą dažniausiai palaikau žiemą 120, tu kai varuoji mažą mašiną tai gal tau ir baisu daugiau 90 pajudėt. Visos prielaidos, kad ev gėris parodo dabartinės tendencijos ten kur sudėjo mokesčius vdv, važiuoja su ev, o visur kur skyrė tik paramą už ev tai niekas taip ir nepersėdo. Jau tapatį kartoju 2 metus ir ev tendencijos vis žemyn... mano prognozės pasiteisina su kiekviena diena.
donatasv 2025-02-04 17:41
Verslai važiuoja daugiau nei 300 persėdo? Tie turi pinigų stotelėm, elektrai viską bet eilinį syk meluoji. Taksai persėdo nes mieste gerai, o visa kitamšūdas. Dar palaukiam prius su dujom atstovo papasakos kas gerai
donatasv 2025-02-04 20:29
Tu netikėli nueik ir bent sykį pasidomėk. Vw leido elektrinį golfą po to atsisakė to pačio kėbulo ir paleido id3. Tai tapati klasė yra lyginama su ta pačia klase. Jokio supratimo pas tave apie automobilius aplamai. Įrodinėjo kaip visi važiuoja po 15k tai suskičiavau prieš tai temoje ir pateikiau skaičius. Netinka persiskaičiuok. Visas tavo pagrindinas buvo tas, kad ev automatas, o golfas ne. Tai perskaičiavau su automatu, bet jei imi golfo prabangą imk ev prabangą skirtumas 14k... tada skaičiuok elektrą uždyką ir kiek nuvažiuosi? Ev prabangą ir kainą iškele baterija, bet ir tai jei išbandytum tapatį vdv ir id3, tai sėstai į golfą nes medžiagos prabangesnės ir dar pigesnis. Nuimk paramas, tavo ev aplamai kolapsas laukia, vokiečiai pademonstravo. Pats triedi apie ev, kaip apsimoka? Taik kam vaidini netikėlį ir išsidirbinėji? Toks gėris, kad pačiam nereikia... pats supranti pirksi su savo 15k į metus išmesi pinigus į balą.
Kur tau ten kokios dacios vaidenasi tai aš aplamai nesuprantu. EV tik musko išpūstas burbulas be ateities, jei subliukš visas šitas eko šūdas, 40kwh bateriją lygino su vdv išmetamu co2 7metus turi važiuot, kad išeiti į pliusą, o kas bus kai pradėsi eit su 80 kwh? Kiek metų reiks? Eko nacių šūdas ir tiek.
sigun 2025-02-04 21:17
Man atrodo biški ne ton pusėn nusidiskutavot. Ir JAV ir EU automobilių gamintojų didžiausias galvos skausmas - pigių EV antplūdis iš kinų. Kažkur buvo straipsnis, kad praeitais metais EU įvesti mokesčiai kinams tėra juokas, nes net gavusieji 35% muito vis vien uždirba daugiau nei pardavę tą patį auto Kinijoje. Ir tiek EU, tiek JAV turi 2 blogus pasirinkimus: arba leidžiam numirti savo auto pramonei dabar arba paspiriam skarbonkę tolyn kitoms valdžioms su nedidele viltimi, kad gal kaip nors išsikapstys.
donatasv 2025-02-04 21:26
JAV neturi jokios problemos su kiniškomis auto. Dar prie bideno uždėta 100% muitas kiniškam EV. Europoje vokiečių gamintojai ypač vw priklausomas nuo kino rinkos, pagrindines bapkes ten uždirba tai negali dėt didelių muitų. Kitaip gaus atgal.
sigun 2025-02-04 21:39
Įdomumo dėlei peržiūrėjau kelis populiaresnius straipsnius (video) už ir prieš, t.y. ar EV labiau ekologiškas už VDV ar toks pat ar net blogiau. Kalbantys, kad tiek pat neekologiški ar net blogiau nepateikia realių skaičių. Geriausių atveju eina per emocijas, rodydami panaudotų vėjo elektrinių menčių savartyną (pamiršdami parodyti koks gigantas šalia jo yra paprastas miesto savartynas), rodydami grafiką, kad daugumoje besivystančių šalių elektros gamybai vis dar naudojama anglis, ir todėl EV yra net blogiau. Kanalai už EV viską pateikia su kur kas konkretesniais skaičiais. Pagal juos vienintelė didelė valstybė, kurioje EV nėra geriau už VDV, tai Indija, kurioje daugiau nei pusė elektros energijos gaminama deginant anglis. Visose kitose EV geriau.
Paties kariavimas su baterija išvis keistas. Visų pirma šiai dienai beveik nepatenka akumuliatorių į šiukšlynus. Visi yra nuperkami ir naudojami toliau. Net po to kai jau jie niekur nebebus naudojami, juos galima perdirbti pramoniniu būdu. Šiuo metu didžiausia perdirbėjų ekonominė problema ne ta, kad procesas neefektyvus, o kad negauna tiek akumuliatorių perdirbimui, kiek skaičiavo, ir todėl didelę laiko dalį stovi tuščiai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Elektromobilių pabaiga JAV. Trumpas skelbia karą