Dešimtys beveik naujų automobilių laužyne. Kas atsitiko? (Foto) ()
„Jaguar I-Pace“ turėjo būti proveržis britų prekės ženklo istorijoje. Deja, dėl didelio defektų lygio jis niekada nepateisino į jį dėtų vilčių. Neseniai internete pasirodė nuotrauka, kuri patvirtina, kad gamintojui pelningiau buvo supirkti ir atiduoti į metalo laužą beveik naujus automobilius, nei juos remontuoti.

© Ekrano kopija | https://x.com/newt7215/status/1884323838554513892/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Jaguar I-Pace“ istorija buvo panaši į daugelio vaikų filmų žvaigždžių. Šis modelis buvo pirmasis JK markės elektromobilis, kuris aplenkė daugelį kitų premium segmento gamintojų. Iš pradžių sekėsi puikiai. „I-Pace“ buvo šiltai priimtas vartotojų. Buvo įvertinta turtinga įranga, išvaizda ir našumas (300 kW ir keturių ratų pavara leido iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,8 s).
Modelio populiarumas lėmė ne vieną apdovanojimą, tarp jų ir patį svarbiausią – „I-Pace“ tapo 2019 metų Europos automobiliu.
Tačiau netrukus „Jaguar I-Pace“ žvaigždė, kaip ir jau minėtų vaikų aktorių, ėmė blėsti. Modelis pažymėjo gedimais, kuriuos lėmė LG tiekiamos baterijos.
Good old JLR. Only company that could build an eV that isn’t reliable (or any more so than the fossil crap they make) or that they can recall and fix.
— eVNewt⚡️🔋🚙 (@newt7215) January 28, 2025
Instead these Jaguar iPace at my local car scrap yard, Charles Trent-recalled, refunded and now to be recycled. 🙄
Are the… pic.twitter.com/YdSPiJUJgg
|
Baterijos buvo linkusios perkaisti, todėl dažnai kilo gaisrai. Dėl to pernai „Jaguar“ paskelbė, kad atpirks beveik 3 000 „I-Pace“ parduotus JAV. Prekės ženklas pradėjo panašias programas kitose rinkose, įskaitant JK. Tai buvo signalas, kad automobiliai už protingą kainą neremontuojami.
„Jaguar“ norėtų kuo greičiau pamiršti „I-Pace“. Todėl nebuvo nė kalbos, kad automobiliai būtų grąžinti į rinką, pavyzdžiui, po kapitalinio remonto ar akumuliatorių keitimo.
Jaguar will buy back almost 3000 I-Pace EVs due to fire risk. https://t.co/yBvTTDonjC pic.twitter.com/GdTAEG4egD
— Road & Track (@RoadandTrack) January 20, 2025
Kaip rodo vieno iš portalo X vartotojų darytos nuotraukos, vos kelerių metų senumo automobiliai buvo atiduoti į metalo laužą. Nuotraukose matyti kelios dešimtys automobilių, kurie atsidūrė viename iš JK laužynų. Tai liūdna pabaiga automobiliui, kuriam iš pradžių buvo prognozuojama šviesi ateitis.
„Jaguar“ dabar įgyvendina labai ambicingą ir radikalų planą, kuris apima ne tik „I-Pace“ modelio gamybos nutraukimą, bet ir visų anksčiau gamintų automobilių išbraukimą iš asortimento.
The Jaguar Type 00 Concept gives us a glimpse into the brand's EV future, and we're really not liking what we're seeing.. https://t.co/2MpJv6NYqH pic.twitter.com/kMrOgsFSsY
— Guys Gab 🍸 (@GuysGab) December 16, 2024
Prekės ženklas dabar nori virsti išskirtinai elektrinių, itin prabangių automobilių gamintoju. Toks prabangus, kad nebenori konkuruoti su BMW, „Audi“ ar „Mercedes“. „Jaguar“ siekia aukščiau – tpti „Bentley“, „Aston Martin“ ir „Rolls-Royce“ konkurentu. Todėl prekės ženklas atitrūksta nuo ankstesnio įvaizdžio.
2024 metų lapkritį „Jaguar“ pristatė naują vizualinį identitetą, o gruodžio pradžioje pademonstravo koncepcinį modelį, parodantį, kaip dabar atrodys gamintojo dizaino filosofija – „Type 00“. Pirmasis naujas serijinis „Jaguar“ modelis bus keturių durų GT. Prekės ženklas jį pristatys 2025 metų pabaigoje.