Elektromobiliai užvaldė šalį. „Vairuotojai perka, nes neturi pasirinkimo“ ()

© Mariordo, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_bZ4X_Expo_2022_CRI_4881.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Populiariausių automobilių Norvegijoje dešimtukas yra toks (parduota vnt.):
- Toyota bZ4X: 1 188
- Volkswagen ID.4: 830
- Nissan Ariya: 544
- Volkswagen ID.3: 537
- Volkswagen ID.7: 490
- Tesla Model Y: 361
- Tesla Model 3: 324
- Škoda Enyaq: 271
- BMW i4: 243
- Ford Explorer: 221
Norvegai perka elektromobilius, nes neturi pasirinkimo
Elektromobilių populiarumą Norvegijoje, žinoma, iš dalies lemia įvairios paskatos. Pagrindinis – PVM lengvata elektromobiliams, kurių kaina iki 500 000 Norvegijos kronų (43 000 eurų). Be to, elektromobilių savininkai gali tikėtis mažesnių kelių rinkliavų, prieigos prie autobusams skirtų juostų ir nemokamos stovėjimo aikštelės.
Kita vertus, Norvegija smarkiai apmokestino vidaus degimo sistemas turinčius automobilius (VDV). Nuo 2012 metų į VDV automobilio kainą įskaičiuotas importo mokestis išaugo dvigubai. Be to, smarkiai išaugo degalų kaina, o tai reiškia, kad išaugo eksploatacinės išlaidos. Be to, vyriausybė garantuoja elektros kainą (kuri Norvegijoje yra lanksti) namų ūkiams. Dėl to 1 kWh kaina yra gerokai pigesnė nei Lietuvoje.
Dėl to gamintojai gerokai apribojo automobilių su vidaus degimo varikliais pasiūlą arba net visiškai atsisakė tokio tipo automobilių. „Volvo“, „Hyundai“ ir „Opel“ siūlo tik elektrinius modelius.
Tačiau kai kurie gamintojai vis dar siūlo automobilius su vidaus degimo varikliais. Tačiau mokesčių taisyklės yra sukonstruotos taip, kad net jei klientas gali pasirinkti VDV ar elektrinį automobilį, jis galiausiai pasirinks elektrinį variantą. VDV automobilių, jei jie vis dar yra pasiūloje, kainos yra daug didesnės nei jų elektrinių analogų.
Pavyzdžiui, už BMW iX1 reikia sumokėti mažiausiai 487 020 Norvegijos kronų (42 000 eurų), o už X1 su vidaus degimo varikliu – mažiausiai 633 838 Norvegijos kronas (55 000 eurų). Dėl to dažnai beprasmiška siūlyti VDV automobilius, nes jų vis tiek niekas nepirktų.