„Pirmoji šalis pasaulyje.“ Naikina vidaus degimo variklius. Bus tik elektromobiliai  ()

Ši infrastruktūra buvo viena svarbiausių paskatų.


„Tesla“
„Tesla“
© Kazyakuruma, CC0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tesla_Model_3_(2023),_long_range,_Japan,_left-front.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

ES vis dar diskutuoja apie galimą laipsniško vidaus degimo variklių gamybos nutraukimo atidėjimą iki 2035 m., o viena Europos šalis jau įvaldė šį perėjimą.

ES perėjimas nuo vidaus degimo variklių prie vien elektrinių automobilių vyksta lėtai. Problemų priežasčių yra daug, įskaitant dideles pirkimo išlaidas, įkrovimo infrastruktūros trūkumą ir aukštas elektros kainas, kas vis dar atbaido vartotojus. Tačiau vienoje Europos šalyje tikslas beveik pasiektas.

Elektromobiliai Norvegijoje dabar sudaro didžiąją jų dalį: tai pirmoji šalis pasaulyje, atsisakiusi vidaus degimo variklių

Norvegija beveik pasiekė savo tikslą pereinant prie elektromobilumo. 2024 metais beveik 90 procentų parduodamų naujų automobilių buvo varomi tik elektros varikliu, rodo Kelių eismo tarnybos duomenys. 88,9 proc., jų dalis buvo 6,5 procentinio punkto didesnė nei praėjusiais metais.

[EU+Kuponas] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
3244 2

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

„Norvegija bus pirmoji šalis pasaulyje, kuri beveik pašalins dyzelinius ir benzininius automobilius iš naujų automobilių rinkos“, – sakė Norvegijos elektromobilių asociacijos vadovė Christina Bu. Skandinavijos šalis užsibrėžė tikslą nuo 2025 m. į rinką pateikti tik elektromobilius. Perkamiausias prekės ženklas buvo „Tesla“, po to seka „Volkswagen“ ir „Toyota“.

Tačiau Europos Sąjungoje elektromobilių rinka silpsta. Vien per lapkritį elektromobilių parduota 9,5 procento mažiau nei prieš metus.

 

Taigi, ką norvegai padarė kitaip? Norvegijos elektromobilių asociacijos „Norsk Elbiforening“ teigimu, šalies vyriausybė ėmėsi keleto mokestinių priemonių, dėl kurių vidaus degimo variklių pirkimas ilgainiui tapo tiesiog per brangus. Mokesčio suma, kurią turite sumokėti perkant automobilį, priklauso nuo jo išmetamų teršalų. Pastaraisiais metais ji buvo palaipsniui didinama, todėl vidaus degimo variklių kainos ir toliau didėjo. Tačiau iki 2022 metų elektromobilio pirkimas buvo neapmokestinamas. Nuo 2023 metų pradžios norvegai už elektromobilius turi mokėti mokestį, kuris skiriasi priklausomai nuo automobilio svorio.

Kitos priemonės, kurių Norvegijoje per daugelį metų buvo imamasi, kad elektromobiliai taptų patrauklesni: iki 2021 metų elektroninių automobilių vairuotojai nemokėjo mokesčių už kelių priežiūrą, iki 2017 metų jiems nereikėjo mokėti kelių rinkliavų (nuo 2023 m. su elektriniu automobiliu mokama tik 70 proc. rinkliavos), o elektromobiliams be apribojimų leidžiama važiuoti autobusų juostomis.

 

Be to, yra įstatymų, kurie Norvegijoje skatino plėsti įkrovimo infrastruktūrą. Elektromobilių asociacija ypač akcentuoja greitojo įkrovimo stoteles, kurios privalo būti įrengtos visuose pagrindiniuose šalies eismo keliuose. Tačiau už tai vartotojai turi mokėti daugiau nei už „įprastas“ įkrovimo stoteles – asociacijos teigimu, maždaug tris kartus daugiau nei vidutiniškai kainuoja įkrovimas namuose. Asociacijos teigimu, įkrovimo infrastruktūra buvo viena svarbiausių paskatų, atsakingų už elektromobilumo plėtrą šalyje. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(31)
(-26)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()