Prieš ledą ir gaisrus – reaktyviniais varikliais! Tikros pabaisos (Foto, Video) ()
Reaktyviniai varikliai yra skirti varyti orlaivius, tačiau jų didžiulė galia ir karštis tapo netikėtas būdas panaudoti juos žemėje.

© Ekrano kopija | https://x.com/TigerDetective/status/1888133282665017384/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo kovos su siautėjančiais naftos gaisrais iki storų ledo ir sniego sluoksnių – šios galingos mašinos įrodė savo vertę toli už aviacijos ribų.
Vienas iš patraukliausių šių galingų variklių pritaikymo būdų yra gaisrų gesinimas, ypač skirtas gesinti naftos gręžinių liepsnas.
Šio neįprasto ir galingo įrankio šaknys siekia Šaltąjį karą, kai Vengrijos inžinieriai sukūrė netikėtą mašiną.
Mašina, taikliai pavadinta „Big Wind“ (Didysis vėjas), buvo novatoriškas hibridas, apjungęs tvirtą T-55 tanko važiuoklę su ugnine dviejų MiG-21 reaktyvinių variklių, sumontuotų ant jo, trauka.
This tank, called "Big Wind", was outfitted with jet engines to put out oil-well fires pic.twitter.com/drBlwslnRg
— Captivating Vibe (@CaptivatingVibe) August 21, 2023
Rezultatas buvo nepaprasta gaisro gesinimo mašina, galinti sukurti didžiulį vandens slėgį ir užgesinti net aršiausius gaisrus.
|
Norint valdyti „Didįjį vėją“, reikėjo trijų įgulos narių: vairuotojo, kuris valdė patį tanką, operatoriaus galinėje kabinoje, atsakingo už reaktyvinių variklių ir vandens čiurkšlių valdymą, ir ugniagesių vado, stovinčio maždaug 5 m atstumu, prižiūrinčio operaciją nuotolinio valdymo pultu.
Įjungus šešis vandens purkštukus virš MiG variklių, paleidžiama galinga vandens srovė, kuri susimaišusi su karšta reaktyvinio variklio išmetimo srove sukuria didžiulį vandens garų purškimą.
Vanduo purškiamas stulbinančiu 830 litrų per sekundę greičiu – prijungus prie namų baseino, aparatas galėtų jį ištuštinti vos per 50 sekundžių.
„Didysis vėjas“ pasirodė esąs neįkainojamas „ginklas“ kovojant su didžiuliais naftos gręžinių gaisrais, ypač operacijos „Audra dykumoje“ metu.
Po to, kai 1991 m. Saddamas Husseinas įsakė sunaikinti Kuveito naftos telkinius ir padegti šimtus gręžinių, elitinių ugniagesių komandos pasikliovė šia galinga mašina, kuri padėjo suvaldyti siautėjančius pragarus.
Ledo tirpinimas reaktyviniu varikliu
Kai žiemos audros palaidoja peizažus po storomis sniego antklodėmis, kelio valymas tampa sunkiu iššūkiu.
Something to think about @networkrail ? Czechoslovak railway workers defrosting railroad tracks using a MiG-15 engine, after a snowstorm in 1970. pic.twitter.com/Do6ClUvoAV
— Trev Clark's Obscure Aviation History 🚁 (@clark_aviation) November 6, 2023
Nors tradiciniai sniego valymo būdai yra pakankamai veiksmingi, ekstremaliomis sąlygomis reikia daug galingesnio sprendimo: reaktyvinių variklių.
Tęsinys kitame puslapyje:
