Legendinis Vokietijos gamintojas bankrutuoja. „Tik stebuklas gali jį išgelbėti“ (Foto) ()
Kadaise ji buvo legendinė, šiandien ji kovoja už išlikimą.

© Ekrano kopija | https://x.com/FlawlessSpec/status/1810651284053151864
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Isdera“ – egzotiškų automobilių gerbėjams žinomas vokiečių prekės ženklas – paskelbė nemokumą. Tai liūdnas epilogas įmonės istorijai, kuri gimė iš aistros inžinerijai ir dizainui, o savo veiklą baigė finansinių problemų ir nesėkmingos santuokos su Kinijos rinka šešėlyje.
1969 metais inžinierius ir stilistas Eberhardas Schulzas savo garaže pasistatė automobilį ir nuvažiavo į „Porsche“ ir „Mercedes“ būstinę ieškoti darbo. Sėkmingai. Nuo 1970 m. jis dirbo „Porsche“ dizaino skyriuje, o aštuntojo dešimtmečio pabaigoje – su koncepciniu automobiliu „Mercedes CW311“.
1982 m. jis įkūrė savo prekės ženklą – „Isdera“. Pirmasis jo kūrinys buvo „Isdera Spyder“, paremtas jau minėta „Mercedes“ koncepcija. 1984 m. pasirodęs „Imperator 108i“ modelis paliko nuolatinį pėdsaką istorijoje. Automobilis atrodė taip, lyg būtų perkeltas tiesiai nuo viziją turinčio dizainerio braižybos lentos – su šoninėmis oro įleidimo angomis, išskirtiniu galinio vaizdo veidrodėliu virš priekinio stiklo ir „Mercedes“ V8 varikliu.
Isdera Imperator 108i pic.twitter.com/kK7b19HgmO
— Flawless Spec (@FlawlessSpec) July 9, 2024
|
Kiekvienas automobilis buvo gaminamas apie metus, o visa produkcija buvo tik apie 30 vienetų. Šiandien tai retenybė, kolekcininkų aukcionuose pasiekianti aukštas kainas.
1993 metais rinkoje pasirodė dar vienas unikalus modelis – „Isdera Commendatore 112i“. Jis turėjo daug pažangių ir unikalių funkcijų, tokių kaip du durelių komplektai ir pneumatinis stabdys. „Commendatore 112i“ nuo 0 iki 100 km/vaal. įsibėgėjo per 4,0 sekundės ir pasiekė maksimalų 342 km/val. greitį. Automobilis buvo varomas viduryje sumontuotu 6,0 l, 408 AG V12 varikliu iš „Mercedes“, sujungtu su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Dėl finansinių sunkumų įmonė galėjo pagaminti tik vieną egzempliorių.
1993
— Kote (@kotecinho) December 5, 2021
Isdera Commendatore 112i
📸 Rémi Dargegen pic.twitter.com/zX31ewEXge
Tęsinys kitame puslapyje: