ES drebina automobilių pramonę. Revoliucinis draudimas. „Jo automobiliuose neliks“  (2)

Nissan GT-R (R35) anglies pluošto spoileris
Nissan GT-R (R35) anglies pluošto spoileris
© Yahya S., CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nissan_GT-R_%28R35%29_carbon_fiber_spoiler_%2824322793889%29.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

 

Iš karto po to, kai Europos Sąjunga paskelbė apie savo sprendimą, Japonijos anglies pluošto gamintojų akcijų kainos smarkiai krito. Su didžiausiomis problemomis gali susidurti Azijos įmonės – „Teijin“, „Toray Industries“ ir „Mitsubishi Chemical“, kurios sudaro 54 % šios medžiagos gamybos rinkos dalį pasaulyje.

Siūlomas draudimas neabejotinai labiausiai pakenktų sportinių automobilių ir superautomobilių gamintojams, tačiau kai kurie elektromobilių gamintojai taip pat pajustų pasekmes. Tokios įmonės kaip BMW, „Lucid“ ir „Tesla“ gamindamos savo transporto priemones naudoja didelius anglies pluošto kiekius. Didžiulius šios medžiagos kiekius galima rasti ir „Formulės 1“ automobiliuose, o, pavyzdžiui, „McLaren“ iš šios medžiagos gamina visą sportiškiausių savo modelių kėbulą.

Šiuo metu automobiliai sudaro 10-20 % visos šios medžiagos paklausos, o ši dalis sistemingai didės kartu su gamintojų siekiu sumažinti transporto priemonių svorį.

 

Anglies pluoštas turėjo būti atsakas į sunkių baterijų problemą, kuri gerokai padidina elektromobilių svorį. Nors ši medžiaga nėra pigi, ji buvo laikoma idealiu sprendimu, ypač aukščiausios klasės automobilių gamintojams, kuriems svarbiausios vairavimo savybės ir visos konstrukcijos technologinis tobulėjimas.

Anglies pluoštas gaminamas kontroliuojamos poliakrilonitrilo ir kitų organinių polimerų pirolizės būdu, kuriuos sudaro beveik vien ištemptos anglies struktūros, chemiškai panašios į grafitą. Ši struktūra suteikia jai didelį mechaninį stiprumą, taip pat daro jį nelydomu ir chemiškai atspariu.

Šio tipo medžiaga dažniausiai naudojama pramonėje kaip laminatų, kurių pagrindą sudaro aukštos kokybės epoksidinės dervos, armatūra – ypač ten, kur reikalingas mažas svoris ir didelis stiprumas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(16)
(-9)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (2)