„Pasaka baigiasi.“ Elektromobiliams bus įvestas naujas mokestis ()
Elektromobilių vairuotojams JAV netrukus gali būti taikomas naujas mokestis.

© Picryl (atvira licencija) | https://picryl.com/media/grand-canyon-national-park-electric-vehicle-charging-stations-yavapai-lodge-119650
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Respublikonai pasiūlė įvesti 250 dolerių metinį federalinį registracijos mokestį visoms nulinės emisijos transporto priemonėms. Naujasis mokestis skirtas kelių ir energetikos infrastruktūros finansavimui paremti.
Augant elektromobilių populiarumui, vis aktyviau diskutuojama apie kelių infrastruktūros finansavimo būdus. Perėjimas prie elektromobilumo pasirodo esąs nemenkas iššūkis valstybių biudžetams. Problema yra ne tik brangi infrastruktūros modernizacija, bet ir daugiausia pajamų iš degalų mokesčių, kurie netaikomi elektromobilių naudotojams, praradimas.
Todėl nenuostabu, kad vis daugiau šalių pavargsta nuo dabartinės padėties ir pritaria papildomų mokesčių įvedimui.
Pavyzdys yra naujausias JAV respublikonų partijos pasiūlymas – jos atstovai siūlė įvesti naują, 250 JAV dolerių metinį mokestį elektromobilių savininkams. Tai pakeistų ankstesnį planą įvesti 20 dolerių registracijos mokestį už visas transporto priemones.
|
Elektromobilių apmokestinimas Jungtinėse Valstijose yra tema, kuria diskutuojama jau kurį laiką. Kai kuriose valstijose tokie sprendimai jau egzistuoja – pavyzdžiui, Teksase elektromobilių vairuotojai, be standartinio registracijos mokesčio, turi mokėti papildomą 200 dolerių metinį mokestį. Panašius planus paskelbė ir Florida, o Viskonsinas svarsto alternatyvų požiūrį – apmokestinti elektromobilių įkrovimo procesą, panašiai kaip mokesčiai imami už degalų įsigijimą automobiliams su vidaus degimo varikliais.
Tačiau respublikonų siūlomas 250 dolerių federalinis mokestis būtų taikomas visoje šalyje ir galėtų tapti nauju fiskalinės politikos standartu elektromobilumo srityje.
Kaip pastebėjo Amerikos politikai, elektromobilių vairuotojai, išskyrus kelias išimtis, iki šiol buvo daugiausia atleisti nuo mokesčių, nors jų automobiliai yra daug sunkesni nei vidaus degimo varikliai ir todėl daug labiau gadina kelius. Siūlomu mokesčiu siekiama įvesti didesnę lygybę mokesčių sistemoje.
Naujojo mokesčio šalininkai teigia, kad įvedus tokį sprendimą bus užtikrintas teisingesnis infrastruktūros priežiūros ir plėtros išlaidų paskirstymas – elektromobilių savininkai pagaliau prisidėtų prie kelių ir energetikos tinklo finansavimo tiek pat, kiek ir vidaus degimo variklių vairuotojai.
Tačiau oponentai teigia, kad šis sprendimas baudžia žmones, kurie pasirinko ekologiškesnę ir energiją taupančią transporto priemonę. Jų teigimu, nauji mokesčiai gali gerokai sumažinti elektromobilių pirkimo patrauklumą, taip sulėtindami atsisakymo tradicinių vidaus degimo variklių transporto priemonių procesą.
Naujojo mokesčio kritikai taip pat atkreipia dėmesį į jo apskaičiavimo taisyklių skirtumus. Tradicinio degalų mokesčio atveju mokesčių dydis priklauso nuo faktinės ridos – kiekvienas vairuotojas moka tiek, kiek iš tikrųjų naudojasi automobiliu.
Tęsinys kitame puslapyje: