Tai jau realybė. „Perima transportą“ (Foto, Video)  (1)

Kinijos „Yimin“ kasykla yra pirmoji pasaulyje, valdanti 100 autonominių sunkvežimių parką. Mašinos neturi vairuotojų, kabinų ar laiko apribojimų. Tai naujas etapas kasybos pramonėje.


Yimin autonominiai sunkvežimiai
Yimin autonominiai sunkvežimiai
© Ekrano kopija | https://x.com/thinking_panda/status/1923691065527369739/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos Vidinėje Mongolijoje esančioje atvirojo tipo kasykloje „Yimin“ pradėjo veikti 100 autonominių elektrinių sunkvežimių parkas. Kiekvienas iš jų gali gabenti 90 tonų rūdos ir veikia be žmogaus įsikišimo. Jie neturi kabinų, langų ar vairo. Jie buvo sukurti nuo nulio kaip autonominės transporto priemonės.

 

Šios mašinos gali veikti iki -40 °C temperatūroje. Jie važiuoja be perstojo visą parą, o tai žymiai padidina transporto efektyvumą kasyklose.

[EU+Kuponai] Bent 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Stumdomų vartų automatika. Aukščiausia klasė. Paskutiniai vienetai
5550 4

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

„Yimin“ projektas – tai ne tik naujo transporto parko įdiegimas. Tai taip pat demonstruoja 5-osios pramonės revoliucijos galimybes, pagrįstas 5G ryšiu ir dirbtinio intelekto sistemomis. Pažangi eismo valdymo sistema buvo sukurta dalyvaujant „Huawei“, „Huaneng“ ir „XCMG“.

„Huawei“ CVADCS (debesų transporto priemonių nepriklausomos dinaminės valdymo sistemos) debesų platforma leidžia planuoti maršrutus realiuoju laiku, reaguoti į besikeičiančias sąlygas ir stebėti transporto parką visą parą. Mašinos naudoja jutiklių ir lidarų surinktus duomenis, kad sukurtų savo kasyklos žemėlapius.

Sunkvežimiai neturi kabinų. Ir tai ne tik dizaino klausimas. Žmonėms skirtos erdvės panaikinimas yra proveržis – dėl to transporto priemonės tampa lengvesnės, paprastesnės ir nereikalauja atsižvelgti į ergonomiką ar keleivių saugos sistemas. Inžinieriai gali sutelkti dėmesį tik į funkcionalumą ir našumą.

Tačiau transporto priemonė be žmogaus neperduos informacijos, kad kažkas yra „negerai“. Ji nereaguos į netikėtą garsą ir nepastebės problemos, kurios algoritmas nenumatė. Tai apribojimas, kurio šiandien negali visiškai kompensuoti jokios technologijos.

Darbas atviroje kasykloje dažnai reiškia ekstremalias sąlygas: ledinį vėją, ore sklindančias dulkes, triukšmą, vibraciją ir nelaimingų atsitikimų riziką. Autonominės transporto priemonės pašalina šias grėsmes. Jų veikimo efektyvumas, pasak gamintojų, yra 20 procentų didesnis nei klasikinių sunkvežimių, kuriuos vairuoja žmonės.

 

Tačiau tai yra deklaratyvūs duomenys. Vis dar neaišku, kaip sistemos susidoros ilgainiui – su gedimais, žemėlapių sudarymo klaidomis, oro sąlygų pokyčiais ar kibernetinėmis atakomis. Planuojant šios technologijos plėtrą, reikia atsižvelgti į tokią riziką.

Tęsinys kitame puslapyje:




Tai, kas vyksta Kinijos kasykloje, rodo, kad transporto ateitis – ne tik autonominiai automobiliai didmiesčių gatvėse. Lygiai taip pat revoliucingi pokyčiai vyksta ir tose vietose, kurių nematome kasdien – pavyzdžiui, kasybos pramonėje. Autonomijos, dirbtinio intelekto ir daiktų interneto (IoT) derinys sukuria naują veikimo modelį – kai mes ne tiek vairuojame mašinas, kiek valdome sistemas.

Kita vertus, kinų sprendimas rodo, kad autonominės transporto priemonės yra prasmingiausios ten, kur niekas joms netrukdo – nenuspėjamas žmogus galėtų būti tik nepatogumas.

Kinijos nacionalinės anglių asociacijos skaičiavimais, iki šių metų pabaigos Kinijos kasyklose veiks daugiau nei 5000 autonominių sunkvežimių. Iki 2026 metų šis skaičius turėtų padvigubėti – iki 10 000 transporto priemonių. Naujos technologijos diegiamos sparčiai ir, anot tos pačios organizacijos, jau prisidėjo prie 8 procentų sumažėjusių eksploatavimo sąnaudų Kinijos anglių kasyklose. Kinija išlieka didžiausia pasaulyje anglies gamintoja, turinti apie 4300 aktyvių kasyklų.

 

Už kiekvienos technologinės revoliucijos kyla klausimas: o kaip su darbuotojais? Autonomizacija reiškia žemos kvalifikacijos reikalaujančių pareigybių sumažėjimą. Kita vertus, tai sukuria naujų darbo vietų: sistemų operatorių, duomenų analitikų, kibernetinio saugumo specialistų. Kasyklos tampa labiau panašios į IT laboratorijas nei į pramonės įmones.

Jei tokie sprendimai jau visu mastu veikia Kinijoje, tik laiko klausimas, kada jie pasieks Europą. Tikriausiai netrukus panašios sistemos gali atsirasti Europos uostuose, sandėliuose, saugyklose ir statybvietėse.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(1)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)

Susijusios žymos: