Tai bus naujasis prezidento automobilis. „Atlaiko kulkosvaidžių ugnį ir sprogimus“ (Foto) ()
Lenkijoje sekmadienį pasibaigė antrasis prezidento rinkimų turas. Jau aišku, kokiu automobiliu vaažinės naujasis Lenkijos prezidentas.

© Ekrano kopija | https://x.com/dokuz8haber/status/1172902827494125569/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kokiu automobilu važinėja Lenkijos prezidentas?
Prezidentas, kaip svarbiausias šalies asmuo, gali pasikliauti ne tik asmens sargybiniais, bet ir savo šarvuotu limuzinu. Tiesa, Lenkijos prezidentai negali pasigirti tokia išskirtine transporto priemone kaip jų kolegos JAV, kurie naudojasi specialiai jiems paruoštais limuzinais, tradiciškai vadinamais „Žvėrimis“ (Beast).
Lenkijos valstybių vadovai dažniausiai vežami šarvuotais civilinių limuzinų variantais. Dabartinis prezidentas Andrzejus Duda iš pradžių nudojo BMW 7 serijos „High Security“ (būtent šio automobilio padanga 2016 m. sprogo ir sukėlė didelį atgarsį A4 greitkelyje), o 2021 m. persėdo į „Mercedes S 600 Guard“, šiuo automobiliu važinėja iki šiol.
Kuo išsiskiria šarvuotasis „Mercedes S 600 Guard“?
Prezidento kanceliarijos naudojamas šarvuotas S klasės automobilis sukurtas pagal ankstesnės kartos flagmaną „Mercedes“ limuziną (W222), kurio modernizuota versija rinkoje pasirodė 2016 m.
|
Šarvuotą versiją varo 530 AG ir 830 Nm maksimalaus sukimo momento V12 benzininis variklis, veikiantis kartu su 7 pavarų automatine pavarų dėže. Gamintojas nepateikia jokių „S 600 Guard“ našumo duomenų, tik pažymi, kad dėl didesnio svorio maksimalus greitis ribojamas iki 210 km/val.
Kaip ir civilinėje versijoje, automobilyje naudojama pneumatinė pakaba su aktyvia amortizacijos kontrole ir palaikomas pastovi prošvaisa, nepriklausomai nuo transporto priemonės apkrovos. Dėl didesnio savitojo svorio buvo sustiprinti ir perprojektuoti pasirinkti pakabos elementai, taip pat pakeista stabilumo kontrolės ir traukos kontrolės sistemų programinė įranga.
Inžinieriai taip pat sustiprino „S 600 Guard“ stabdžių sistemą. Priekyje sumontuoti 6 stūmoklių suportai ir didesnio skersmens diskai, panašiai ir gale. Standartinėje įrangoje yra „Michelin PAX“ run-flat padangos su papildoma slėgio matavimo sistema – net ir pažeistos jos leidžia įveikti 30 km atstumą.
Kokį apsaugos lygį suteikia „Mercedes S 600 Guard“?
„Mercedes S 600 Guard“ buvo pirmasis pasaulyje civilinis automobilis, tuo metu turntis aukščiausią balistinės apsaugos sertifikatą – VR10. Tai reiškia, kad kėbulas, įskaitant langus ir durų angas, užtikrina visišką apsaugą nuo kulkosvaidžių ugnies. Tarp kėbulo konstrukcijos ir kėbulo plokštės montuojami apsauginiai komponentai, pagaminti iš specialaus plieno. Papildomą apsaugą nuo skeveldrų suteikia elementai, pagaminti iš aramidinių pluoštų ir polietileno.
Visapusišką balistinės apsaugos lygį kritiniuose taškuose papildo išmanioji „apsauginė sistema“. Neatsiejama apsaugos koncepcijos dalis yra įvairaus storio langai, iš vidaus padengti polikarbonatu, kuris neleidžia skeveldroms patekti į saloną. Nepaisant to, laminuota konstrukcija garantuoja puikų matomumą. Automobilis taip pat apsaugo nuo sprogstamųjų užtaisų, tiek esančių šone, tiek po transporto priemone.
Kiek kainuoja Lenkijos prezidento limuzinas?
Debiuto rinkoje metu 2016 m. „Mercedes S 600 Guard“ kaina buvo 470 000 eurų. Tiksli konkretaus vieneto kaina priklauso nuo konkrečių specifikacijų. Pavyzdžiui, automobilį buvo galima užsisakyti penkių arba keturių vietų, o antroje sėdynių eilėje būtų dvi atskiros sėdynės.
Be to, „Mercedes“ pasiūlė papildomas, specialiai „Guard“ versijai sukurtas funkcijas, įskaitant nepermatomas roletus galiniams langams, šildomus langus (priekinius ir šoninius), signalizaciją, automatinę gaisro gesinimo sistemą, sistemą, apsaugančią nuo kenksmingų dujų patekimo į saloną, ir hidraulinę sunkių šoninių langų pavarą.
