Viskas baigta. 5 greičių pavarų dėžė dingsta iš prekybos. Ši japonų kompanija išsilaikė ilgiausiai ()
Anksčiau ji buvo standartinė. Dabar ji beveik praeityje.

© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Anksčiau ji buvo standartinė. Dabar ji beveik praeityje. 5 pavarų pavarų dėžė pamažu dingsta iš šiuolaikinių automobilių. Kas ją pakeis? Automatinė (arba automatizuota) ar mechaninė su šešiomis pavaromis. Gali būti, kad jei ne JAV tarifai, japonų kompanija vis tiek būtų išlaikiusi klasikinį sprendimą. Paskutinis automobilis su įprasta pavarų dėže dingo iš JAV.
Pigiuose ir mažuose automobiliuose su mažais varikliais penkios pavaros paprastai yra lengviausiai įjungiamos. Bent jau taip yra Europoje (pvz., siūlomi modeliai: „Dacia Sandero“, „Hyundai i10“, „Kia Picanto“, „Seat Ibiza“, „Škoda Fabia“). O kaip JAV? Paaiškėjo, kad šalyje, kuri taip aiškiai siejama su automatinėmis pavarų dėžėmis, vienas automobilis su standartine penkių pavarų mechanine pavarų dėže išsilaikė stebėtinai ilgai.
|
„Nissan“ mūšio lauke išsilaikė ilgiausiai. Japonijos kompanija naudojo penkių greičių pavarų dėžę santykinai pigiame „Versa“ modelyje. Šis kompaktiškas sedanas (4,49 m ilgio ir 262 cm važiuoklės bazės) yra vienas pigiausių naujų automobilių JAV rinkoje. 2025 metų modeliai su 1,6 l 122 AG benzininiu varikliu buvo siūlomi už kiek daugiau nei 17 000 JAV dolerių (prie šios kainos pridedami vietiniai mokesčiai). To pakako bazinei S versijai su mechanine pavarų dėže. Į kainą įskaičiuotas oro kondicionierius, elektriniai langai, centrinis užraktas, radijas su „Bluetooth“ ir 15 colių plieniniai ratlankiai su ratlankių gaubtais bei visų sezonų padangomis. Visai neblogai.
Dienos suskaičiuotos
Pasirodo, „Nissan Versa“ su paprasčiausia transmisija dienos suskaičiuotos. „Nissan“ patvirtino, kad ši versija buvo pašalinta iš pasiūlos. Japonai pripažino, kad ji nebuvo labai populiari. Mažiau nei 5 procentai pirkėjų pasirinko mechaninės pavarų dėžės parinktį. Dauguma pageidavo mokėti papildomai už CVT pavarų dėžę.
Kuklus populiarumas nėra vienintelė priežastis atsisakyti 5 pavarų pavarų dėžės. Japonai apskaičiavo, kad pardavimai nėra labai pelningi po to, kai JAV administracija įvedė naujus muitų tarifus. Ne paslaptis, kad pigiausias „Nissan“ modelis į JAV salonus buvo pristatomas iš gamyklų Meksikoje (Aguaskalientėje). O vykstant dabartiniam prekybos karui, gamintojas neišvengs reikšmingo kainų padidėjimo.