Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2025-06-05 22:03
Nėra prasmės raginti tikrinti ką jums išverčia vertėjai ir DI, nes apie technologinius dalykus "botanikai" neturėtu rašyti, užsiimkit jums įprastu žmonių gasdinimu, kaip viskas sušiktai blogai ir kaip nums bus šikna, nes rusai puola praktiškai jau rytoj. Išbraukiau laipsnius ir temperatūrą nes tai nėra nei apie laipsnius, nei apie temperatūrą išvis, kalba eina apie akumuliatoriaus išvestinį vienetą C reitingą, neišvestinis, o tiesioginis dalykas būtu akumuliatoriaus vidinė varža, šiuo atveju ji labai maža. Gamintojas tiesiog sukūrė mažos vidinės varžos bateriją (labai tikėtina senos technologijos bet patobulintą lipo) ir ją galima įkrauti ir iškrauti per 1/200 valandos = 18s (teoriškai), jos visiškai nesugadinant, neuždegant ir nesusprogdinant, o tik minimaliai apgadinant ir sutrumpinant iškrovimo pakrovimo ciklų skaičių. Įprastai tokios (lipo) baterijos turi 200-500 ciklų ir yra labai brangios, kasdieniniam naudojimui jūs tikrai nenorėsite tokios brangios ir trumpaamžės baterijos, sportui taip žinoma. Su tokia baterija jei ji būtu 100kwh (saugiai naudotinos talpos) būtu galima išspausti 20MW tom pačiom 18-ai sekundžių daugiau nei dvigubai nei top-fuel dragsteriai išspaudžia.
https://batteryuniversity.com/article/b ... -is-c-rate
kestutisz 2025-06-05 22:59
Baterija "kurios taip laukėme" be jokių tech duomenų ir gamintojo puslapis besikeikiantis lenkiškai ten kur rodo nuorodos apie tą naują bateriją tai kažkai neįkvepia :)
https://i.imgur.com/f0j5iK2.png
T 2025-06-07 17:04
Paskaičiuojam:
10 litrų benzino yra 40 kWh elektros. Tada norint per 18 s pakrauti 40 kWh, įtampos reikės net 8 MW. (3600 s x 40 000 W / 18 s) Vidutinė Kauno HE galia 40 MW. Manau greito įkrovimo batėrijos susidurtu su elektros šaltinių problėmomis.
gytis13 2025-06-07 20:30
Na jeigu tą bateriją kraus kad ir 5 minutes, bus puikus rezultatas, o momentinės galios reiks daug mažiau. Nėra prasmės draskytis dėl sekundžių, čia reklaminis triukas.
donatasv 2025-06-08 06:59
Per 5 minutes pakrauti 40kwh, kad nuvažiuot 200km reik 480kw galios. Tai aišku įmanoma bet jei imtum žemėlapį ir pažiūrėtume kiek tokių stotelių Lietuvoje yra? Jei ir rašys ooo 400 kw tai bendra suma tarkim 2 laidų vienos stotelės. Dominuoja iki 100kw stotelės Lietuvoje. Riboja tokių įvadų nebuvimas ne tik automobiliai bet ir mūsų eso tinklas. Nu tarkim imam nedidelį miestą Marijampolę trys pastotės pagrindinės mieste 75/45/14 megavatų. Jei krausis 200 auto 500 kw galia reiks 100 megavatų, o fūrų ten daug kurios gigavatų reikalaus.
Net ir imkime mažesnes galias butuose. Dažniausias buto įvadas 5kw jeigu visi dės krovimo stoteles 22/11/7 kw papildomai bus labai įdomu pažiūrėt kiek ilgai guminis eso tinklas plėsis.
gytis13 2025-06-08 09:44
Visada galima išsivaizduoti blogiausią atvejį, kad visi vienu metu sulekia krautis milžiniškomis momentinėmis galiomis ir tinklas nelaiko. Man realiau atrodo mašinų eilutė prie greito krovimo taško tiems kas skuba, vieną pakrauna per kelias minutes, kita atvažiuoja ir t.t. Galima ir ryšį sudaryti tarp skirtingų degalinių greito krovimo - kol vieni krauna kitur galia apribojama. Palauki kelias minutes, leidžiama didesnė krovimo galia. Taigi galimybių daug. O dėl individualių krovimo vietų tai čia išvis nematau jokių problemų. Sakysim aš asmeniškai per dieną važiuoju apie 70 km, reiškia reikia apie 15kWh elektros. Parvažiuoju namo, mašiną jungiu rozetėn, turiu kokia 12 val laiko, reiškia reikalinga galia kiek daugiau 1kW. Kur problemos?
donatasv 2025-06-08 10:05
Su gale nėra taip paprasta rezervavo 100 kaimynų po 22kw tai visa linija, visos jungtys ir visi laidai turi atlaikyt 2.2 megavato ir niekam neįdomu, kad tau to prireiks kartą per metus, o gal ir ne. Nuo čia ir prasideda visi įdomumai. Bus kaip su saulės elektrinėmis. Valdžia paskaičiavo kas trečias namas turės saulės elektrinę ir gyvensim žaliam pasaulyje be jokių problemų, o kas gaunasi? Dar net neįpusėjome iki užbrėžto tikslo jeigu nori elektrinės ant stogo dėk po kelis ar kelias dešimtis tūkstančių eurų už pastotės/įvado tvarkymą, kad galėtum turėti. Dabartinių įvadų galią reiks kelt kartais, kad patenkinti poreikius taip, kad immortal tau papasakos koks ev gėris, bet šitą dalį visada nutylės.
gytis13 2025-06-08 14:00
O kas tave verčia dėti saulės elektrinę ant stogo ir mokėti tinklui tūkstančius? Saulės elektrinė neprivalomas daiktas. Jeigu reikia tūkstančių, reiškia valdžios dovanų karvutė užtrūko.... Tas pats su elektromobiliais. Kas trukdo krauti 2kW galia per naktį, kodėl reikia 22kW galios?
punktyras 2025-06-08 15:51
Įtampa matuojama voltais (V), ne vatais (W)
donatasv 2025-06-08 16:33
Skirt reikia elementarų dalyką ką valdžia suplanavus ir kur planai pradeda strigti, o privers tave per sankcijas dyzeliui ir benzinui.
Dar viena medalio pusė neaptarta kuri stovi automobilyje. Baterija galės apdoroti tokią apkrovą bet atsiranda ir kitų elementų automobilyje kurie turi atlaikyti apkrovas kaip laidai, vėsinimo sistemos, jungtys, bmsai, keitikliai ir t.t. šie irgi turės savo kainą, o šitoje vietoje taupyt taipogi nelabai yra kur. Nebereikalo gamintojai apsistojo apie 100kw galia, kelsi daugiau auto kaina gaunasi neadekvati daugeliui iš mūsų...
kestutisz 2025-06-08 18:42
Dėl panaudojimo tai čia kaip tik problemų nematau, čia jau galėtų versliukas atsirast - greito elektros privežimo pamiršusiam pasikraut ar ten tokios pat pvz namų baterijos užkrovimui. Jau kažkaip gi gali net nejungt savo elektrinės prie tinklo, o lėtai kraut ir išvežiot, apeinant mokestukus - eso, pvm etc :) Juk vistiek jei fantazuot (be jokių tech duomenų) supergreitą pakrovimą kodėl nefantazuot kad ta pati baterija ir atiduot gali atitinkamai greitai.
bahuriux 2025-06-08 22:46
Greit 200 ciklų negreit 500 ciklų rinkis. Įprastos ličio ion baterijos 1000-2000 ciklų, LiFePo 4000+ ciklų. Tos super greitos baterijos ciklas kainuoja tarkim kokius 3 kart tiek kiek jį gali sukaupti ir atiduot energijos, kitaip sakant jei negausi po 1EUR už kWh net į nuostuolį eisi.
Benediktas 2025-06-09 08:10
Kažkaip kondensatorius reikia pajungti į šitą reikalą (kolonėlėse, prie apšvietimo stulpų, privačiuose kvartaluose, kur patys žmonės gali nuspręsti teikti paslaugą išsiėmę licenziją). Važiuoji mašina, pamatai kažkokį, tarkim mėlyną ženklą prie stotelės - reiškia jos kondensatorius pilnas. Pasijungi, apmoki telefonu, pasikrauni greitai, važiuoji toliau. Aišku tokį kondensatorių nebrangų dar reikia išrasti, kuris ne akimirksniu atiduoda visą energiją, bet gal įmanoma.
immortallt 2025-06-09 08:49
DonatasV, ką turime su saulės elektrinėmis? Vienose vietovėse laisvos galios nėra, nes visi supuolė montuotis, kitur - daugiau laisvos, nei užimtos galios. Čia jau nekalbant apie tai, kad ESO vis dar nesutvarkė, kad atsižvelgtų į elektrinės kampus ribojant galią, ar tiesiog įteisinant, kad iki 5% elektros nepriimti į tinklą be kompensacijos. Pastarasis leistų padidinti priimamos elektros kiekį į tinklą iki 50%, priklausomai, nuo ko skaičiuosi.
Toks itin greitas krovimas vykdomas bus tik su akumuliatoriais stotelėse. Retomis išimtimis tiesiai iš tinklo.
Kitas dalykas, kaip čia kai kas rašo, po 200-500 automobilių greitu krovimu krautis kiekvienu momentu... Ar žinote, kiek automobilių per visą dieną pravažiuoja Vilnius-Klaipėda apskritai, ir kiek iš jų važiuoja dar toliau, kad jiems apskritai reikėtų krautis itin didele galia, ir dar daugiau nei pusę akumuliatoriaus?
Omeny primena 100-120 metų diskusijas, o tai kaip automobilis avižas valgys ir iš kur mėšlo gausiu? Elektromobilio eksploatacija skiriasi nuo VDV, tad nekrausi pilno akumuliatoriaus, jei tau to nereikia. Nejungsi krauti itin didele galia, jei neturi kažkokios skubos, nes po 3 valandų vairavimo stosi pailsėti. Absoliuti dauguma nevažiuoja >500km (apart komercinis transportas) per dieną, ir dar be ilgesnių pertraukų. Bet kažkodėl skaičiuojate visiems.
Iš vis kol kas naudoju iki 3,3 kW krovėją, kraunu naktį, ir visada pakrauna greičiau, nei kad man reikės. Jungiu ~2x savaitėje, nebent neįprastai daug važinėti tenka, tada 3-4x savaitėje. Tik kartą kroviau Igničio stotelėje, nes tiesiog nesupratau, kad reikia įžeminimo elektros lizde namie, ir todėl nekrovė man automobilio namie. Tiesa, pirktas važinėjimui tik mieste. Gal kada pabandysiu iki Kauno nuvažiuoti įdomumo dėlei.
donatasv 2025-06-09 10:53
Vėl tu kliedi apie savo arklius? Jau bandė tavo elektrinis arklys muštis ne vieną kart ir strigo ir ką? Niekam nereikėjo tada technologija pagerėjo nu ras rinkos dalį.
30 kw bateriją pakrauna kai važiuoji max po kiemą, o jei 80 +++ turėsi ir važiuosi su verslo reikalais po lietuvą? Kaip mano darbe mašinos rezervuojamos važiuoja tiek dieną tiek naktį? Su 3 kw ne kas
Aš žiemą kas dvi dienas 60kwh bateriją kraunu ir ką? Atstumas 100+ km į dieną nėra jau toks didelis 50km pirmynt ir atgal...
immortallt 2025-06-09 11:13
Dar kartą, skaičiuojama kaip po 500 automobilių krausis kiekvieną minutę per tą minutę pakrauti artipilnį akumuliatorių, t.y. tik darbo dienos metu 240 tūkst. automobilių. Tai dabar tu man pasakysi, kad 240 tūkst. žmonių kasdien važiuoja po >500km? Nu gerai, įdėkime, kad tik pusė infrastruktūros bus apkrauta - 120 tūkst. automobilių? Ar žinai kiek per valandą yra pikas autostrada Vilnius-Klaipėda?
Niekur neneigiu, kad tokių nėra. Sakau kad pučiate skaičius keliolika ar nes keliasdešimt, o kai kuriais atvejais ir keliais šimtais kartų, kiek tokių yra. Autostrada kiek pravažiuoja nuo Vilniaus iki Klaipėdos piko metu galėtų būti ~8000-12000 automobilių. Niekas pagal automobilių numerius nesuskaičiuoja, tik netiesioginiai duomenys yra, t.y. 2-3 automobiliai per sekundę pravažiuoja tašką. Dar teoriškai iš Lenkijos link Latvijos yra važiuojančių. Ir tai didelė dalis važiuojančių iš Vilniaus į Klaipėdą, tą pačią dieną nevažiuoja atgal. Bet kai su savo prielaidomis, kiek čia reikia ultra greito krovimo per mažiau nei 5 minutes, o ką jau kalbėti per mažiau 1 minutę, tai atrodo, kad pas mus bent 10x automobilių srautai didesni, su mažesniu automobilių parku (t.y. per metus vidutiniškai nuvažiuoja ne kažkur gal 14k km, bet 30k km).
Bet žinoma, reikia sukurti infrastruktūrą, kad vat jei visi gyventojai kasdien pradės važinėti po 500 km vos ne kiekvieną dieną. Žinokit keliai neatlaikytų tokių apkrovų ir visi kamštyje sėdėsime.
Kaip ir su saulės elektrinėmis, vieni reikalauja, kad ESO nemokamai vystytų infrastruktūrą, kad saulės elektrinių visi kiek nori, kur nori galėtų pastatyti, kai daugiau nei reikia saulės elektrinių galima pastatyti su esančiu tinklu beveik be investicijų, kitose vietose. O tada dar skundžiasi, kad už tinklus mokėti daug. Racionaliai pabandykite paskaičiuoti. + tvarkyti reguliavimą/teisinę bazę reikia +tvarkyti tarifus +skatinti dinaminį vartojimą tuos, kurie tai gali daryti nekeičiant reikšmingai savo įpročių - šildymo/vėsinimo sistema, EV krovimas, net ir pramonė.
donatasv 2025-06-09 11:16
Skaityt išmok kas parašyta tada bus galima diskutuoti. 500 auto kraut niekur nesakiau. 80 krovimo stotelių tokiam miestui kaip marijampolė nėra tiek daug. Jei puti skaičius pats tai čia jau tavo bėdos. Ir jei skaičiuoja infrastruktūrą tai normaliai darant imi piko apkrovas, o ne naktinį kai niekam nereikia.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Baterija, kurios laukė visas pasaulis. „Paruošta gamybai.“ Pagaliau elektromobiliai įgis prasmę