Kiek baterijos talpos elektromobilis praranda įveikęs 160 000 km? ()
Aktualu naudotų automobilių pirkėjams.

© Gamintojo nuotrauka
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektromobiliai yra brangūs, todėl daug kas žvalgosi naudotų. Bet pirkti naudotą gali būti baisoka, nes sendami elektromobiliai su pilna baterija įveikia vis trumpesnį atstumą. Mums buvo žadėta, kad elektromobiliai bus patikimesni, nes turi mažiau judančių ir susidėvinčių dalių. Be to, jie mažiau priklauso nuo geros priežiūros, nes, pavyzdžiui, nereikia keisti alyvos. Tačiau norint pailginti efektyvų elektromobilio tarnavimo laiką, vis tiek reikia laikytis kai kurių gamintojų rekomendacijų. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ primena elektromobilių vairuotojams, kad greito įkrovimo stotelės sutrumpina automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laiką.
Tačiau ADAC testuotojai nesilaikė rekomendacijų, kai pradėjo testuoti „Volkswagen ID.3“ akumuliatoriaus ilgaamžiškumą. Jų bandomas automobilis per ketverius metus nuvažiavo daugiau nei 160 000 kilometrų. Siekdami paspartinti procesą, jie naudojo greito įkrovimo stoteles daugiau nei 40 % įkrovimo atvejų. Testuotojai taip pat paliko automobilį įkrovimo stotelėje su 100 % įkrova, o tai taip pat nerekomenduojama.
|
Tas ID.3 išlaikė 91 % pradinės 77 kWh akumuliatoriaus talpos nuvažiavęs daugiau nei 160 000 kilometrų. Tai yra geras rodiklis, nes „Volkswagen“ garantuoja, kad tiek nuvažiavusio ID.3 akumuliatorius turės bent 70 % pradinės talpos. Likusi automobilio irgi gerai susidorojo su tokiu pagreitintu nusidėvėjimu –pakaba ir kėbulas atsilaikė neblogai.
Reikia paminėti, kad toks greitas testas neatsižvelgia į natūralų senėjimą. Kaip žiemos ir vasaros ciklai paveiktų akumuliatorių? O kaip dėl kelių druskos? Kaip pats laikas paveiktų automobilį, jo bateriją? Tačiau tai vis tiek labai įspūdingas rezultatas, galintis šiek tiek nuraminti tuos, kurie žvalgosi naudoto elektromobilio.
Be to, reikia nepamiršti, kad elektromobilį prieš pirkimą galima patikrinti, išsiaiškinant jo baterijos talpos likutį ir kitas detales.
