Kinija perima pasaulinę automobilių pramonę. Tai vyksta pirmą kartą istorijoje ()
Automobilių rinkos analitikai skelbia pavojų.

© JustAnotherCarDesigner, CC0 1.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:MG_ES5_001.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pirmą kartą istorijoje Kinijos elektromobilių gamintojai daugiau investavo į savo gamyklas užsienyje nei į vietines. Kinijos gigantai šiuo metu daugiausia dėmesio skiria naujų akumuliatorių gamykloms, tačiau sparčiai auga ir investicijos į transporto priemonių surinkimo gamyklas.
Tikslas aiškus: pranokti „Tesla“ ir tapti pasauline elektromobilių gamybos lydere. Kinijos plėtra kelia milžinišką grėsmę Europos automobilių pramonei, kurioje šiuo metu dirba daugiau nei 13 milijonų žmonių.
Neseniai paskelbtoje Amerikos analitikų bendrovės „Rhodium Group“ ataskaitoje teigiama, kad pirmą kartą istorijoje į elektromobilius investuojantys Kinijos automobilių gamintojai daugiau pinigų išleido užsienyje nei savo šalyje.
Viena vertus, tai kelia mirtiną grėsmę pasauliniams automobilių pramonės lyderiams, tokiems kaip „Toyota“ ir „Volkswagen“, tačiau, kita vertus, tai atveria galimybes investicijoms ir naujoms darbo vietoms daugelyje šalių.
|
Ataskaitoje pažymima, kad dėl nuolatinės valstybės paramos ir didžiulės vidaus rinkos Kinija per pastaruosius 15 metų sudarė du trečdalius pasaulinio elektromobilių pardavimų ir gamybos pajėgumų augimo ir daugiau nei 80 procentų traukos akumuliatorių gamybos pajėgumų augimo.
Pavyzdžiui, ataskaitoje teigiama, kad praėjusiais metais Kinija pagamino 72 procentus pasaulinės elektromobilių gamybos, o Kinijos gamyklos – tris ketvirtadalius pasaulinės akumuliatorių gamybos.
Šiuo metu Kinijos baterijų gamybos pajėgumai yra 2 kartus didesni nei vidaus paklausa, o vien Kinija gali patenkinti 1,2 karto didesnę pasaulinę paklausą.
Ataskaitos autoriai pabrėžia, kad Europa šiuo metu yra antra pagal dydį pasaulyje elektromobilių rinka, o dabartinė ir planuojama politika padeda regionui „per ateinančius dešimtmečius pasiekti 100 % nulinės emisijos transporto priemonių dalį“.
Tačiau norėdami išlaikyti dominuojančią padėtį regione, tokie Europos gigantai kaip „Volkswagen“ ir „Stellantis“ turi sustiprinti elektrifikavimo veiklą ir sukurti savo gamybos įrenginius.
Kitaip nei Kinijoje, kur beveik visi parduodami elektromobiliai yra pagaminami šalies viduje, beveik trečdalis Europos elektromobilių yra importuojami.
Siekdama apsaugoti Europos rinką nuo Kinijos plėtros, praėjusių metų spalį Europos Komisija Kinijos elektromobilių gamintojams įvedė baudžiamuosius muitus už Pekino valdžios vykdomą „neteisėtą vietos automobilių pramonės koncernų subsidijavimą“.
Nepaisant to, ataskaitoje teigiama, kad 2024 m. net 15 % Europoje parduodamų elektromobilių buvo Kinijos prekių ženklų, „kurių dauguma siūlo didelius kainos pranašumus, palyginti su Europos prekių ženklais“.
Didžiulį iššūkį, kurį šiandien Kinijos prekių ženklai kelia automobilių gigantams, geriausiai iliustruoja faktas, kad 2024 m. Kinijos keliuose pasirodė kas trečias naujas užregistruotas automobilis, o elektromobiliai sudarė beveik pusę visų Kinijoje pernai parduotų lengvųjų automobilių.
Palyginimui, vos prieš penkerius metus elektromobilių dalis bendroje Kinijos rinkoje buvo vienženklė.