Kinija perima pasaulinę automobilių pramonę. Tai vyksta pirmą kartą istorijoje  ()

Automobilių rinkos analitikai skelbia pavojų.


MG ES5
MG ES5
© JustAnotherCarDesigner, CC0 1.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:MG_ES5_001.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmą kartą istorijoje Kinijos elektromobilių gamintojai daugiau investavo į savo gamyklas užsienyje nei į vietines. Kinijos gigantai šiuo metu daugiausia dėmesio skiria naujų akumuliatorių gamykloms, tačiau sparčiai auga ir investicijos į transporto priemonių surinkimo gamyklas.

Tikslas aiškus: pranokti „Tesla“ ir tapti pasauline elektromobilių gamybos lydere. Kinijos plėtra kelia milžinišką grėsmę Europos automobilių pramonei, kurioje šiuo metu dirba daugiau nei 13 milijonų žmonių.

Neseniai paskelbtoje Amerikos analitikų bendrovės „Rhodium Group“ ataskaitoje teigiama, kad pirmą kartą istorijoje į elektromobilius investuojantys Kinijos automobilių gamintojai daugiau pinigų išleido užsienyje nei savo šalyje.

Viena vertus, tai kelia mirtiną grėsmę pasauliniams automobilių pramonės lyderiams, tokiems kaip „Toyota“ ir „Volkswagen“, tačiau, kita vertus, tai atveria galimybes investicijoms ir naujoms darbo vietoms daugelyje šalių.

[Mažiausios kainos] Aliexpress rinkinukas! Fantastiškų kainų ir galimybių multimedijų sistemos, baterijų-akumuliatorių testeriai ir turbo pūtikliai-siurbliai
1695 4

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) „Fiizreal X50“ - labai mobilūs, rankiniai pūtikliai-siurbliai

2) „Fiizreal PBRM-1“ - baterijų-akumuliatorių testeris (tikriklis)

3) Portabili automobilinė multimedijos sistema (modelis - B5)

Išsamiau

Ataskaitoje pažymima, kad dėl nuolatinės valstybės paramos ir didžiulės vidaus rinkos Kinija per pastaruosius 15 metų sudarė du trečdalius pasaulinio elektromobilių pardavimų ir gamybos pajėgumų augimo ir daugiau nei 80 procentų traukos akumuliatorių gamybos pajėgumų augimo.

Pavyzdžiui, ataskaitoje teigiama, kad praėjusiais metais Kinija pagamino 72 procentus pasaulinės elektromobilių gamybos, o Kinijos gamyklos – tris ketvirtadalius pasaulinės akumuliatorių gamybos.

Šiuo metu Kinijos baterijų gamybos pajėgumai yra 2 kartus didesni nei vidaus paklausa, o vien Kinija gali patenkinti 1,2 karto didesnę pasaulinę paklausą.

 

Ataskaitos autoriai pabrėžia, kad Europa šiuo metu yra antra pagal dydį pasaulyje elektromobilių rinka, o dabartinė ir planuojama politika padeda regionui „per ateinančius dešimtmečius pasiekti 100 % nulinės emisijos transporto priemonių dalį“.

Tačiau norėdami išlaikyti dominuojančią padėtį regione, tokie Europos gigantai kaip „Volkswagen“ ir „Stellantis“ turi sustiprinti elektrifikavimo veiklą ir sukurti savo gamybos įrenginius.

Kitaip nei Kinijoje, kur beveik visi parduodami elektromobiliai yra pagaminami šalies viduje, beveik trečdalis Europos elektromobilių yra importuojami.

Siekdama apsaugoti Europos rinką nuo Kinijos plėtros, praėjusių metų spalį Europos Komisija Kinijos elektromobilių gamintojams įvedė baudžiamuosius muitus už Pekino valdžios vykdomą „neteisėtą vietos automobilių pramonės koncernų subsidijavimą“.

 

Nepaisant to, ataskaitoje teigiama, kad 2024 m. net 15 % Europoje parduodamų elektromobilių buvo Kinijos prekių ženklų, „kurių dauguma siūlo didelius kainos pranašumus, palyginti su Europos prekių ženklais“.

Didžiulį iššūkį, kurį šiandien Kinijos prekių ženklai kelia automobilių gigantams, geriausiai iliustruoja faktas, kad 2024 m. Kinijos keliuose pasirodė kas trečias naujas užregistruotas automobilis, o elektromobiliai sudarė beveik pusę visų Kinijoje pernai parduotų lengvųjų automobilių.

Palyginimui, vos prieš penkerius metus elektromobilių dalis bendroje Kinijos rinkoje buvo vienženklė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()