„Tesla“ už „Toyota“ kainą? Skamba kaip pokštas, bet... ()
Nori sukurti „vau“ faktorių.

© Blomst (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/tesla-supercharger-battery-eco-1724773/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tesla“ žada novatorišką elektromobilį – 2026 m. „Tesla Model Q“, kuris galėtų kainuoti mažiau nei 27 000 eurų (30 000 JAV dolerių), tačiau numatomas pristatymas buvo atidėtas iki 2026 m. Nepaisant to, šis kompaktiškas kupė žada revoliuciją elektromobilių srityje, pasitelkiant pažangias technologijas ir platformą, bendrinamą su autonominiu „Cybercab“.
Įsivaizduokite automobilį, kuris yra ne tik transporto priemonė, bet ir tikras technologinis stebuklas: jis pats vairuoja, pats parkuojasi ir galbūt net uždirba kelis eurus kaip vairuotojas robotaksi. Toks yra naujojo 2026 m. „Tesla Model S“ pažadas, kuris turėtų pagaliau padaryti vairavimą elektra prieinamą tiems, kurie neužirba kriptovaliutos. Tačiau remiantis naujausiais gandais, „Model Q“ greičiausiai bus tik padidinta „Cybercab“, autonominio, dviviečio „Tesla“ stebuklo, versija, su kuria jis dalinsis didžiąja dalimi savo kėbulo plokščių ir gaus vietos gale papildomoms, atidaromoms durims – trims poroms durų, panašių į legendinį „Mazda RX8“, kuris leido lengviau atsisėsti į galą neaukojant stiliaus.
|
„Tesla“ jau daugelį metų vilioja pasaulį įperkamu elektromobiliu, kuris leistų vairuoti elektra platesnei auditorijai, ne tik technologijų entuziastams ir turtingiems entuziastams. Tikimasi, kad „Model Q“, kurį kai kurie vadina „Model 2“ arba įperkama „Model Y“ versija, kainuos mažiau nei 27 000 eurų (30 000 JAV dolerių), maždaug tiek, kiek „Toyota“, todėl jis yra rimtas pretendentas įperkamų transporto priemonių pasaulyje.
Iš pradžių gamyba buvo planuojama 2025 m. pirmoje pusėje, tačiau naujausia informacija rodo, kad data buvo nukelta į 2026 m. 2026 m. „Tesla Model Q“ neabejotinai pasirodys kitais metais, nepriklausomai nuo to, ar jis bus pristatytas šiais metais.
Svarbiausias 2026 m. „Tesla Model S“ prieinamumo veiksnys yra tai, kad jis dalijasi platforma su „Cybercab“ – „Tesla“ autonominiu taksi. Ši bendra platforma žada mažesnes gamybos sąnaudas, nes automobilis bus gaminamas „Giga Texas“ gamykloje, kur robotų gamybos linijos jau veikia šveicariško laikrodžio tikslumu. „Deutsche Bank“ analitikai mano, kad „ Model S“ gali paskatinti masinį elektromobilių naudojimą, ypač tokiose rinkose kaip Europa, kur kompaktiški visureigiai yra populiarūs tarp vairuotojų, važinėjančių siauromis miesto gatvėmis. Todėl kai kurie diskutuoja apie galimybę sukurti miesto visureigį, tačiau tai mažai tikėtina.
Neoficialiomis žiniomis, „Model Q“ bus kompaktiškas kupė, maždaug 4,2 metro ilgio, todėl idealiai tinkantis Europos miestams ir automobilių stovėjimo aikštelėms. Maždaug 53 kWh talpos akumuliatorius turėtų užtikrinti iki 500 kilometrų (311 mylių) nuvažiuojamą atstumą – žinoma, nebent važiuotumėte kaip „Formulėje E“. Numatomos energijos sąnaudos bus apie 13 kWh 100 kilometrų (62 mylių), o galia – mažiau nei 200 arklio galių ir galinių ratų pavara.
Didžiausias „Model Q“ privalumas yra „Tesla“ visiškai savaeigė (FSD) technologija. 2025 m. birželį „Tesla“ pradėjo testuoti FSD su „Model Y“ Ostine, kur 10–20 transporto priemonių parkas treniravo savo skaitmenines smegenis atpažinti šviesoforus, pėsčiuosius ir vairuotojus, kurie ir toliau ignoruoja posūkio signalus. Jei bandymai bus sėkmingi, „Model Q“ galėtų tapti vienu pirmųjų prieinamų autonominių automobilių – galbūt net galinčiu pats parvažiuoti namo, užuot atsiėmus jį prekybos atstovybėje.
„Tesla“ apie „Model Q“ vis dar tyli. Oficialioje svetainėje daugiausia dėmesio skiriama esamiems modeliams, tokiems kaip „Model 3“ ir „Model Y“, kurių pradinė kaina yra maždaug 39 000 eurų (43 000 JAV dolerių) – gerokai daugiau nei paskelbta „Model Q“ kaina.
2025 m. birželis prabėgo be jokių fanfarų ar grandiozinio pristatymo. Vietoj to, šaltiniai pranešė apie vėlavimus, susijusius su gamybos procesų optimizavimu ir naujų technologijų integravimu. Elonas Muskas ir toliau giria X platformą, skelbdamas apie naujus modelius, tačiau nenurodydamas konkrečių datų. Tai apima pareiškimus, kad iki metų pabaigos pasirodys stebinantis naujas produktas. Kai kurie X platformos naudotojai svajoja apie kainas, mažesnes nei 18 000 eurų (20 000 JAV dolerių), todėl automobilis bus prieinamas net ir mažiau pasiturinčiose šalyse, tačiau kol kas tai lieka tik svajonė.
Nepaisant vėlavimų, „Tesla“ nestovi vietoje. „Model Y“ pardavimai Kinijoje išgyvena bumą, o kai kurie variantai, kaip tikimasi, bus išparduoti iki 2025 m. lapkričio mėn. Tai įrodo, kad „Tesla“ automobilis vis dar sėkmingai gyvuoja, net jei „Model Q“ kol kas lieka šešėlyje.
„Model Q“ galėtų būti „Tesla“ atsakymas į klausimą, kaip elektromobilius padaryti prieinamus visiems, o ne tik tiems, kurie turi daug pinigų. Dėl bendros platformos, pažangios autonomijos ir mažesnių gamybos sąnaudų jis žada būti proveržis žaliojo mobilumo pasaulyje. Nors gandai ir vėlavimai vis dar sklando, kyla klausimas, ar 2026-ieji iš tikrųjų bus metai, kai kelyje pamatysime prieinamą „Tesla“.
Kadangi Elonas Muskas nori sukurti „vau“ faktorių, šis automobilis bus be dažų ir skysčių. Gali būti, kad jis bus nepaprastai panašus į „CyberCab“. Jis turės tik šiek tiek ilgesnę važiuoklės bazę, mažesnes antros eilės duris – tik vienoje pusėje. Ir greičiausiai neturės žirklinių durų.