Mėgstate europietiškus automobilius? Jau visai greitai jų gali nelikti. ES sudavė kirtį (2)
Kas pakeis jūsų pamėgtus automobilius.

© Jérémy-Günther-Heinz Jähnick (CC BY-SA 3.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cuincy_et_Lambres-lez-Douai_-_Usine_Renault_de_Douai_(A172).jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos automobilių sektorius patyria didelių sunkumų ir susiduria su smunkančiais pardavimais. Be to, Europa atveria duris kiniškiems automobiliams, kurie dėl daugybės priežasčių, įskaitant technologijų nutekėjimą ir milžinišką Kinijos valdžios subsidijavimo politiką, yra pigesni. Kinija moka savo automobilių pramonei, kad ji augtų ir taptų pajėgi nužudyti Europos automobilių gamintojus, o Europa įsileidžia kiniškus automobilius ir kuria dirbtines kliūtis savo gamintojams. Tai reikia pabrėžti ir iškalti atmintyje, nes po dešimtmečio-kito istorija jau pasakos, kad Europos gamintojai „neatlaikė konkurencijos“. Tikrosios priežastys yra išimtinai politinės – kinai savo pramonę remia ir stumia ją į Vakarus, Europa savo pramonę spaudžia ir atveria duris plačiau kiniškiems automobiliams.
|
Balandžio mėnesį ES pramonės vadovas Stéphaneas Séjournéas pasakė labai paprastai – Europos automobilių sektorius yra „mirtiname pavojuje“. „Yra rizika, kad būsimas pasaulinės automobilių pramonės žemėlapis bus nubraižytas be Europos“, – sakė Séjournéas. Taigi, ES žino, kad Europos automobilių pramonė miršta ir gali išnykti – tai yra labai reali grėsmė.
Kodėl? ES taip pat žino, kad vienas ir didžiausių žudikų yra jos pačios klimato politikos įgyvendinimas. „Elektra varomų lengvųjų automobilių rinkos dalis 27 ES narėse sudarė 15,6 %, o furgonų – 9 %. Masinės rinkos plėtra dar neįvyko. Ir to nebus, jei nespartinsime infrastruktūros kūrimo ir nesumažinsime bendrų eksploatavimo išlaidų“, – „Euronews“ sakė Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinė direktorė Sigrid de Vries.
Europos automobilių gamintojai bando prisibelsti į ES politikų galvas. Visa problema – žmonės neperka elektromobilių tokiais tempais, kokius numato ES strategijos. Prasta infrastruktūra, kaina, erzinančios technologijos – priežasčių yra daug. Žmonės nori pigesnių ir paprastesnių automobilių su vidaus degimo varikliais. O gamintojai jų nebegali pasiūlyti tiek daug, nes vykdant ES politiką jie privalo parduoti daugiau elektromobilių. Bet juos parduoti sunku, nes rinka skęsta pigesniuose (vėlgi, Kinija subsidijuoja savo automobilių pramonę) kiniškuose elektromobiliuose.
Rugsėjo viduryje Europos Komisija susitiko su automobilių pramonės atstovais ir pareiškė, kad jokio gelbėjimosi rato jie negaus. Europa pabrėžė, kad ateitis yra elektrinė ir taškas. Tikslas iki 2035 nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimus lieka vietoje. Ir kasmet Europos automobilių gamintojai bus spaudžiami gaminti vis mažiau automobilių, kurių nori žmonės, ir vis daugiau tokių, kurių nenori.
Nėra taip, kad Europos gamintojai negalėtų gaminti elektromobilių. Po kelis modelius siūlo visi. Tačiau jiems labai sunku juos parduoti tokiais skaičiais, kokius norėtų matyti Europos Sąjunga.