Staigus lūžis. Vokietijos milžinė laikinai sustabdė elektromobilių gamybą. Kas vyksta?  ()

„Volkswagen“ kelioms dienoms sustabdys elektromobilių gamybą savo gamyklose Cvikau ir Hanoverio miestuose.


Audi Q4 E-Tron
Audi Q4 E-Tron
© M 93, CC BY-SA 3.0 DE | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Audi_Q4_e-tron_S_line_%E2%80%93_f_06082021.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Taip yra dėl mažesnės nei tikėtasi Vokietijos bendrovės elektrinių modelių paklausos. Vokietijoje jau pasigirsta balsų, kad atsisakyti vidaus degimo variklių nėra gera mintis.

„Volkswagen“ šiuo metu yra Europos elektrifikacijos lyderė. Balandžio mėnesį bendrovė aplenkė katastrofiškai atsiliekančią „Tesla“ ir tapo didžiausia elektromobilių tiekėja Europoje, o šiuo metu užima 28 % rinkos dalį. Vien Cvikau gamykla jau pagamino daugiau nei milijoną ID serijos transporto priemonių Europos rinkoms.

Nepaisant neginčijamų sėkmių šioje srityje, perėjimas prie nulinės emisijos transporto priemonių vyksta lėčiau, nei numatė gamybos planuotojai. Dėl to „Volkswagen“ paskelbė, kad kelias dienas sustabdys savo surinkimo linijas Cvikau ir Hanoveryje ir apribos transporto priemonių gamybą Emdene.

JAV muitai smogė „Volkswagen“

Gamybos linijos Cvikau mieste planuojama sustabdyti spalio 6 d., o pertrauka truks 7 dienas. Tai pirmiausia liečia elektrinį „Audi Q4 E-Tron“, kurio paklausa yra gerokai mažesnė nei planuota iš pradžių. Paradoksalu, bet tai gali būti ne dėl Europos pirkėjų nenoro pirkti elektromobilių.

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
1321 4

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

Iš pradžių vokiečių gamintojas tikėjosi daug didesnės „Audi Q4 E-Tron“ paklausos JAV. Tačiau dėl gamybos vietos modeliui balandžio mėnesį Donaldo Trumpo administracija įvedė didelius muitus.

Pastarosiomis dienomis pagal naują JAV ir ES prekybos susitarimą JAV administracija sutiko sumažinti tarifus nuo 25 iki 15 procentų daugumai importuojamų prekių, pirmiausia automobiliams. Naujajame Vašingtono ir Briuselio susitarime daroma prielaida, kad mažesni tarifai įsigalios atgaline data nuo rugpjūčio 1 d.

„Volkswagen“ stabdo elektromobilių gamybą

Rudens gamybos pertrauka paveiks ir Hanoverio gamyklą, kurioje, be elektrinio „ID. Buzz“, gaminamas ir „Volkswagen T7 Multivan“.

 

„Bloomberg“ taip pat praneša, kad bendrovė planuoja sumažinti gamybos pajėgumus (trumpinti darbo valandas ir panaikinti vieną pamainą) „Volkswagen“ gamykloje Emdene, kur gaminami elektriniai „ID.4“ ir „ID.7“ modeliai. Vadovybė taip pat svarsto scenarijų, pagal kurį Emdeno surinkimo linijos gali būti sustabdytos kelioms dienoms.

Verta prisiminti, kad praėjusių metų gruodį „Volkswagen“ paskelbė apie planus iki 2030 m. sumažinti gamybos pajėgumus savo Vokietijos gamyklose iki 700 000 transporto priemonių, o tai reiškia 35 000 darbuotojų atleidimą. Tačiau susitarime su profesinėmis sąjungomis nenumatytas joks darbo vietų mažinimas Emdeno ir Cvikau miestuose.

Elektromobilių rinka Europoje 2025 m.

Remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, per pirmuosius aštuonis 2025 m. mėnesius Europos keliais iš viso važinės 1 132 603 nauji elektromobiliai. Elektromobiliai pasiekė 15,8 % ES rinkos dalį, aplenkdami dyzelinius automobilius (9,4 %) ir dinamiškai augantį įkraunamų hibridinių automobilių segmentą (8,8 %).

 

Didžiausias elektromobilių registracijos padidėjimas užfiksuotas Vokietijoje (+39,2 %), Belgijoje (+14,4 %) ir Nyderlanduose (+5,1 %).

Vokietijos pramonės problemos

Laikinas „Volkswagen“ elektromobilių gamybos sustabdymas yra dar viena Vokietijos automobilių pramonės problema. Šią savaitę „Bosch“ paskelbė apie didelius atleidimus iš darbo, iki dešimtmečio pabaigos sumažindama savo darbuotojų skaičių Vokietijos gamyklose iki 13 000.

Analitikai perspėja, kad vien per pastaruosius dvejus metus Vokietijos automobilių pramonėje darbą prarado 55 000 žmonių, o bendras darbuotojų skaičius gali sumažėti nuo 700 000 iki 600 000. Todėl Vokietijoje jau atvirai kalbama, kad vyriausybė turėtų prašyti Europos Sąjungos atsisakyti planuojamo draudimo parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais, kuris turėtų įsigalioti 2035 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: