Tai bus pigiausias kada nors sukurtas „Dacia“. Šokiruoja ne tik išvaizda (Foto) ()
„Dacia Hipster Concept“ – tai rumunų prekės ženklo įperkamo elektromobilio vizija.

© Ekrano kopija | https://x.com/motornewsonline/status/1975157120795636018/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Automobilis yra 70 cm mažesnis nei „Dacia Spring“, tačiau jis stebina savo erdve. Prekės ženklas sutelkė dėmesį į kainos ir svorio optimizavimą, todėl jame nerasite durų rankenų ar multimedijos ekrano.
„Dacia Hipster Concept“ sukurtas atsižvelgiant į šių dienų klientų poreikius. Šiais laikais automobiliai yra didesni ir geriau įrengti nei vos prieš kelerius metus, tačiau dėl to jie ir brangesni. Tai ypač akivaizdu kalbant apie elektromobilius; kaina yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl dabartiniai elektromobilių pardavimai yra maži.
Dacia's lightweight, inexpensive-to-build Hipster concept "is our response to the mobility crisis in Europe," CEO Katrin Adt said. https://t.co/DJT0Cia10V pic.twitter.com/eKFOoiEj6O
— AutoNews Europe (@AutoNewsEurope) October 6, 2025
Daugelį metų „Dacia Spring“ buvo išimtis. Šis mažas elektrinis automobilis buvo ir tebėra etalonas Europos gamintojams kuriant gana įperkamus elektrinius automobilius, padėjęs kelią „Citroën e-C3“ ir būsimam „Volkswagen“ modeliui. Dabar „Dacia“ Paryžiuje pristatė „Hipster Concept“ – viziją, kaip padaryti elektromobilį prieinamą kuo daugiau klientų.
Dacia Hipster Concept pic.twitter.com/9ID2CcKllP
— Kote (@kotecinho) October 7, 2025
|
„Dacia Hipster Concept“ yra kompaktiškas automobilis. Jis yra vos 3 metrų ilgio, 1,53 metro aukščio ir 1,55 metro pločio. Tai reiškia, kad koncepcinis automobilis yra 70 cm trumpesnis nei „Dacia Spring“. Kadangi jis yra pastebimai mažesnis, jis taip pat sveria gerokai mažiau – 20 procentų lengvesnis nei minėtas „Dacia“ elektromobilis.
3 Metrelik Dacia Hipster Concept: Elektrikli Mobilitede Halkın Arabası Yeniden Doğuyor -https://t.co/8FC43Rgbp7 #dacia #hipsterconcept pic.twitter.com/eTCb7HoAn8
— PİSTON KAFALAR (@PistonKafalar) October 6, 2025
„Dacia“ pabrėžia, kad santykinai mažas svoris taip pat susijęs su jos požiūriu į aplinkosaugą – mažesnis svoris reiškia mažiau žaliavų ir energijos sunaudojama gamybos metu. Be to, mažesnis svoris reiškia, kad automobiliui varyti ir efektyviai judėti reikia mažiau energijos.
„Dacia Hipster Concept“ patraukia dėmesį ne tik savo dydžiu, bet ir stiliumi. „Dacia“ išorės dizaino ir stiliaus vadovas Romainas Gauvinas teigė, kad kuriant automobilį buvo siekiama „suteikti jam aiškų ir įsimintiną dizainą“. Jis pabrėžė, kad „tai turėjo būti automobilis, kurį būtų galima nupiešti trimis brūkštelėjimais“.
🚨 Dacia casse les codes et réinvente l’électromobilité en dévoilant son Hipster Concept : la voiture populaire de demain ?
— Le Rendez-Vous Auto’ (@lerdvauto) October 6, 2025
• L : 3 m / l : 1,55 m / H : 1,53 m
• Autonomie suffisante pour les trajets quotidiens, avec 2 recharges par semaine
• 4 vraies places et un coffre… pic.twitter.com/qsZE5cuJdF
„Hipster Concept“ kėbulas šiek tiek atrodo lyg įkvėptas šešiamečių piešinių – jis labai kvadratinis. Ratai praktiškai yra kėbulo kraštuose. Priekyje yra paprastas skydelis su centriniu logotipu ir žibintais palei kėbulo kraštus. Tuo tarpu galas buvo suprojektuotas pirmiausia atsižvelgiant į funkcionalumą. Dėl to bagažinės dangtis apima visą kėbulo plotį ir atsidaro dviem dalimis, kad būtų galima gana lengvai pasiekti bagažinę.
Kurdama šį koncepcinį automobilį, „Dacia“ vadovavosi principu „projektavimas pagal kainą“, kuris trumpai tariant, reiškia produkto kūrimo išlaidų sumažinimą neaukojant kokybės ar funkcionalumo. Šios strategijos pavyzdys – galiniai žibintai, esantys už galinio stiklo, todėl nereikia atskirų stiklų.
Taip pat laikantis minėto plano, automobilio kėbulas siūlomas vienos spalvos ir yra nudažytas visas. Nudažytos tik trys dalys: automobilio priekis ir šoninės durelių panelės.
Šis sąnaudų optimizavimas akivaizdus ir viduje. Pavyzdžiui, durų rankenos pakeistos lengvesnėmis ir pigesnėmis juostelėmis, tačiau, kaip pabrėžia prekės ženklo atstovai, ne mažiau praktiškomis. Viduje, atsižvelgiant į dydį, jis stebėtinai erdvus. „Dacia“ reklamuoja, kad „Hipster Concept“ viduje yra didesnis nei išorėje (šiek tiek panašus į TARDIS iš filmo „Daktaras Kas“) ir teigia, kad vairuotojo ir keleivio sėdynės yra identiškos „Sandero“ sėdynėms.
Tęsinys kitame puslapyje:
Tikimasi, kad salone tilps keturi suaugę žmonės, neprarandant komforto. Dėl didelių durų ir stumdomos keleivio sėdynės patekti į galinę sėdynę yra gana lengva. Iš tiesų, automobilio viduje yra stebėtinai daug erdvės. Iš dalies taip yra dėl beveik vertikalių priekinių ir galinių langų, kurie maksimaliai padidina turimą erdvę.
„Dacia“ ypatingą dėmesį skyrė sėdynių dizainui. Jos sukurtos siekiant suderinti komfortą su mažesniu svoriu ir kaina. Dizainas buvo supaprastintas – rėmas lieka matomas, o apmušalams naudojama techninė tinklelio medžiaga. Priekinės sėdynės sujungtos į vieną sėdynę. Tai tikrai palengvins išlipimą iš automobilio, kai jis pastatytas ankštoje vietoje ir neįmanoma atidaryti durelių iš vienos pusės.
„Dacia Hipster Concept“ salone yra tik būtiniausi daiktai. Tačiau jį galima suasmeninti naudojant rumunų prekės ženklo „YouClip“ priedų asortimentą. Prietaisų skydelyje, durų panelėse ir bagažinėje yra 11 tvirtinimo taškų. Jie gali būti skirti tokiems daiktams kaip puodelio laikiklis ar porankis.
Šis požiūris, kai siūlomos tik būtiniausios paslaugos, atsispindi ir skaitmeninėse paslaugose. „Dacia Hipster Concept“ aprūpintas išmaniojo telefono įkrovimo stotele, užtikrinančia sklandų ryšį tarp įrenginio ir automobilio. Vairuotojas savo telefonu atrakina automobilį ir užveda variklį. Be to, įdėjęs telefoną į įkrovimo stotelę, jis tampa multimedijos ekranu. Jis taip pat gali veikti kaip garso sistema, suporuotas su „YouClip“ suderinamu nešiojamuoju „Bluetooth“ garsiakalbiu.
Taip pat verta paminėti bagažinės talpą. „Dacia“ pavyko sukurti 70 litrų talpą, o nulenktomis galinėmis sėdynėmis bagažo skyriaus tūris padidėja iki 500 litrų.
„Dacia“ nepateikia daug informacijos apie pačią pavaros sistemą. Žinoma tik tiek, kad automobilis yra elektrinis ir siūlo pakankamai atstumo kasdieniam važiavimui, įkraunant du kartus per savaitę. Gamintojas teigia, kad tai leidžia automobiliui „patenkinti realius klientų poreikius“. 94 % vairuotojų Prancūzijoje nuvažiuoja mažiau nei 40 km per dieną.