Ši padangos detalė nulems, ar pareigūnas jums leis važiuoti. Bauda – mažiausias iš visų jūsų rūpesčių ()
Ruduo – tai metas, kai vairuotojai pradeda galvoti apie padangų keitimą žieminėmis. Šiuo laikotarpiu policija ypač atidžiai tikrina padangų būklę. Baudos gali būti skaudžios, ir tai ne tik dėl protektoriaus gylio. Pareigūnai turi sąrašą elementų, kuriuos tikrina atlikdami įprastines patikras.

© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Padangų būklė po policijos padidinamuoju stiklu. Patikros tampa vis kruopštesnės
Pagrindinis parametras, į kurį atkreipia dėmesį pareigūnai, yra protektoriaus gylis. Pagal įstatymus minimalus gylis turi būti 1,6 mm, tačiau ekspertai pabrėžia, kad jau esant 3–4 mm sukibimas ant šlapios dangos ženkliai mažėja. Policija taip pat tikrina, ar padangos nėra įtrūkusios, deformuotos ar nelygiai susidėvėjusios. Matomi mechaniniai pažeidimai gali būti laikomi pavojumi saugumui.
|
Sąraše yra ir padangų amžius. Nors teisės aktai tiesiogiai neapibrėžia maksimalios eksploatacijos trukmės, praktikoje daugiau nei 10 metų senumo padangos laikomos rizikingomis. Pareigūnai tikrina žymėjimus, leidžiančius nustatyti gamybos datą ir įvertinti, ar padangos nėra per senos.
Padangų žymėjimai ir homologacijos. Smulkmenos svarbios
Be pačios padangų būklės, pareigūnai tikrina, ar žymėjimai atitinka automobilio gamintojo reikalavimus. Netinkamai pasirinktos padangos, pavyzdžiui, turinčios mažesnį greičio ar apkrovos indeksą nei numatyta, gali būti vertinamos kaip taisyklių pažeidimas ir baigtis bauda. Taip pat tikrinamas padangų kilmės šaltinis. Jei trūksta homologacijos, padangos gali būti netinkamos eismui Europos Sąjungoje. Tokiu atveju vairuotojas rizikuoja problemomis patikros metu, o kartais net transporto priemonės registracijos dokumento sustabdymu.