Šimtai ieškinių, milijonai atsiliepimų: šokiruojantys skaičiai apie „Tesla“  ()

„Nėra pareigos įspėti apie galimus gaminių defektus“.


„Tesla“ logotipas
„Tesla“ logotipas
© JACLOU-DL (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/youre-here-electric-car-8534643/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šimtai ieškinių ir milijonai atsiliepimų: ką skaičiai sako apie „Tesla“ elektromobilių saugumą

„Tesla Model Y“ savininkų istorija JAV sukėlė diskusijų bangą apie elektromobilių saugumą. Virdžinijos moteris pateikė ieškinį automobilių gamintojui po to, kai dėl tariamai sugedusių durelių rankenų įstrigo degančiame automobilyje. „Tesla“ neigia atsakomybę, nurodydama teisinius techninius aspektus ir atitiktį visiems reglamentams.

2023 m. gruodžio 9 d. Susmita Maddi važiavo kaip keleivė 2023 m. „Tesla Model Y“. Automobilį vairavo jos vyras Venkateswara Pasumarthy ir staiga jam pasidarė bloga. Automobilis rėžėsi į stulpą ir užsidegė.

Ieškovės teigimu, iš automobilio ištrūkti buvo neįmanoma: keleivio pusės durelių rankena neveikė. Ji patyrė nudegimų ir kitų sužalojimų.

Ieškinyje teigiama, kad durelių problema buvo gamybos defektas, apie kurį gamintojas neįspėjo klientų. Savo ruožtu „Tesla“ ginčija šį teiginį.

Ieškinys buvo pateiktas Traviso apygardos apygardos teisme (Ostinas, Teksasas). „Tesla“ teigia, kad byla turėtų būti nutraukta, nes:

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
3930 5

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

pirkėjai, pirkdami automobilį, pasirašo privalomą arbitražo susitarimą;

avarija įvyko Virdžinijoje, o ne Teksase;

pagal Teksaso įstatymus, bendrovė neturi pareigos įspėti klientų apie defektus po pardavimo.

„Teksaso teismai nusprendė, kad nėra pareigos įspėti apie galimus gaminių defektus ar atšaukti gaminius po pardavimo“, – savo teismo dokumentuose teigia „Tesla“.

Be to, bendrovė teigia, kad gaminant „Model Y“ buvo laikomasi visų standartų ir kad federaliniai reikalavimai yra įvykdyti taikant atšaukimo mechanizmą.

Daugelyje teisminių procesų „Tesla“ cituoja Teksaso teismų praktiką, kurioje paprastai teigiama, kad gamintojas neturi pareigos įspėti apie defektus po pardavimo. Tačiau teisinė doktrina pripažįsta išimtis, pavyzdžiui, jei gamintojas išlaiko „esminę kontrolę“ gaminio atžvilgiu arba savanoriškai prisiima tokią pareigą. Gynybos argumentai dažnai grindžiami šių taisyklių taikymu (ir ginčo jurisdikcija).

 

Remiantis atvirais šaltiniais, tokiais kaip Vikipedija, iki 2023 m. rugpjūčio mėn. „Tesla“ buvo daugiau nei 1750 ieškinių visame pasaulyje šalis; vien Kinijoje iki 2021 m. rugsėjo mėn. buvo apie 200 bylų. Šie skaičiai neatspindi kiekvienos bylos baigties, tačiau jie iliustruoja prekės ženklo teisinės naštos mastą ir jo tarptautinį pobūdį.

2024-ieji buvo vieni intensyviausių metų bendrovei serviso kampanijų srityje: vien JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) užregistravo 15 atskirų „Tesla“ atšaukimų, kurie iš viso paveikė daugiau nei 2,7 mln. transporto priemonių (daugiausia susijusių su programine įranga ir elektroninėmis sistemomis), pranešė „Forbes“.

Atskira ginčų linija susijusi su bylomis, susijusiomis su vairuotojo pagalbos funkcijomis („Autopilot“ / „FSD“). 2025 m. rugpjūtį vienoje iš mirtinų avarijų bylų prisiekusieji priteisė 329 mln. USD – tai pirmasis tokio masto garsus nuosprendis prieš su Autopilot“ susijusią bendrovę. Kitoje byloje tą patį mėnesį „Tesla“ siekia panaikinti 243 mln. USD vertės nuosprendį arba nurodyti nagrinėti naują bylą. Šie epizodai rodo, kad ginčai dėl vairuotojo pagalbos sistemų gali turėti priešingų rezultatų, o galutiniai priteisti nuosprendžiai gali pasikeisti apeliacinio proceso metu, kaip anksčiau pranešė „Ars Technica“.

 

Tuo pačiu metu vystoma techninė darbotvarkė: 2025 m. rugsėjį NHTSA pradėjo preliminarų maždaug 174 000 „Tesla Model Y“ automobilių vertinimą dėl pranešimų apie neveikiančias elektronines durų rankenas, kurios neleidžia išlipti. Dokumentas PE25-010 paskelbtas agentūros svetainėje; šiuo metu tai yra ankstyvasis etapas – jei bus pakankamai priežasčių, tai gali lemti inžinerinę peržiūrą, o po to – atšaukimą.

Svarbu pažymėti, kad preliminarios patikros mastas (174 000 transporto priemonių) nereiškia, kad visoms transporto priemonėms bus patvirtintas defektas: NHTSA šiame etape renka duomenis, lygina savininkų skundus ir telemetrijos duomenis ir tik tada priima sprendimą dėl tolesnių veiksmų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()