Būtina žinoti kiekvienam vairuotojui: 30 s taisyklė išgelbės jūsų variklį! ()
Tai pailgina transporto priemonės tarnavimo laiką.

© Huhu Uet, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dacia_Logan_MCV_Model_2009_05.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Patyręs mechanikas išsklaidė mitą apie ilgą automobilio apšilimo laiką ir pasidalijo patarimais vairuotojams.
Daugelis vairuotojų, ypač po šaltos nakties, svarsto, ar jiems reikia ryte pašildyti variklį. Automechanikas Momo paaiškino, kad šiuolaikiniams automobiliams šis klausimas jau seniai tapo neaktualus, nes automobiliui paruošti kelionei pakanka vos 30 sekundžių. Kaip praneša „The Sun“, ekspertas pasidalijo paprasta taisykle, kuri padės vairuotojams sutaupyti laiko ir degalų šaltuoju metų laiku.
Senesniems automobiliams reikėjo ilgo apšilimo laikotarpio, tačiau nauji modeliai veikia visiškai kitais principais.
|
Momo paaiškino, kad šis trumpas įšilimo laikotarpis leidžia variklio alyvai pasiekti cilindrų galvutes – viršutinę variklio dalį. Kai alyva tolygiai pasiskirsto sistemoje, sumažėja trintis tarp metalinių dalių, todėl variklis veikia sklandžiau, mažiau įkaista. Tai ne tik pagerina efektyvumą, bet ir pailgina transporto priemonės tarnavimo laiką.
Kai šis procesas bus baigtas, maždaug po pusės minutės būsite pasiruošę važiuoti.
Kartu mechanikas pabrėžė, kad jei vairuotojas nori ilgiau šildyti automobilį, pavyzdžiui, kad atitirpintų priekinį stiklą, tai taip pat priimtina. „Jei norite jį pašildyti, kad atitirptų priekinis stiklas, tai taip pat normalu“, – sakė mechanikas.
Tačiau reikėtų vengti per ilgo variklio darbo tuščiąja eiga. „Neleiskite varikliui dirbti tuščiąja eiga per ilgai, kitaip eikvosite degalus“, – sakė jis.
Momo taip pat pažymėjo, kad vairuotojai gali lengvai pasakyti, kada variklis paruoštas darbui – tai matoma tachometre. Kai variklio sūkių skaičius pastebimai sumažėja, tai rodo, kad variklis įšilo.
Paprastai šis rodiklis svyruoja nuo daugiau nei 1000 iki šiek tiek mažiau nei 1000 aps./min. Tačiau konkretūs skaičiai gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio, variklio darbinio tūrio ir cilindrų skaičiaus.