Netikėtas asfalto priedas. Ar tai padės atsisveikinti su duobėmis?  ()

Duobės, įtrūkimai ir besilupantis asfaltas – tikras košmaras vairuotojams visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Marc-Lautenbacher, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Heavy_machines_for_asphalt_pavement_in_Canada.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jungtinėje Karalystėje ką tik išbandyta nauja medžiaga, galinti pakeisti realybę: asfaltas, praturtintas grafenu. Pradiniai bandymų rezultatai rodo, kad tai gali būti tikras proveržis kelių priežiūroje, nors šiuo metu technologija yra brangesnė nei tradiciniai sprendimai.

Dauguma Britanijos kelių padengti klasikiniu asfaltu – skaldos ir bitumo mišiniu. Problema ta, kad ši danga greitai susidėvi – trūkinėja ir sluoksniuojasi, o vanduo ir šaltis tik pablogina situaciją. 2022 m. Esekso apygardos kelių administracija nusprendė atlikti eksperimentą: ji nutiesė kelio atkarpą naudodama grafenu praturtintą asfalto mišinį.

[EU+Kuponai] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Vėjo jėgainių rinkiniai. Energetinė nepriklausomybė kur tik jums reikia
3874 4 2

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

30 dienų pinigų grąžinimo garantija

Išsamiau

Grafenas yra itin plona, ​​lanksti ir išskirtinai tvirta anglies forma.

„Tradicinis asfaltas lengvai deformuojasi, o plyšiuose kaupiasi vanduo, dėl kurio susidaro duobės. Ieškojome būdo, kaip tai pagerinti, ir kai aptikome grafeno priedą, nusprendėme išbandyti jo potencialą praktiškai“, – aiškina naują medžiagą sukūrusios bendrovės „Eurovia“ generalinis direktorius Paulas Goosey.

Naujasis asfaltas kainavo 2,50 svaro sterlingų daugiau už kvadratinį metrą, tačiau bandymų rezultatai po trejų metų yra daug žadantys. Medžiaga buvo 10 procentų standesnė ir 20 procentų atsparesnė vandeniui nei tradicinis asfaltas.

 

Jamesas Stokesas iš „Jean Lefebvre UK“, kuris atliko tyrimą, sako: „Laboratoriniuose bandymuose įtrūko ne bitumas, o užpildas – tai ženklas, kad grafenas iš tikrųjų stiprina asfalto struktūrą.“

Nors vis dar sunku tiksliai nustatyti, kiek laiko grafenu padengtos dangos tarnaus realiomis sąlygomis, rezultatai rodo, kad jos gali gerokai sumažinti remonto poreikį. Mažiau remonto reiškia mažesnes išteklių sąnaudas ir mažesnį CO2 išmetimą, be to, paviršius tampa lygesnis, o tai reiškia mažesnes degalų sąnaudas ir geresnį vairavimo komfortą.

Naujoji medžiaga šiuo metu yra bandoma A12 greitkelio ruože. Nors jos naudojimas yra brangesnis, investicijos gali atsipirkti per kelerius metus, kai keliams nebereikės dažnai remontuoti.

 

Vidutiniškai Jungtinėje Karalystėje kasmet užtaisoma po vieną duobę kas 18 sekundžių, o visų kelių atkūrimas iki idealios būklės kainuotų iki 17 milijardų svarų sterlingų. Todėl kelių pramonė ieško sprendimų, kurie padėtų ilgiau išlaikyti kelius geros būklės.

Nors technologija vis dar yra bandymų etape, grafenas asfalte galėtų būti vienas svarbiausių žingsnių siekiant patvaresnių, mažiau priežiūros reikalaujančių ir ekologiškesnių kelių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()