Elektromobilių pabaiga? Degimo variklis dar niekada nebuvo toks ekonomiškas  ()

Jis laikomas tikru proveržiu vidaus degimo variklių srityje.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos automobilių gamintojai vis drąsiau žengia į pasaulinę automobilių rinką, nebijodami imtis ambicingų technologinių projektų. Iš jų ypač išsiskiria dvi markės – Omoda ir Jaecoo, kurios ryžosi vienam sudėtingiausių šiuolaikinės inžinerijos iššūkių. Rezultatas? Revoliucinis benzininis variklis, kuris… štai klausimas – ką jis įrodo ir ką gali pakeisti?

Omoda ir Jaecoo pristato svajonių variklį. Ką slepia 48 % naudingumo rodiklis?

Omoda ir Jaecoo plėtros darbai davė apčiuopiamų rezultatų – sukurta jėgainė su įspūdingais techniniais parametrais. Partnerių sukurtas benzininis variklis, pasiekiantis net 48 % šiluminį naudingumą, laikomas tikru proveržiu vidaus degimo variklių srityje. Šiuo metu įprasti benzininiai varikliai panaudoja vos apie 40 % degaluose sukauptos energijos, o likusi dalis prarandama šilumos pavidalu. Skirtumas, atrodytų, vos aštuoni procentiniai punktai, tačiau praktiškai tai reiškia realią naudą – kiekvienas papildomas procentas efektyvumo leidžia sumažinti kuro sąnaudas maždaug 2,5 %. Tad padidinus efektyvumą aštuoniais punktais, degalų sąnaudos galėtų sumažėti net apie penktadalį. O kas nenorėtų mokėti už kurą 20 % mažiau?

Technologiniai sprendimai, slypintys už rekordinio efektyvumo

Aliexpress rinkinukas! 10 000+ užsakymų, fantastiškų kainų ir galimybių programuojami lankstūs LED ekranai automobiliams, sunkvežimiams, parduotuvėms, renginiams (Video)
6252

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) TUERBB K16-3 Bluetooth programuojamas LED ekranas

2) TUERBB K6 išmanus LED ekranas automobiliui

3) TUERBB K12 lankstus LED ekranas automobiliui

Išsamiau

Kinų variklio sėkmės paslaptis – keleto pažangių technologinių sprendimų derinys.

Ypač aukštas suspaudimo laipsnis – net 26:1 – leidžia kur kas efektyviau panaudoti degalų energiją, nors reikalauja itin tikslios degimo proceso kontrolės.

Gamintojai taip pat panaudojo papildomą šiluminę izoliaciją, kuri sumažina šilumos nuostolius per cilindrų sieneles – būtent taip tradiciniai varikliai praranda nemažą dalį potencialios energijos.

 

Tikru technologiniu pasiekimu tapo išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema (EGR) – naujoji pažangi jos versija leidžia pakartotinai panaudoti net 35 % išmetamų dujų oro, taip mažinant degimo temperatūrą ir ženkliai sumažinant kenksmingų azoto oksidų emisijas.

Praktinis naujojo variklio pritaikymas

Ši jėgainė nebuvo sukurta kaip savarankiškas variklis – ji skirta naudoti pažangiose hibridinėse sistemose.

Pavyzdžiui, SHS konfigūracijoje, kur benzininis variklis veikia daugiausia kaip generatorius elektros varikliams maitinti, jis gali dirbti optimaliu režimu didžiąją laiko dalį.

Ką tai reikštų praktiškai?

Tarkime, tipinė Chery hibridinė sistema šiuo metu pasiekia 44,5 % efektyvumą ir sunaudoja apie 6 litrus degalų 100 km. Jei toje pačioje sistemoje būtų naudojamas naujasis 48 % efektyvumo variklis, sąnaudos galėtų sumažėti iki mažiau nei 5 litrų 100 km.

 

Vis dėlto verta prisiminti, kad hibridai nėra galutinis sprendimas kovojant su emisijomis, kaip neseniai paaiškėjo.

Išvados: žingsnis į naują erą ar tik laboratorinis rekordas?

Nors šie skaičiai atrodo įspūdingi ir žadina vaizduotę, laboratoriniai rezultatai ne visada atspindi realias eksploatacines sąlygas. Vis dėlto kinų gamintojai įrodo, kad rimtai žiūri į jėgos agregatų technologijų plėtrą, investuodami lygiagrečiai tiek į vidaus degimo, tiek į elektrinius variklius.

Jeigu deklaruojamas 48 % efektyvumo rodiklis bus patvirtintas nepriklausomų bandymų metu, tai galėtų reikšti realią permainą hibridinių variklių technologijoje.

Lieka tik klausimas, kaip ši naujovė pasiteisins ilgalaikėje eksploatacijoje ir ar jos gamybos kaina leis plačiau pritaikyti tokį sprendimą rinkoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(2)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: