Kodėl vieni automobiliai patikimi, o kiti – ne?  ()

Kiekvienas mąslus vartotojas tikriausiai ne kartą susimąstė: kodėl skirtingų markių automobiliai, tokie panašūs išore, taip skiriasi savo našumu?



© Pxhere (atvira licencija) | https://pxhere.com/en/photo/944326

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vienas automobilis be problemų važiuoja metų metus, o kitas servise lankosi kone kas savaitę. Kodėl pastarasis automobilis negalėjo būti pagamintas toks pat kaip pirmasis?

Techniškai sudėtingo gaminio gebėjimas ilgai ir be problemų veikti priklauso nuo daugelio veiksnių. Automobilis šiuo atžvilgiu yra ypač sudėtinga sistema, nes jame yra daug komponentų ir mazgų, o jį eksploatuojant patiriama daugybė įtempių.

Dizainas

Patikimumas prasideda projektavimo biure. Atrodytų, kad šiais laikais automobilių dizainas nėra problema – viskas jau seniai ištobulinta, ir lengva tiesiog nukopijuoti populiaraus modelio sistemas ir komponentus.

Taip, tai įmanoma, bet kopijavimas nesukuria gero automobilio. Viena iš sėkmingo modelio paslapčių – dar projektavimo etape atsižvelgti į visus vėlesnės gamybos niuansus: surinkimo ir susijusių gamyklų galimybes, personalo kvalifikaciją ir medžiagų kokybę. Jei inžinieriai šiame etape padarys klaidų arba sąmoningai supaprastins projektą, gatavo automobilio patikimumas bus mažas.

Medžiagos

[Kuponai. Tik kartą metuose!] 11.11 išpardavimas prasideda. Milžiniškos nuolaidos ir beprotiška prekių gausa
1790

Puikiai žinoma Banggood elektroninė parduotuvė pristato 11.11 išpardavimą ir ta proga paruošė neįtikėtinų pasiūlymų mums visiems. Paskubėkite jais pasinaudoti.

Išsamiau

Šiek tiek primityvus, bet iliustruojantis pavyzdys: jei labai norėtumėte, galėtumėte pagaminti automobilį iš medžio. Tačiau jis tarnautų tik valandą, galbūt 5 minutes.

Netinkama plieno rūšis arba, tarkime, per minkštas arba per kietas plastikas taip pat gali neigiamai paveikti automobilio tarnavimo laiką. Pavyzdžiui, tinkamos cheminės sudėties medžiagos išlaiko savo savybes bet kokiomis aplinkybėmis, o transporto priemonių komponentų sąlygų spektras yra labai platus. Tai apima žemą ir aukštą temperatūrą, temperatūros svyravimus, kintamas apkrovas, agresyvių medžiagų poveikį ir pan.

Net jei dizaineriams ir technologams pavyksta rasti tinkamą formulę, tai negarantuoja, kad automobilis veiks be prieškaištų.

Kartais, siekdami sumažinti serijinės gamybos transporto priemonių kainą, dizaineriai sąmoningai naudoja žemesnės kokybės medžiagas. Būtent čia slypi ypatingas dizainerių įgūdis: apskaičiuoti komponentų kokybę taip, kad jie tarnautų griežtai apibrėžtą laikotarpį (pavyzdžiui, garantinį laikotarpį), bet ne ilgiau, kad nereikėtų permokėti už per didelį automobilio patvarumą.

Bandymai

 

Svarbus transporto priemonės kūrimo etapas yra apskaičiuotų galimybių praktinis patvirtinimas. Jos tikrinamos atliekant bandymus: keliuose, poligonuose ir net kompiuteriuose naudojant specializuotus simuliatorius. Atlikti šiuos bandymus išsamiai, renkant ir analizuojant įvairius duomenis, būtų labai brangu. Be to, bandymų ciklus dažnai reikia kartoti kelis kartus, po kiekvieno etapo koreguojant konstrukciją.

Nebrangių automobilių gamintojai negali sau leisti tam išleisti didelių sumų. Todėl automobiliai, sukurti naudojant supaprastintas programas, arba apskritai ilgai netarnauja, arba vargina vartotojus nedideliais gedimais.

Surinkimas

 

Net ir geriausios dalys bei mazgai gali tapti netinkami, jei pažeidžiamos surinkimo taisyklės. Nesilaikant sriegių priveržimo sukimo momentų, naudojant netinkamas poveržles arba neteisingai orientuotas dalis – visa tai gali sutrumpinti sistemų ir mazgų tarnavimo laiką arba sukelti atsitiktinius gedimus.

Siekiant išvengti tokių pažeidimų, automobilių gamyklų darbuotojai turi būti specialiai atrinkti, apmokyti, prižiūrimi ir apdovanojami. Visa tai reikalauja išlaidų, kurios automobilių gamintojui kartais yra pernelyg didelės, nes net ir šalis, kurioje yra gamykla, vaidina svarbų vaidmenį.

Tai netaikoma tais atvejais, kai visame pasaulyje pripažinto prekės ženklo automobiliai gaminami skirtingų šalių gamyklose. Taikydamas tokį gamybos metodą, prekės ženklo savininkas vertina savo reputaciją ir yra atsakingas už kokybę, nepriklausomai nuo to, kur surenkama konkreti transporto priemonė.

Techninis aptarnavimas

Kai kuriais atvejais modelio eksploatavimo trukmę smarkiai veikia jo techninės priežiūros tinkamumas. Tai reiškia, kad savalaikis ir kvalifikuotas aptarnavimas gali kompensuoti kai kuriuos konstrukcijos trūkumus. Tačiau iššūkis yra užtikrinti, kad tokia patikima paslauga visada būtų prieinama, o tai ne visada įmanoma.

 

Kaip matome, kalbant apie kokybę, viskas priklauso nuo pinigų: patikimas automobilis negali būti pigus. Kita vertus, nepatikimas automobilis nebūtinai yra pigus; dažnai būna priešingai. Tačiau tai ne inžinierių, o rinkodaros specialistų, kurie sugebėjo įtikinti savo prekės ženklo gerbėjus, kad patikimumas nėra jų svarbiausias prioritetas, rezultatas. Tiesą sakant, negalime teisti nė vieno už jo pasirinkimą.

Iš tiesų, visuomenės nuomonė apie konkretaus automobilio patikimumą ar nepatikimumą ne visada yra teisinga. Vidutiniškas modelis gali būti nepagrįstai išgirtas, lygiai taip pat, kaip nepopuliari „pilka pelytė“ gali būti patikimumo etalonas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()