Anksčiau ji buvo nesunaikinama. Dabar tai vienas brangiausių variklio gedimų  ()

Jos remontas gali kainuoti tikrai brangiai.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Anna Shvets (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/person-in-black-jacket-working-on-the-engine-of-the-car-4315575/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dar visai neseniai paskirstymo grandinė buvo ilgaamžiškumo ir nereiklumo priežiūrai sinonimas. Tačiau šiandien vis daugiau naujų automobilių savininkų įsitikina, kad grandinė gali tapti rimto gedimo priežastimi, o jos remontas gali kainuoti tikrai brangiai.

Ilgus metus paskirstymo grandinė buvo laikoma beveik nesunaikinamu variklio elementu, tarnaujančiu visą jo „gyvenimą“. Senuose automobiliuose ji be vargo atlaikydavo net kelis šimtus tūkstančių kilometrų ridos. Deja, šiuolaikinėse konstrukcijose situacija atrodo visiškai kitaip. Vis dažniau vairuotojai įsitikina, kad grandinė ne tik nėra amžina, bet ir gali tapti labai brangių gedimų priežastimi.

Kodėl paskirstymo grandinės taip greitai dėvisi? Ne visi tai žino

[„Black Friday“ mega pasiūlymas] 200+ šalių! Viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje. Lietuvių „Saily“ + „NordVPN“ dovanų (Video)
1301

„Saily“ yra viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje, kuri suteikia gausa galimybių už ko gero geriausią kainą visoje rinkoje. Visame pasaulyje žinoma lietuvių kompanija mūsų skaitytojams turi specialių pasiūlymų.

Išsamiau

Pastaraisiais metais variklių gamintojai siekė maksimaliai sumažinti masę ir trintį variklyje. Dėl to šiuolaikinės grandinės yra plonesnės, lengvesnės ir dirba sunkesnėmis sąlygomis – esant aukštesnei temperatūrai, didesniam alyvos slėgiui bei dažniems užvedimams start-stop sistemose. Priešingai nei gali pasirodyti, dažniausiai genda ne pati grandinė, o hidrauliniai įtempikliai ar vedimo kreiptuvai. Kai jie susidėvi, grandinė pradeda laisvėti, skleisti garsus ir gali peršokti ant dantračio. O tai jau tiesus kelias į rimtus pažeidimus – vožtuvų susidūrimą su stūmokliais ir brangų variklio remontą.

Tipiniai paskirstymo grandinės susidėvėjimo požymiai. Į ką atkreipti dėmesį?

 

Vairuotojai turėtų reaguoti į pirmuosius įspėjamuosius ženklus. Apie grandinės susidėvėjimą gali signalizuoti:

  • metalinis barškėjimas ar džeržgesys iškart po variklio užvedimo,
  • užsidegusi „check engine“ lemputė,
  • paskirstymo velenėlių padėties jutiklių klaidos,
  • sumažėjusi variklio galia ir netolygus darbas tuščiąja eiga.

Reikėtų nepamiršti, kad šie simptomai ne visada reiškia, jog susidėvėjo pati grandinė – kartais kaltas būna įtempiklio gedimas arba netinkamai veikiantis tepimo sistemos atbulinis vožtuvas.

Reguliarus alyvos keitimas – raktas į ilgesnį paskirstymo sistemos tarnavimo laiką

 

Geriausias būdas prailginti paskirstymo sistemos tarnavimo laiką – reguliariai keisti variklio alyvą. Nors daugelis gamintojų leidžia tai daryti kas 30 tūkstančių kilometrų, praktiškai saugiau tai atlikti kas 10–15 tūkstančių km arba bent kartą per metus. Senas, užterštas tepalas praranda klampumą, dėl to pablogėja tepimas ir greičiau dėvisi įtempikliai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(1)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()