Netrukus. Naujas mokestis vairuotojams. „Už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą“ (2)
Britanijos vyriausybė svarsto galimybę įvesti mokestį už elektromobilių nuvažiuotą atstumą.
© Kiwiev, CC0 1.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cars_in_traffic_in_Auckland,_New_Zealand_-_copyright-free_photo_released_to_public_domain.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šis mokestis būtų lygiavertis dabartiniam degalų akcizo mokesčiui, kuris finansuoja kelių infrastruktūrą Jungtinėje Karalystėje. Kaip ir galima tikėtis, ne visi buvo sužavėti šia idėja.
Mokesčių lengvatų ir subsidijų elektromobilių savininkams aukso amžius, regis, eina į pabaigą. Susidūrusios su didėjančiomis išlaidomis ir mažėjančiomis pajamomis iš degalų mokesčių, šalių vyriausybės nusprendžia keisti savo požiūrį.
Jungtinė Karalystė, kaip ir Jungtinės Valstijos bei Kanada, planuoja įvesti naują mokestį, kad būtų suvienodinta našta tarp vidaus degimo variklių ir elektromobilių vairuotojų.
Netrukus visiems elektromobilių savininkams Jungtinėje Karalystėje bus taikoma nauja apmokestinimo sistema, vadinama „mokėjimas už mylią“. Keiro Starmerio vyriausybės iždo kanclerė Rachel Reeves paskelbė, kad naujasis mokestis skirtas pakeisti mažėjančias pajamas iš degalų akcizo. Praktiškai nulinės emisijos automobilių vairuotojai mokės 3 pensus už nuvažiuotą mylią (2,11 eurocento/km). Be to, papildomas mokestis nepakeis esamų kelių mokesčių, o juos papildys.
|
Pasak Britanijos vyriausybės pareigūnų, naujo mokesčio įvedimas būtinas ne tik dėl didėjančių kelių priežiūros ir remonto išlaidų, bet ir siekiant vienodo požiūrio į visus vairuotojus. Kaip pabrėžia Rachel Reeves, dabartinė situacija, kai tik vidaus degimo automobilių savininkai finansuoja kelių infrastruktūrą per degalų akcizą, yra nesąžininga. Apskaičiuota, kad vidutinis vidaus degimo automobilio vairuotojas už tai kasmet sumoka apie 600 svarų sterlingų.
Vyriausybės pareigūnai pabrėžia, kad transporto elektrifikavimas, nors ir naudingas aplinkai, taip pat kelia didelę finansinę naštą. Be kelių priežiūros išlaidų, valstybė turi patirti išlaidų įkrovimo infrastruktūros plėtrai ir perdavimo tinklų modernizavimui. Pasak pareigūnų, šie veiksniai reikalauja naujų finansavimo šaltinių.
Kaip ir buvo galima tikėtis, siūlomas naujas mokestis sukėlė pasipriešinimo bangą tarp elektromobilių šalininkų. Britų automobilių pramonės draugija (SMMT) perspėjo, kad mokesčio už nuvažiuotą atstumą įvedimas tokiu svarbiu pereinamojo laikotarpio metu būtų žingsnis atgal ir galėtų trukdyti elektromobilių rinkos plėtrai. Panašios pozicijos laikosi ir lizingo bendrovės, atkreipdamos dėmesį, kad elektromobilių vairuotojai jau patiria didelių išlaidų, siekdami aplinkosaugos tikslų.
„Daily Telegraph“ duomenimis, mokestį planuojama įvesti 2028 m., pasibaigus viešoms konsultacijoms. Remiantis SMMT duomenimis, iki to laiko JK keliuose gali būti apie 4 mln. elektromobilių. Naujasis mokestis padėtų sumažinti biudžeto deficitą, kuris iki dabartinės parlamento kadencijos pabaigos, kaip manoma, sieks 20–30 mlrd. svarų sterlingų.
