Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
gytis13 2025-11-13 15:13
Teisinga ir logiška
donatasv 2025-11-14 03:00
Uhh kažkas garsei rėkė dyzelis brangu... va kai užkraus EV mokesčius tokius kai vdv + elektrą reiks imt iš greito krovimo 40ct/kwh, + nebeliks subsidijų, + nuvertėjimas nesveikas va tada galėsim diskutuot kiek žmonės norės to technologinio šedevro
Ai jo gi greitas krovimas yra nereiks sėdėt ir lauk krauna 300kw galia ir didesne.... tik paruošt tokį auto brangu, įvadas dar brangiau kwh gaunasi 80ct ir daugiau.. uhh gera ateitis.
kestutisz 2025-11-14 11:00
Tai čia aišku buvo nuo dar pirmo masinio EV kad taip bus, niekam nereikia pigiai* važiuojančio piliečio, reikia tik jo pinigų. Nu bet ok, gal atsiras garažiukų kurie į dyzelį mokės sudėti EV komponentus (ir išimti prieš TA) :)
*pamenat LPG? Ten imho buvo išvis geriausias ir pigiausias variantas, kol kainų prievarta nepakėlė kartais. Ir ten net bukvaliai smirdėjo ekologija bo ten kažkoks geresnis co2 išsiskiria ar tai mažiau jo :)
immortallt 2025-11-14 11:13
Baik vemti.
Atistiktinius, nesusijusius, teiginius trauki, ir apsimeti, kad nėra kitoje pusėje nieko.
donatasv 2025-11-14 16:57
Random pasirinkom ir mėtom
O kas kitoje pusėje? Mieste pigu ir patogu? Mažai genda bet baterija tarnauja 10 metų po kurio auto niekam nereikalingas? Kas dar?
Gal pamėtysi random faktus apie šitą:
12–15+ metų: baterija pasiekia „performance limit“ (~70% talpos).
Nes po šito ev tampa niekam nereikalingas vdv tampa donaras ir likę broliai važiuoja. Technologiškai nuo šito bandė pabėgti apple ribodami galią telefonuose, o kaip bus su EV? Išaugusi varža sukels labai daug nepatogumų?
tai_tu_nesinervuok 2025-11-15 19:46
nors ir vazineju su dyzeliu, kol tokia dyzelio kaina, galiu ir susimoket uz ta keliu remonta, kad kiti vazinetu su EV ir as kvepuociau svaresniu oru. Tik turbut pas mus ne visi pinigai eina keliu prieziurai surinkti is kuro akcizo, va tas tai nepatinka.
immortallt 2025-11-18 15:17
Nė cento akcizų, neturėtų eiti kelių priežiūrai. Kaip ir nė cento tabako akcizo neturi eiti rūkomųjų įrengimui, tabako parduotuvių ar gamyklų statyboms. Kaip ir nė cento alkoholio akcizo neturėtų eiti girtų parvežimui namui, barų ir alkoholio gamyklų subsidijavimui.
immortallt 2025-11-18 15:32
Iš eilės, EV mokesčiai už kelius atsiras, kaip ir VDV. Tik akcizas ir CO2 mokesčiai niekur nedings. Ir mokesčiai neturi susivienodinti, nes akcizas yra už žalą, ne keliams. Idiotai, kurie iš akcizo skiria keliams, nėra rodiklis. Grindžia tipo asfaltuotu keliu mažesnės kuro sąnaudos, nei žvyrkeliu, todėl mažiau CO2.
Iš greito krovimo po 40ct/kWh - tai nebent brangs energija, bet tada degalai brangs dar labiau. Greitas krovimas pigs. Tiek dėl to, kad atpigs pati elektros energija, tiek dėl geresnio krovimo infrastruktūros išnaudojimo ir didelės konkurencijos.
Subsidijos yra pereinamasis periodas. Vokietijoje EV subsidijų neliko 2024 metais. 2024 metais, buvo pardavimų kritimas lyginant su 2023 m., ką iškart bet kas galėjo pasakyti, nes tiesiog 2023 m. suskubo susipirkti, kas žinojo, kad 2024 m. pirks. 2025 m. EV pardavimai Vokietijoje vėl sparčiai auga. Subsidijų nebėra. Taip pat subsidijos reikalingos labiausiai tai buvo pačiai Europai, tam, ką visgi padarė kinai, nes kinai buvo ryžtingi, o ne myžčiojo į batą. Pasiekti masto ekonomiją kuo greičiau, kol to nepadarė konkurentai, nes tada nukonkuruosi kitus, tavo ekonomika augs. Dabar auga kinų autopramonė, Europos traukiasi. Tokie kaip tu, yra tie, kuriems galima dėkoti, kad taip prarasta galimybė vėjo, saulės ir dabar EV sektoriuose. Gerai padirbėta!
Nuvertėjimas yra sveikas. Jis visiškai atitinka inovatyvių produktų vystymosi etapus. Atsiverstum 30-ties metų senumo vadovėlius apie produktų vystymosi etapus, ir jei ten būtų kalba apie produktų kainas, rastum parašyta, tai kas įvyko su EV. Kažkodėl, anot tavęs, EV turi elgtis kitaip.
Apie greitą krovimą ir investicijas, kažkokios pasakos. Ne taip vyksta tokie projektai.
Baterija tarnauja 10 metų (maža dalis, bet visi 7-8 metai), po kurio auto niekam nereikalingas? Tai anot tavęs, tik garantija pasibaigia, ir iškart jau nebevažiuojantis automobilis? Tai VDV po 2 metų niekam nebereikalingas, nes varikliui garantija pasibaigia. 10 metų BMW i3 - ~11k€, Leaf'as 6-7k€. Oho, kaip niekam nereikia.
"12–15+ metų: baterija pasiekia „performance limit“ (~70% talpos)." neįsivaizduoju ką čia spangsti.
EV atitarnavęs savo tampa donoru lygiai taip pat. Net akumuliatorius sugedęs netaisomai, kad tiktų EV, įgyja antrą gyvenimą. Kam panaudojimas sugedęs variklis? Metalo laužui? Kiek kainuoja naujas variklis, su pakeitimu?
Dar šiandien išmetė apklausą tik nespėjau nuorodos nusikopijuoti tikslios nuorodos: https://survey.globalevalliance.com/ 99% EV turinčių, sekantį auto pirks tik EV. Taip kad sveikinu, esi 1%, gali tikrai pasijausti išskirtiniu.
donatasv 2025-11-18 18:46
Na pradėkime dėl 10 metų baterijos. Automobilis netampa nereikalingas prašom pirk ir važiuok. Tik bent pasidomėjai kas nutinka kai išauga baterijos varža dėl senatvės arba nusidėvėjimo? Tarkim gerą naują bateriją gali kraut 120kw išaugus varžai kas nutinka? Pradeda kaisti ir nori to ar nenori turi apriboti krovimo greitį iki 60kw gal dar mažiau, apriboti automobilio galę ir t.t. Šitas reikalas galioja visoms ličio baterijomis. Ir ta degradacija augs, atstumas mažės, varža didės. Nusipirksi vdv 10 metų senumo pavažiuosi 5 metus jei negenda parduosi ir vargo nematysi, o ev? Baterija artėja prie savo limito kam be baterijos bus reikalingas auto? Šrotui... vidurkis auto lietuvoje 10metų ir senesni. Labai daug žmonių perka senus auto už 5k ir mažiau. Ką tavo nuomone pirks iš EV? Ar žmonės staiga prabagotės ir pradės važiuot naujasniais auto? Iki 15metų senumo? Dabar ev yra kastratas lyginant su vdv, o degradavus baterijai aplamai š bus niekam tinkamas...
Ir aš 1% iš visų? LOL perka žmonės kurie turi pinigų žiūrėsim kai ateis laikas senienas keist kuo žmonės važiuos kurie gali investuot 5k ir mažiau ar čia visi staiga turtingi pasidarys ir gebės keist senas baterijas? Sumažins kelionių poreikį? 15 metų vdv gali pasaulį apkeliaut, o ev? Patrauks dar priekabą?
Kitas reikalas vdv varikliai ir kitos dalys iš šroto konkurencijos neturi. Baterijos turi. Pirksi dėsi namuose ir šluos visi kas ką galės. Kaina su konkurencija tikrai nemažės.
Tavo vadovėliai apie produktą šitą aprašė?
P.S. dar pridėsiu. Su vdv važiuosi mažai ji tarnaus ilgai. Su ev to nėra amžius augina varžą, naudojimas augina varžą, kuo dažniau krausi mažiau auginsi varžą bet droši kėbulą ir galutiniam variante vistieks sudroši auto. 15 metų ji niekam bus nereikalinga... nebent atsiras norinčių tarkim keist 80 kw bateriją už 8/10 k eurų tokiam auto...
gytis13 2025-11-19 09:51
Aš pridėsiu kažkiek į temą, mano EV dviratis eksploatuojamas šeštus metus, kolkas akumuliatoriaus degradacijos kaip ir nematyti. Kartas būna kad mažokai laiko akumas, sakau jau pradeda baigtis, bet sekantį kartą užkrauni laiko normaliai.Tad važinėsiu toliau ir žiūrėsiu kas bus.
immortallt 2025-11-19 14:45
EV akumuliatorius remontuojamas. Atskirų gamintojų sunkiau, kitų lengviau. 15 metų automobiliais žmonės po 1000+ km daug važinėja? Ir gal gali pateikti nuorodą, į kiek sumažėja krovimo galia ir talpa, anot tavęs, po 15 metų? Nu kad rodytų, jog atiduodama galia krenta per pusę, vidutiniam akumuliatoriui.
Labai turtingi, todėl negalės 2k€ baterijos remontui skirti, bet per metus 2k€ kurui išleisti dabar - be jokių problemų. Gera ubago logika.
EV yra inovatyvus/naujas produktas. Kaip produktas, niekuo neišskirtinis.
Su vdv važiuosi mažai tarnaus ilgai?
Patinka man tavo prognozavimo įgūdžiai. Tai kas per 15 metų atpigo ~90%, per ateinančius 15 metų kaina nesikeis. Ir bus keičiamas į naują, o ne taisomas, ar keičiamas į mažiau naudotą, kaip kad darai VDV. Žinoma, viskas dėl to, kad nori būti labai objektyvus.
gytis13, dar papildysiu tave, dvejoju, kad tavo dviratyje yra pilnavertis BMS, normaliai sudėti rezervai, aktyvus temperatūros valdymas, o dar kinai mėgsta ir C ant ribų varyti, nes nedaro tokių dalykų, kad tarnautų 10+ metų.
donatasv 2025-11-19 16:03
Nežinau kiek sumažėja tokio amžiaus ev baterijas jau meta laukan su visu ev arba keičia. Bet ev nėra kažkuo išskirtinis gaminys visoms ličio celės galioja tos pačios taisyklės.
https://ieeexplore.ieee.org/document/8048537
Pagal tyrimą prie 25 laipsnių c ir 50% įkrovos per 23 metus varža išauga 2 kartus arba 100% ne naudojant tik laikant. Tarkim mūsų klimatas toli gražu nuo idealių salygų. Auto nesėdi ties 50% įkrova. Tai tas mano nurodytas laikas yra +/- ta vieta kai pareina krantai...
immortallt 2025-11-20 12:39
Celės tai tos pačios, bet naudojimas ne. Ir jei aiškini, kad tas pats, tai dar kartą parodo, kad iš detalių bandai lipinti baubą.
Varža išauga 2 kartus - kaip baisu. O jei parašytum nuo kokio dydžio, iki kokio ir kokiame rėžyje veikia normaliai? O praktikoje ką tai reiškia? Iki dugno nuspaudus gazą ar kraunant greitu krovimo mažėja galia ~10-20%? Oho kaip baisu. Ir tik nepasakok, kad neprižiūrint įprastai, VDV galia nesumažėja per 20 metų.
Yra faktiniai duomenys EV vartotojų.https://www.google.com/imgres?q=EV%20ba ... M3oECDMQAA
Yra remontuojančių akumuliatorius (nereikia keisti nei į naują, nei jei nutarsi keisti po 15 metų, jis kainuos kiek dabar) Lietuvoje jau ne vienas, bet gi tikslas tavo ne praktinis panaudojimas. Tikslas tavo išsilieti. O aš, su savo asmeninėmis psichologinėmis problemomis, negalintis pakęsti nesąmonių ir melo, reaguoju.
Mirčių nuo maliarijos išaugo 2 kartus! Baisu! Uždarykime viską, išpurškime miškus ir pievas bei parkus, viską pesticidais, kad visus išnuodyti! Ai, pernai 1 šįmet 2, abu grįžo iš tropinių kelionių, bet nu su 2 kartais niekas nesiginčija, ir labai baisu.
Kitą gerą kampą užmačiau, kurio nebuvau matęs išreikštą jau skaičiais:
https://thundersaidenergy.com/downloads ... tery-life/
Pagal JAV duomenis, grubiai iki pusės automobilio užtenka 1500 ciklų akumuliatoriaus per automobilio VISĄ tarnavimo laiką.
tai_tu_nesinervuok 2025-11-21 17:48
kodel ne? nu nebent valstybe pati uzsidirbtu
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Netrukus. Naujas mokestis vairuotojams. „Už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą“