[Patarimas] Kas mėnesį sutaupysite pilną baką degalų. Štai ką reikia daryti ()
Esant 3000 aps./min., sunaudojama 3,5 karto daugiau degalų nei esant 1500 aps./min.
© Santeri Viinamäki, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fueling_Car.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visų pirma, degalų sąnaudoms įtakos turi aerodinamika, variklio galia ir sukimo momentas esant mažiems sūkiams, taip pat kelio dangos pasipriešinimas. Didelė energijos dalis sunaudojama įsibėgėjant iki optimalaus greičio, o vėliau pagrindinė jos dalis skiriama aplinkos pasipriešinimui įveikti.
Todėl, siekiant sumažinti kenksmingų medžiagų išmetimą, aplinkosaugininkai rekomenduoja naudoti paprastą akceleratoriaus pedalo valdymo techniką. Spauskite jį tik užvedimo metu, tačiau pasiekus 30 km/h greitį, užtenka lengvų paspaudimų. Tai leis varikliui neviršyti 2500 apsukų, o to visiškai pakanka važiavimui mieste.
|
Be to, būtina kuo greičiau perjungti aukštesnę pavarą. Važiuojant 30 km/h greičiu, reikia įjungti ketvirtą pavarą, o 60 km/h greičiu – šeštą. Tai leis varikliui dirbti esant mažesnėms nei 2000 apsukų, kas žymiai sumažins degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, esant 3000 aps./min., sunaudojama 3,5 karto daugiau degalų nei esant 1500 aps./min.
Taigi, važiuojant 50–60 km/h greičiu aukščiausia pavara, 1,6 litro variklio sąnaudos sumažės iki 4–5 litrų 100 kilometrų. Šis metodas ypač naudingas, kai degalų lygis artimas nuliui ir reikia nuvykti į artimiausią degalinę.
Šiuolaikiniai automobiliai taip pat aprūpinti „Start-Stop“ sistema, kuri priverstinio stabdymo metu automatiškai išjungia variklį. Senesniuose modeliuose vairuotojas gali pats išjungti variklį. Stabdymas spūstyse ir prie šviesoforų be veikiančio variklio užtikrina papildomą degalų ekonomiją iki 5 %. Tačiau reikia nepamiršti, kad dažnas užvedimas gali neigiamai paveikti mechaniką, todėl geriau išjungti variklį sustojant ilgiau nei vienai minutei.
Maksimalaus padangų slėgio palaikymas yra svarbus degalų ekonomijai. Daugelis gamintojų rekomenduoja pripūsti priekines padangas iki 2,3 atm, o galines – iki 2,1 atm. Tai optimalus slėgis komfortui. Tačiau, jei padangos pripūstos iki 2,8 atm, padangų ir kelio sąlyčio plotas sumažėja maždaug 1,5 karto, tai sumažina riedėjimo pasipriešinimą ir užtikrina apie 10 % degalų ekonomiją.
Tačiau svarbiausia, norint išvengti degalų sąnaudų padidėjimo, būtina palaikyti automobilio aerodinamiką. Stogo bagažinės, netinkama sportinė apdaila ir savadarbiai galiniai sparnai gali gerokai sutrikdyti oro srautą aplink kėbulą. Už automobilio susidaro turbulentiniai sūkuriai, sukuriantys žemo slėgio zoną, kuri trukdo judėti. Šiuo metu visi automobiliai yra bandomi vėjo tuneliuose, kur inžinieriai stengiasi optimaliai išdėstyti kėbulą taip, kad oro srautas išsisklaidytų ir taptų chaotiškas nemažu atstumu už automobilio. Geriausiu kėbulo variantu aerodinamikos požiūriu laikomas sedanas.
