Iš vidaus apšalę langai: kas efektyviau – chemija ar kova su salono drėgme? (0)
Vargina iš vidaus apšalę automobilio langai? Sprendimai yra du: cheminės priemonės ir kova su salono drėgme. Pasirinkus antrąjį būdą, patariama laiku pakeisti salono filtrą, žiemą nenaudoti medžiaginių kilimėlių ir prieš ilgam laikui paliekant automobilį gerai jį išvėdinti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš vidaus užšalusių automobilių langų kaltininkė yra drėgmė. Ji susidaro, kai automobilyje vairuotojo ir keleivių iškvepiamas šiltas oras nusėda ant šalto stiklo, pasidengiančio drėgme. Todėl norint, kad šaltuoju metų laiku priekinis langas keltų kuo mažiau problemų, rekomenduojama, jog vidinė jo pusė visada būtų švari – purvinas stiklas drėgmę traukia kur kas labiau.
Taip pat ant priekinės panelės patariama padėti laikraštį arba į medžiaginį maišelį įpiltą druską. Popierius ir druska gerai sugeria drėgmę, todėl ji kaupsis ne ant stiklo. Be to, automobilyje nereikėtų palikti ir šlapių daiktų.
Specialistai atkreipia dėmesį, kad vienas iš pagrindinių drėgmės šaltinių – šlapi medžiaginiai kilimėliai. Šaltuoju metų laiku kur kas geriau guminiai, kurių stati kraštai neleidžia nutekėti ištirpusiam sniegui. O baigus kelionę juose susikaupęs vanduo lengvai pašalinamas. Jei vis dėlto kilimėlių keisti nesiryžtama, po jais galima patiesti laikraščius, kurie sugers dalį drėgmės.
Salono mikroklimatas – svarbus veiksnys kovai su stiklo apledėjimu
Norint kuo greičiau atitirpdyti užšalusį langą, tik užvedus automobilį patariama salono šildymo reguliatorių laikyti ties šalto oro žyma. Tokiu atveju greičiau sušils aušinimo skystis. O pradėjus pūsti šiltą orą, variklio temperatūra turėtų šiek tiek sumažėti, nes aušinimo skystis pradeda tekėti „pečiuko“ radiatoriumi.
Specialistai sako, kad yra ir dar viena kovos su apšalusiu langu priemonė. Žinant, kad kelionė automobiliu netrukus baigsis, siūloma išjungti salono šildymą, o išlipus iš transporto priemonės maždaug 5 min. palikti praviras automobilio dureles. Tiek laiko turėtų užtekti, kad lauko ir salono temperatūra taptų maždaug vienoda ir automobilyje neliktų drėgmės, skatinančios stiklo apšalimą.
Negana to, į pagalbą galite pasitelkti ir oro kondicionierių. Jis padės greičiau pašalinti drėgmę nuo nevisiškai atšilusio lango.
Vis dėlto nuolat apledėjusi automobilio priekinio lango pusė gali įspėti apie netinkamai veikiančią aušinimo sistemą, kurios sutrikimus gali lemti pasenęs aušinimo skystis.
Taip pat stiklų apšalimui įtakos gali turėti ir užsikimšęs salono filtras. Vienas iš pagrindinių simptomų – vietoje įjungto ventiliatoriaus pučiamo oro girdimas jo variklio ūžimas.
Ledą įveiks cheminiai skysčiai ir specialios servetėlės?
Su aprasojusiais ar apšalusiais langais galima kovoti cheminėmis priemonėmis. Dažniausiai pasirenkamų produktų kaina nesiekia 20 Lt.
Automobilių stiklais prekiaujanti UAB „Evelkas“ sako, kad naudojant šias priemones, ledo gramdyti nereikia. Specialiu skysčiu užpurškus išorinę stiklo pusę, ledas atitirpsta pats.
„Kartais automobilio stiklai apšąla ir iš vidinės pusės. Norint to išvengti, rekomenduojama naudoti specialias servetėles nuo langų apšalimo. Servetėle tiesiog reikia nuvalyti švarius, sausus vidinius automobilio stiklo paviršius, kol lauko temperatūra nebuvo žemesnė nei nulis laipsnių, tokiu būdu išvengsite lango padengimo šerkšnu. Servetėlę galima naudoti ir tuomet, kai vidinė lango pusė yra apšerkšnijusi, bei nuvalyti išoriniams automobilio langams, padengtiems plonu leduko sluoksniu“, - dar vieną galimybę, galinčią įveikti ledą, atskleidžia „Evelkas“.
Grandymui tinka ne kiekvienas grandiklis
Vis dėlto ledo, padengusio išorinę stiklo dalį, šalinimas dažnai tampa rimtu iššūkiu. Pasitaiko atvejų, kad norint ištirpinti ledą ant stiklo pilamas karštas vanduo. Tai, pasak specialistų, yra itin pavojinga, nes stiklas gali sutrūkti.
Verta pažymėti, kad sušalusio vandens grandymui netinka ir metalinės priemonės, pavyzdžiui, raktai ar peiliai. Metaliniai daiktai subraižo stiklą.
Nemažiau svarbu teisingai pasirinkti grandiklius. Anot „Evelko“, nusidėvėjusių, kurių valomoji dalis yra pažeista, o valymo briauna aplipusi nešvarumais, geriau nenaudoti.
Renkantis ledo grandiklį rekomenduojama atsižvelgti į tai, ar ant grandymo briaunos nėra atsišakojimų, ar ji nėra pažeista.
„Rekomenduojama pasidomėti, ar plastmasė atspari žemai temperatūrai, nes dalis plastmasių esant žemai temperatūrai, tampa trapios ir grandiklis lūžta. Renkantis grandiklį reikia atkreipti dėmesį ir į jo formą bei konstrukciją. Specialūs dantukai leidžia pašalinti storą ledo sluoksnį, o tvirta rankena leidžia naudoti didesnę jėgą“, - aiškina „Evelkas“.