"Run-flat" tipo padangos: galima važiuoti pradūrus, bet suremontuoti – sunku  (6)

Galimybė važiuoti pradurta padanga – bene vienintelis „Run – flat“ privalumas, kurį, pasak padangomis prekiaujančių įmonių atstovų, nusveria sumažėjęs komfortas, prastesnė amortizacija – esą važiuojant automobiliu „barška dantys“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Run – flat“ tipo padangų šiuo metu pamažu atsisakoma. Taip teigiantys prekybininkai aiškina, kad šios, maždaug 300 – 400 Lt brangesnės už įprastines, turi daugiau pliusų nei minusų.

Nors pradurtas „Run – flat“ tipo padangas teoriškai remontuoti galima, tačiau praktiškai tai padaryti greitai ne visada pavyksta. Net ir norint nusipirkti naują, gali kilti problemų, kadangi Lietuvoje jos nėra paplitusios – reikia užsisakyti iš anksto.

Padangų ir ratlankių prekybos įmonės „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris:

Gamintojas norėjo sukurt gerą daiktą. Visa teorinė pusė yra labai graži – nereikia atsarginio rato. Pradurta padanga gali nuvažiuoti saugų atstumą iki pasikeitimo vietos. Tačiau labai stipriai nukentėjo komfortas. Turim labai daug klientų, kurie nenori tokių padangų naudoti net naujoms mašinoms. Žmonės skundžiasi, kad labai kieta važinėt. Naujame BMW (nauja važiuoklė) barška dantys. Aš tokių padangų nenorėčiau – iš karto pasikeisčiau.

Jeigu dažnai padangą pradursi ir galvoji, kad „Run – flat“ tave gelbės, puiku. Bet jeigu padangos dažnai nepraduri, komfortas aukojamas. Tačiau gamintojai „Run – flat“ padangos nerekomenduoja tvarkyt – reikia keist. Dažniausiai iškart reikia keisti porą. Tai labai skausminga, nes jos labai brangios. „Run – flat“ padangos kainuoja maždaug 300 – 400 Lt daugiau nei įprastinės. Su pradurta „Run – flat“ padanga galima nuvažiuoti maždaug 80 km. Tik reikia važiuoti mažesniu greičiu. Jeigu prie Kauno pradūrei, važiuot į Klaipėdą – nesąmonė. Reiktų Kaune kažką daryt. Bėda, kad tas padangas sunku rasti – jų nėra daug. Sandėlyje jos paprastai nelaikomos. Dažniausiai vežamos pagal užsakymą. Užvažiavai į servisą vakare pasikeist, bet nieko negalima padaryt, nes padangos nėra.

„Run – flat“ padangų labai ryškūs pliusai, bet labai ryškūs ir minusai. Jas vadinu gan brangiu mokesčiu už ramybę, atsisakant dalies komforto.

„Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas:

„Run – flat“ sistema neišsprendžia visų problemų. Su tokia pradurta padanga galima nuvažiuoti iki 80 km nedidesniu nei 80 km/h. Kitaip padanga kaista ir gali būti negrįžtamai sugadinama.

Dabar visi gamintojai kovoja dėl ekonomijos, ekologijos. Tačiau tos padangos pasipriešinimas riedėjimui yra didesnis. Tai nelabai sutampa su gamintojų deklaruojamomis vertybėmis. Tos padangos yra brangesnės, sunkesnės, ne tokios komfortiškos, blogiau amortizuojamos. Dabar prie tos sistemos labiau pasilikęs BMW gamintojas ir keletas kitų. Tendencija tokia, kad nuo šitos sistemos nusigręžiama. Stebuklingų daiktų nėra. „Run – flat“ irgi nėra stebuklas.

Tokią padangą galima suremontuoti vieną kartą. Aišku, galima ir antrą kartą, jeigu jūs, tarkime, nuvažiavote su ja be oro 50 km. Tai antrą kartą taip atsitikus galima nuvažiuot tik 30 km. Važiavimo be oro riba yra 80 km. Jeigu nuvažiavote daugiau, ji – netaisoma. Taip pat taisymas priklauso nuo pažeidimo. Jei buvo pažeistas padangos šonas, „Run – flat“ padanga, kaip ir kitos, yra netaisoma. Jeigu pažeistas padangos protektorius, galima sėkmingai sutaisyti.

„Run – flat“ padangos 20 – 30 proc. brangesnės už įprastines. Jų ilgaamžiškumas yra mažesnis. Jos turi šoninę sienelę truputi storesnę ir kitaip dirba, todėl atsiranda didesnis padangos dilimas protektoriaus šonuose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Tomas Janonis
(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: