Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
mental1ty 2012-12-20 10:04
AWD master race raportuojasi
Kartais vasarą kyla minčių, tokių kaip "kam man tas quattro?". Bet vos iškritus pirmam sniegui prisimenu kam ji reikalinga ir vis labiau įsitikinu, kad ir būsimi mano automobiliai nebus varomi tik vienu tekiniu Slydžiuose keliuose nėra lengviau vairuoti nei 4WD+ASR+ESP, net ir visai nepatyrusiam vairuotojui su tokiu automobiliu lengva adaptuotis prie žiemos sąlygų.
cerberis 2012-12-20 10:09
Niekas niekada nerašo apie automobilių valdymą visais keturiais varomais..
Analog 2012-12-20 10:17
Na kartais ASC ne padeda, o trukdo išvažiuot iš pusnies, nes gesina variklį, čia kalbu apie RWD.
mental1ty 2012-12-20 10:31
Tos elektronikos sukurtos slidiems kaliams, o ne buksavimui sniege. Tai ar RWD, ar ne, bet iš pusnies važiuojant tikrai reikia išjungt. Pavyzdžiui man yra 200 metrų atkarpa pro kurią sunku važiuot, nes dažnai papustyta būna, tai jei matau, kad daugiau sniego, dar prieš tą vietą iškart išjungiu elektroniką, metu antrą pavarą ir gazo spaudžiu tiek, kad variklis nedustų, tai jei sniegas nešlapias stumia kaip aukščiau pateiktam video. O jei šlapias ar šiaip jau sukietėjęs, tai ir su džipu tenka ant dugno pasikart kartais.
kestutisz 2012-12-20 10:58
Matyt todėl, kad Zasada ("Saugus greitis") tokio ~1960'ais neturėjo tai nėra nuo ko nusirašinėti :) Šiaip aišku rašoma, bet iš principo ten daug niuansų - jei FWD slysta vienaip, RWD kitaip tai AWD gali slysti ir tiap ir taip ir vienu metu. Pagrinde (bent jau bendruose keliuose) laikytis pagrindinės taisykles - AWD bėgėjasi geriau, bet stabdosi taip pat prastai ar dar prasčiau nei RWD/FWD (nepatyręs gali labai nustebti kaip čia taip gerai pajudėjo slidžiam kely ir kaip taip iščiuožė iš jo :)
Nerkus 2012-12-20 11:07
Aš parašysiu. vairuoju subaru.
Truputi įžangos. Nusipirkau subaru, pirma žiemą išsukdamas iš šalutinio kelio į pagrindinį kaip reikalas spustelėjau, tipo kietas, ir pradėjau sukinėtis skersai kelio nesugebėdamas suvaldyti mašinos, šiaip ne taip sustojau skersai kelio. Tada supratau, kad nemoku valdyti valdyti mašinos su awd. Anksčiau turėjau su priekiniais varomais. Tada išsiaiškinau, kad slystant mašinai negalima atleisti gazo pedalo, reikia truputi laikyti ji nuspaustą, kad būtų trauka. Iškart tai sunkiai gaudavosi, bet paskui pripratau. Dar pavyko nuvažiuoti ant Pagirių tvenkinių pasivažinėti, ten subaru klubas buvo padaręs trasą. Kojos laikymas ant gazo pedalo tikrai pasiteisino. Slystant mašinai šonu jau galėjau lengvai suvaldyti mašinos slidimą.
mar444nas 2012-12-20 11:19
Kam reika ziema tu visu 4 varomu ratu kai pilnai užtenka nusipirkti digliuotas padangas. Jokios pliurzos nebaisios iskyrus jei pasikabina masina ant sniego. Vazineju su digliuotom 3 metus ir vargo nematau. Masina zymiai stabilesne kelyje. Buvo atvejis kai sustojau saligatvyje o ten placiau pravalyta nei kelias tai susmigo visas sonas. Bandziau islipti bet pagailo padangu nes prasikase iki asfalto ir pradejo jaustis svilintu padangu knapas. O ant kelio buvo ledas. Tai va digliuotos padangos ir jokiu 4 varomu nereikes.
Nerkus 2012-12-20 11:20
Šiaip awd valdymas panašesnis i fwd. O nuslydimai nuo kelio su awd tai dažnai būna dėl per didelio pasitikėjimo, kad awd gerai laikosi ir nenuslysta ir spaudžia tiek, kad pradeda slysti, o tada jau per vėlu būna. Dar blogiau kai būna skirtingi jėgos paskirstymai tarp varančiųjų ašių, nors dabar tai visokios sistemos kai įsijungia, tai mašinos net nepaslidinsi šonu.
blizzard 2012-12-20 11:39
Vienintelis ir geriausias patarimas - nelenktyniauti.. ir laikyt kokius 2x didesnį atstumą tarp automobilių, kad galėtum važiuot panašiu greičiu kaip vasarą ir sustoti be didesnių bėdų.. Mieste viskas kiek kitaip nes ten dažniausiai būna ne suvažinėtas sniegas o jau ledas, tokiu atveju nevažiuoti didesniu kaip 40km/h ir viskas bus tvarkoje. Dažniausiai mieste vairuotojai automatiškai prisitaiko prie situacijos ir visi važiuoja lėčiau todėl, kaip jau minėjau nereikia vaidint kieto ir žaist "šachmatais" tarp automobilių..
arab 2012-12-20 11:42
4 varantys, du varantys, svarbu proto galvoj butu, o jei jo nera, nepades net ir penktas ratas varantis bagazinej
toks atvejis pries kelias dienas buvo vaziuojant is lenkijos i lietuva, pralenke su nauja audi quatro, labai blatnas vairuotojas, ale jo masina neslysta, padangos naujos ir t.t
Ir spekit kas gi nutiko ? Uz 30km tas narsusis keliu erelis gulejo griovi, o is masinos belikes sumustinis. Taip kad jei proto nera, nepades jokia elektronika. Su tanku ir tuo gali uzklimpt
assassin 2012-12-20 11:42
bent is savo patirties su AWD galiu pasakyt, kad kiekviena karta slystant masina elgiasi skirtingai pvz: reikia atleisti gaza ir vairu istiesint kaip RWD, o kita karta jei gazo nespausi, tai ir nuslysi kur masina nores
Ziema labai gerai AWD pravercia. Labai gerai gyvenant atokesnese vietose, ku uzpusti keliukai. per puga nebutumem su su FWD isvaiave is kiemo, kai tiek sniego buvo. nebutu padeje ir naudjos dygliuotos padangos, o AWD be problemu vaziuoja, svarbu tik gazo daugiau duoti, nes tada AWD sistema geriau veikia.
kestutisz 2012-12-20 11:50
Kai kokiam žiemos ralyje kai susirenka daug žiūrovų užmiesčio laukuose labai pasimato skirtumas tarp klasių - AWD tiesiog išvažiuoja, FWD siūbuojasi kol išjuda, o RWD dažniausiai stumdomi rankom. Tiesa, ir grioviuose ko gero dažniausiai užtinkami būtent AWD :)
Analog 2012-12-20 12:16
Nenusvaikit girdami dyglius, dygliai gerai ant ledo, o slystant ant sniego neturi jokios įtakos, o ant pliko asfalto netgi blogiau, nei nedygliuotos, svarbiausia yra padangų naujumas, bei gera firma. O jei AWD su gerom padangom tai išvis nepralenkiamas dalykas žiemą.
blizzard 2012-12-20 12:27
Na žiema jau toks nenuspėjamas metas. Sąlygos labai greitai keičiasi ir jas labai sunku vieną nuo kitos atskirti važiuojant automobilyje. Važiuosit viena gatve mašina elgsis vienaip, įsuksit į kitą gatvę, kelias gal atrodys identiškai, tačiau žiūrėk toje vietoje po sniegu jau bus plikledis koks, ar tas pats sniegas kitos konsistencijos ir mašina jau elgsis visiškai kitaip. Vieną dieną važiuosit kelias bus vienoks, ryte atsikėlę išvažiuosit ir pamatysit kad prie to paties greičio mašina elgiasi visai kitaip. Reikia mokėt prisitaikyt prie greitai besikeičiančios situacijos, o tą daryt lengviausia kuomet važiuoji ties ta "riba" kuo met dar gali net ir netikėtu atveju išsisukti. Ir nesvarbu koks tavo automobilis, jeigu esi įgudęs tai vairuodamas bet kokio tipo automobilį išnaudosi jo visą potencialą. Aišku smagiau vairuoti RWD arba AWD gali posūkiuose paslidinėt ir t.t. su quattro gali po griovius nardyt ar šiaip kur nuvažiuot kur kiti neįvažiuoja. Bet vairuojant su tikslus kažkur nuvažiuot, vis vien turi laikyti taisyklių ir neprovokuot netikėtumų, taip žinoma jeigu esi įgudęs tau tie įgūdžiai padės išsisukti, bet kaip jau sakiau, kelio dangos būklę nustatyt žiemą yra labai sunku, praktiškai kiekvienu atveju tu spėji kokia to kelio būklė, pabadai pastabdyt ar truktelni rankinį ir tada jau sprendi apie kelio būklę, bet jeigu važiuoji savo "limitu" ir tada pabandai patikrint kelio būklę? greičiausiai nesuvaldai automobilio..
Todėl nesvarbu kokį automobilį vairuojat tam tikros ribos peržengt negalima ir nepatartina, na vasarą jūs žinot kad ant kiekvieno astfaltuoto kelio jūsų mašina posūkiuose stovės identiška ir stabdys praktiškai identiškai, o žiemą kiekvienas kelio metras turi skirtingas charakteristikas ir jos gana skirtingos būna..
Arthuras 2012-12-20 15:51
Šūdas tos dygliuotos padangos. Tau tik "morališkai" ten kažką kabina, nei realiai. Dygliuotos tikrai padeda ant visiškai pliko ledo. Kiek tokio būna?.. Labai nedaug. Visur kitur geriau važiuoja minkštos gumos žieminės padangos, tiek per "pliurzę", tiek per purų sniegą ir pan. O ką jau kalbėt, kad dygliuotos kelia didelį triukšmą, blogai važiuoja ant asfalto.
O šiaip straipsnis geras. Žinot, kodėl nerašo apie keturis varomus? Nes keturių varomų sistemų pasaulyje yra begalės. Nerealiai daug, o jau nebekalbant, kad ir stabilumo kontrolės skirtingai veikia... Subaru daro vienokias sistemas, Audi kitokias, MB su BMW dar kitokias, HONDOS pvz. dažniausiai išvis tik reikalui esant įjungia galinius varomus ir t.t. Ir jos visos skirtingai vairuojasi. Kažkas rašė, kad va, gazą reikia laikyt ir išvairuosi. Toli gražu ne su visom AWD. Jei priekis slys, tai nereiškia, kad gazą paspaudus šikną "nuraus" ir užsuks ten kur reikia. Greičiausiai nuvažiuosi tiesiai. Ne kiekvienas automobilis vienodai oversteer'ina ir understeer'ina. Jei jau tokį turit(AWD), tai nepatingėkit išlėkt į kokias aikšteles ir pasibandyt įvairiais variantais, ką ir kaip daryt, nes kitaip iš to AWD naudos turėsit tik pusny įstrigę.
immortallt 2012-12-20 16:07
Oi kaip tu klysti. geros ziemines padangos ant kelio laiko daug daug stabiliau nei dygliuotos. Jos padeda tik ant plikledzio, kitais atvejais - prasciau.
HardAxe 2012-12-20 16:39
dygliai gerai ne tik ant plikledžio, padeda ir kai ledas po sniegu.
AWD labai skiriasi galimybėm. Ar varo abi ašys, ar vienas ratas tik blokuojamas prasisukimas, ar yra pilna blokiruotė.
kestutisz 2012-12-20 18:02
Kiek turėjęs dygliuotų (5'tą sezoną drožiu pigias SAVA) ir nedygliuotų (kelis sezonus drožiau atseit labai geras GY, arba darbines mašinas dažniausiai su gan naujom padangom, ar šiaip įvairias skolintas mašinas su nenusakomos būsenos padangom) tai visgi spygliukai yra gėris, ypač jei tenka išvažiuoti iš miesto - su dygliuotom pakimbi tik jei visai pasikabini ant sniego. Vat tik dabar kai tų spyglių liko gal koks penktadalis tos padangos elgiasi kaip vidutiniškos nedygliuotos - jau ir į ledo kalniuką reikia pagalvoti kaip važiuoti, ir šalia provėžų nelabai beišsilaikai, ir galą rankiniu jau įmanoma užmesti :)
Nerkashis 2012-12-23 09:18
Paskutinė straipsnio pastraipa, manau, yra svarbiausia. Gali skaityti tos teorijos 10 tomų ir vistiek, pirmam posūkyje sėdėsi pusnyje.
Turėjau "bulką". Paskutinius 3 metus važinėjau su rusiškom (berods KAMA) universaliom padangom. Nekeičiau nei žiemą, nei vasarą. Žiemą, rankinis stabdys buvo geriausias mano draugas Darai posūkį, o mašina rieda tiesiai, tai trauki rankinį ir spaudi gazą. Svarbiausia, kaip ir Girdauskas sakė, reikia jausti savo automobilį.
Dabar vairuoju Omegą. Na, čia jau kitas valdymas. Posūkį jau "imu" iš lėto. Niekaip neprisiruošiu į aikštelę išvažiuoti pasibandyti.
Lyginant fwd su rwd, tai smagiau su rwd. Fwd saugiau.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lenktynininko patarimai vairuojantiems žiemą