Fantastika tampa realybe: kuriama žaibiško elektromobilių įkrovimo sistema  (27)

Energetikos ir automatikos technologijų grupė ABB sukūrė naują, pirmą pasaulyje technologiją, kuri žaibiškai įkraus elektra varomą autobusą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tarptautiniame viešojo transporto sąjungos (UTIP) 60-ajame kongrese Ženevoje ABB paskelbė, kad ji kartu su miesto viešojo transporto bendrove (TGP), Pramonės ir technologijų skatinimo biuru (OPI) ir Ženevos energija SIG dirba ties TOSA elektrobusų sistemos bandomuoju projektu.

Nauja įkrovimo technologija bus pirmą kartą įdiegta didelio pajėgumo elektra varomame autobuse, talpinančiuose daugiau nei 135 keleivius. Autobusas tam tikrose stotelėse bus žaibiškai įkraunamas per 15 sekundžių, naudojant naujo tipo automatinį žaibiško įkrovimo mechanizmą, kol keleiviai išlipa ir įlipa į autobusą. Pilotinis projektas vykdomas tarp Ženevos oro uosto ir Tarptautinio parodų centro, Palexpo.

„Naudodami staigaus įkrovimo technologiją, mes galime išbandyti naujos kartos elektrobusus miesto viešajame transporte, kuriems nebereikia antžeminių elektros linijų, – sakė Claesas Rytoftas, ABB vyriausiasis technologijų pareigūnas. – Šis projektas sudarys palankias sąlygas pereiti prie lankstesnės, ekonomiškesnės viešojo transporto infrastruktūros, kartu sumažinant taršą ir triukšmą.“

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) yra nulinės-anglies-emisijos sprendimas, nes naudojama elektra gaunama tik iš švarios hidroenergijos. Įkrovimo laikas yra toks trumpas, kad netrukdo autobusų grafikui ir gerina miesto aplinką bei kraštovaizdį, nes nebereikia antžeminių linijų, bei tuo pačiu užtikrina lankstesnį maršrutą. Sistema, vietoj įprastų troleibusų strypų, naudoja lazeriu valdomą judančią „ranką“, kuri prisijungia prie autobusų stotelėje esančio įkrovimo lizdo.

Žaibiško įkrovimo technologija ir įranga autobuse, naudojama šiame projekte, buvo sukurta ABB ir pritaikyta autobusų maršrutams, kuriais piko metu pervežama daug keleivių. Vidines baterijas tam tikrose stotelėse galima įkrauti per 15 sekundžių, 400 kilovatų įkrova. Autobuso maršruto pabaigoje įkrovimas, trunkantis nuo 3 iki 4 minučių, leidžia visiškai įkrauti baterijas. Dėl naujoviškos elektros pavarų sistemos, energija, vietoj ant stogo sumontuotų įkrovimo įrenginių, gali būti kompaktinėse baterijose kartu su kita transporto priemonei reikalinga energija, maitinančią tiek autobuso veikimą, tiek jo papildomas paslaugas, tarkime, vidaus apšvietimas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(12)
(0)
(1)

Komentarai (27)