Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Creatium 2011-07-02 09:26
Tokie elektrobusai turėtų būt be galo smagus dalykas, turint omenyje kaip garsiai dirba ir kiek dujų išmeta dabartiniai (didžioji dalis - senieji - lietuvos autobusų parko) autobusai.
loggo 2011-07-02 10:14
O kuo žmonėms troleibusai nepatinka? Juk nereikia brangių baterijų, krauti ir t.t., - tik laidus nutiesti.
bahuriux 2011-07-02 10:24
Manau kad troleibusai vistik pigiau, neaisku kokiom metodikom skaiciuota, gal visa linija vienam troleibusui paskaiciuota. Baterija turetu nerealiai brangiai kainuoti, nebent jei naudotu kokia kinetines energijos baterija (vielinis smagratis su generatorium/varikliu). O kur nera troleibusu liniju gali dyzeliai naudoti gamtines dujas, gana svarus ir nebrangus kuras, beja taip ir daro daug kur.
Xdmin 2011-07-02 10:29
Autobusas per 12 metu sutupytu tiek, kiek kainuoja kitas autobusas. Bet ar baterijos atlaikytu tuos 12 metu? Naujas vaziuoja 3 valandas, kiek jis gales vaziuoti po 10 metu?
GTRooTube 2011-07-02 11:15
Kai rinką užplūs elektromobiliai pabrangs elektra ir bus dar blogiau nei dabar.
rimka 2011-07-02 12:14
manau kad ten batoreikų priežiūra įskaičiuota, jei tik tiek tesutaupo.
immortallt 2011-07-02 14:34
Tai va butent tas "TIK", tai baisiai brangiai kainuoja, sudetinga daryti ir ne visur apsimoka tiesti linijas.
Del elektros kainos, pagalvok logiskai... VDV yra labai mazo efektyvumo lyginant su elektrine. Jeigu tu pradedi maziau naudoti energijos neefektyviai, tai jos lieka daugiau naudojimui efektyviai. Efektyviai naudoji energija ir jos turi daugiau! Tai yra tarkim tu su naftos litru teoriskai gali nuzaiuoti 10km. Sudegines nafta elektrineje pagamini tiek energijos, kad gali nuvaziuoti 100km elektra. Tai teoriskai galetu ilgu laikotarpiu atpigti
Simplicity 2011-07-02 16:33
Immortallt, tu parodyk bent vieną daiktą, kuris laikui bėgant atpigo. Bent jau man atrodo, kad didėjanti paklausa mažina prieinamumą ir taip didina kainą (to pavyzdys gali būti NT Lietuvoj). Daug paprasčiau yra užkelti kainą nei pastatyti ir paleisti antrą ar trečią menamos AE bloką. Elektros energiją gamint, tai ne vyžas ir krepšus pint,- tam reikalingos milžiniškos investicijos, kurios dar turi ir grąžą duot.
immortallt 2011-07-02 20:49
Nesupratai mano komentaro.... Viskas laikui einant brangsta, tai vadinama infliacija. Kas svarbu ilgu laikotarpiu, tai santykines kainos. Jeigu tarkim viskas pabrangsta 10%, o elektra brangs tik 1%, tai santykinai jinai atpigo! Ir ilgu laikotarpiu, tai ne metai ar du... Masinos nereikalauja investiciju ? Viskas ju reikalauja ir kalbama ne tik apie LT, o apie visa pasauli.
Ir gal baikit visi, kad LT gyvent blogai ar neimanoma. Vakar va su destytoju vokieciu bendravau, kuris gyvena LT jau 6 metai ir jam cia patinka! Daug keliaves ir keliauja jis po pasauli, daug kur gyvenes ir geriausi pavyzdziai, pvz., taip kaip vakar atsventem isleistuves uz 160LT zmogui Vilniuje ir kas yra ~20% minimumo. Norvegijoje kainuotu kokie 2000-3000LT, kas jau yra ~30-40%. Vokietijoje taksi pasivezinti kainuoja jei dabar nemaisau nieko apie 1.5-2 eurai per kilometra, ir kiek mes skaiciavom, kad jei lyginti su minimumu, tai 20km kelionei taksi uzdirbti reikia atidirbti ~6h ir daug visokiu kitokiu dar pvz. buvo.
secret 2011-07-02 22:11
nenoriu labai gincytis, duosiu asmenini pvz, uzdirbu 1500svaru per menesy. lietuvis tegu 1500lt ir man ir jam nuoma ir visos kitos islaidos su bustu apie 700 - 800. sutinku del paslaugu kainos, kuri lietuvoj smarkiai pigesne, bet ne pasaulines zaliavos. tas pats kuras. musu atlyginimai santykinai 1:1, kuro kainos 1:4, pienas 1.3:6, sokoladukas snicers 0.4:1, sportiniai bateliai 50:300. viesbutis parai 60:250. alkoholis ir daug kitu... tas pats tavo taksi, kiek valandu reikia dirbti, kad nuvaziuoti 20km? kelione apie 40lt minimumas 800, po 40h per savaite 5lt per valanda. 8h valandu darbo nuvaziuoti 20km taksi. geros keliones + nepalyginama paslaugu kokybe. neabejoju esi girdejes mesainio kainos indeksa http://www.saltinis.eu/ekonomika/big-ma ... -indeksas/ labai idomus rodiklis.
loggo 2011-07-02 23:05
Per paskaitas univere buvo užsiminę apie Big Mac indeksą - bet taip paminėjo, jog ekonometriškai, didžiaja dalimi analitiškai, jis niekam tikęs. Šiaip smagi statistika ir tiek.
O vat man tikrai įdomu, koks efektas elektros kainoms būtų, jei visi pradėtų elektromobiliais važinėti. Trumpuoju laikotarpiu, be abejo, būtų stipriai sutaupoma kuro išlaidoms, bet po kiek laiko, mano nuomone, tas santaupas atsvertų padidėjusios elektros sąskaitos (dėl padidėjusios el. kainos, dėl padidėjusios el. paklausos) buitiniam naudojimui. Kažkas minėjo, jog tiesiog pastatys daugiau elektrinių (ar kažką panašaus), bet ar tik prieš porą metų mes nepastebėjome, kaip Lietuvoje sėkmingai statomi tokie projektai?
Šiaip ką noriu pasakyti, kad tokie teiginiai ("Kaina pakils"; "Pastatys daugiau elektrinių ir kaina per daug nepakils") nėra faktai, kaip dauguma jūsų juos stengiates perteikti, o tik jūsų nuomonės.
secret 2011-07-02 23:43
is zmogiskos puses sakyciau, gerbuvis yra pinigu likutis po pirmo butinumo prekiu ir paslaugu ir kuo jis didesnis tuo geriau.
kas liecia elektros kainas ir t.t. galiu tik pamastyt, kad jei bus monopolija su didelem kainom, galbut padauges tiekeju ir padidetu konkurencija, nes butu didelis pelningumas, galbut atsirastu kazkoks mokestis elektromobiliu turetojams - kaip keliu mokestis, savotiskas akcizas lyginant su kuru. jeigu pavyktu sutaupyt bent 20% dabartiniu eksplotaciniu islaidu ir bent dvigubai elektromobiliu kainas butu pasiekimas is kitos puses, kuriami laptopai, kurie krauna kompo baterija vien spaudinejat mygtukus. regis tuoj panaudosim bet kokia kinetine energija ir laukti ilgai nereikes
immortallt 2011-07-03 00:16
Del gerbuvio, na +- sutinku.
Del elektros kainu, tai kai kalbama apie energetika, mastykit bendriau. Aktualu tampa energetiniai resursai, o ne pati elektra, nes resursus gali versti i elektra. Elektra pacia jau po to pigiau transportuoti nei kura, o intensyvesnis tinklu naudojimas, ypac nakti, mazina fiksuoto kapitalo kastus bei efektyviau isnaudojama. O statyt jegaines reikia tik sudaryti palankias salygas ir aktualiausia yra problemu sprendimas su LESTO. Labai sudetinga prijungti elektrine prie tinklu, ar tai butu vejo, saules ar dar kas nors.
Na kad ir mano tevai, galvoja nauja nama statytis ir visai butu linke investuoti i vejo jegaine, maksimalaus leidziamo galingumo be leidimu, bet iskyla problema, kad tada reikia akumuliatoriaus... O tai labai pabrangina projekta, nes prijungti prie tinklu - be sansu beveik... Aisku iseitis butu pasidaryti geotermini sildyma. Ka tuo norejau pasakyti, kad jei butu sudaromos technines ir teisines salygos lengvai prijungti prie tinklu nuo mazo iki didelio galingumo jegaines, tai didetu ir pasiula. Jeigu augtu elektros kaina, o vejo ir saules jegainiu kainos po truputi ir toliau mazes, tai atsiras labai didele motyvacija vystyti alternatyviaja energija ir namuose. Gi pas mus nera, kaip kad pusej afrikos, kur draudziama statytis saules ar vejo jegaines, nes privalai elektra pirkti is imones, o imone ta elektra parduoda po mazdaug 2LT/kwh.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Elektriniai autobusai pasiryžę radikaliai pakeisti dabartinius viešojo transporto parkus