Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
batusia 2013-07-22 11:52
Viskas, pirksiu automobilį be mikroschemų...
ZmogZ 2013-07-22 12:11
Įdomu kokių priemonių reikia imtis, kad variklis tiek nuskristų.
Net keista, kad parašė apie 'merikonų saugumo žmogžudystes.
loggo 2013-07-22 13:10
Man smalsu, jeigu variklis nekontroliuojamai dirba ("gazuoja"), ar nepadetu:
1) Prievartinis pavaros isjungimas - spaudziant sankaba arba tiesiog lauziant svirti
2) Rankinio uztraukimas (kad jei tik pristabdytu; kas butu, jei masina varoma galiniais ratais; kas butu, jei, kaip kai kuriose naujose masinose, nera rankinio svirties, o tik "parking" mygtukas?)
3) Stabdziu nuspaudimas
4) Variklio degimo isjungimas (t.y., raktelio pasukimas)
Man idomu, ar tokie dalykai imanomi, ir kaip visa tai veiktu
Mano mintys:
Kiek suprantu, tai visi mano isvardinti budai nera valdomi kompiuteriu (stabdziai, pavaru deze,..) - na nebent degimas,- todel atrodo, kad situacijoje, kai masina nevaldomai greiteja, turetu padeti.
1) Man atrodo, uztektu nuspaust sankaba ir riedet, kol automobilis sustos - kas, kad variklis dirbs su max apsukom? Bent neleksi 200 km/h greiciu, o pamazu letesi.
Dar zinau, kad norint isjungti pavara net nebutina spausti sankabos (visai kitas klausimas, kiek tai kenkia masinai, bet tema yra apie nevaldomos masinos sustabdyma, taigi, masinos tech. bukle po sustojimo - ne pirmoje vietoje) - pats kartais is smalsumo vaziuojant taip padarau;- tik zinoma, nespaudziu "gazo" tuo metu. Bet kazkaip itariu, kad ir gazuojant butu imanoma isjungti pavara, kad ir naudojant jega.
2) Isivaizduoju, jei masina nera sportine ir varoma priekiniais ratais, tai rankinio stabdzio stabdomoji jega persvertu variklio traukos jega ir pamazu sustotum. Idomu, kas butu, jei masina butu varoma galiniais ratais.
3) Stabdziai. As greiciausiai kazka labai akivaizdaus praleidziu - bet niekad nesuprantu, kaip tokiose situacijose gali nesuveikti stabdziai. Atsimenu, pries gal 3 metus Toyota pateko i beda, kai ju automobiliai nevaldomai greitedavo (berods, kazkoks gazo pedalo defektas), ir buvo keli ivykiai, kai zmones pateko i avarijas. Negi tokiu atveju nebutu imanoma stipriai imynus stabdziu pedala sustoti? Ar tiesiog zmones nespeja apie tai pagalvoti ir viskas per greitai ivyksta?
4) Kadangi niekad nebandziau (nenoriu masinos lauzyti ) - negi neveiktu paprasciausias degimo uzgesinimas?
N3XuS22 2013-07-22 13:45
USA beveik visos masinos automatine pavaru deze. Ten nera sankabos pedalo. Tiek stabdziai, tiek rankinis stabdis, tiek gazo pedalas valdomas irgi kompiuteriais. Pagaminama vis daugiau masinu, kurios pacios prisiparkuoja aikstelese, reiskia jose sumontuota iranga galinti be vairuotojo keisti vairo padeti.
turint priejima prie visu automobilio sistemu, uztenka nuspaust gaza iki dugno, ir uzblokuoti koki viena galini rata
min 2013-07-22 14:32
Uztraukus rankini stabdi, tau praktiskai garantuotas nestabdomas sukimasis aplink asi
BlackBird 2013-07-22 14:56
1) Automatinė pavarų dėžė, valdoma kompiuteriu.
2) skaičiau straipsnį, kad net rankinius stabdžius norima valdyti elektroniškai. ar tai jau yra įgyvendinta masinėje gamyboje, negaliu pasakyti.
3)čia įdomiau. realiai turint galvoje stabdžių svarbą saugumui, jie turėtų veikti tik mechaniškai. nors ir stabdžių sabotažas įmanomas tiek jiems esant valdomais mechanika, tiek elektronika.
4)Degimo raktelius jau pakeitęs "start/stop" mygtukas, valdomas, aišku, elektronika.
Jei tai tiesa, ką teigia ispanai, mašinos kontrolę įmanoma perimti. Bus įdomu pamatyti demonstraciją. O norint sukelti avariją, reikia viską atlikti labai staigiai, kad vairuotojas nebespėtų susivokti.
Simplicity 2013-07-22 15:05
Turiu pažįstamą mechaniką, tai teko pačiupinėti pačios įvairiausios diagnostinės įrangos, išgirsti apie įvairias naujoves. Va, tik dar niekad neteko išgirsti, kad diagnostiką galima atlikti fiziškai neprisijungus prie automobilio.
Na, o į loggo klausimus galima atsakyti keliais sakiniais:
1. Jei automobilis su mechanine greičiu dėže ir įprasta užvedimo sistema (rakteliu), tai galima ir sankabą išminti, ir rankinį užtraukti ar laisvą pavarą įmesti. Galima net variklį užgesinti.
2. Jei automobilis su START/STOP mygtuku ir automatine greičių dėže, kuri dar valdoma elektroniškai (joystick), tai belieka tik abiem kojom į stabdžių pedalą įsiremti.
Tačiau, abiem atvejais nesi apsaugotas nuo kurio nors iš ratų stabdžio blokavimo. Kartais nereikia net pikto hakerio, o užtenka ir kvailiojančio ABS kompiuterio ar daviklio.
Evil Goku 2013-07-22 18:53
Elektoninis stovėjimo stabdys tai jau seniai yra. Greitai gali atsirasti ir automobilių, kurių ratai nėra mechaniškai sujungti su vairu....
Šiulliakiniuose automobiliuose vairuotojas beveik nieko nevaldo, tik perduoda savo norus (salono temperatūrą, norima važiavimo greitį ir pan.) kompiuteriui, kuris pats nusprendžia kaip viskas turi veikti.
evaldosia 2013-07-22 18:58
amerikiečių automobiliuose su 3 ir daugiau litrų,stabdžiai tik pristabdytų auto iki 40 km/h. ne kiekvienas išdrįstų šokti iš tokio auto.po minutės stabdymo sugestu stabdžiai(užvirtu stabdymo skystis,lyditusi trinkelės).su užtrauktu rankiniu gali važiuoti ir 1,6 l auto,be problemų.sunkvežimių vairuotojams Amerikoje draudžiama leistis nuo ilgos pakalnės vien tik su stabdžiais ,turi būti išjungta pavara ,kitaip sudegs stabdžiai.
dyendy 2013-07-22 19:38
visu pirma nesigilinant kiek cia tiesos bet kad raso apie jav zvalgyma tai tik todel kad ji viena pazangiausiu rusai savo zurnalistu lauktu laiptineje. kietam riesutelyje 4 berods taip buvo valdomas visas miestas...
kaip sistema apeit. kiek zinau istatymai bent eu draudzia vaira be tiesiogines sasajos su vairo mechanizmu. galima diegti juodasias dezes pan kaip lektuvose naudos nulis bet bent jau irodymusnrinktu. netikiu kad imanoma tai padaryti nepasirosus t.y turint reikalinga iranga pasirenki bet kuri auto ir sukuli reikia zinuoti ir vairuotojo galim5bes jo vairavimo iprocius kaikada uztektu katina ant kelio ismesti butunir pigiau ir paprasciau. 25$ kainuoja smartfonas idogus atitinkama softa galima meginti bet velgi atrodo blefas jei tai b6tu taipmpigu ir efektinga dedes is alkaidos nebetaranuot6 saugumo atitvaru/tvoru. Taranuotu pastatuts su jau ten stovinciaais auto.
zamzungas 2013-07-22 20:28
Na pasikartosiu bet vistiek:
1. Automatui ir taip aišku, kad negalioja
2.Merse rankinis tai toks pedaliukas, naujuose modeliuose elektroninis.
3.Stabdžiai valdomi abs kompiuteriu, kuris sprendžia kaip smarkiai nuspausti kaladėles, ir gali neleisti stabdyti.
4.Degimas naujuose automobiliuose taip lengvai neišsijunugia, nera raktelio kurį pasukus nutruktu grandinė, pats pagalvok apie šiuos dabartinius ''navarotus'': beraktė užkurimo sistema, Start/Stop mygtukas, užkurimo mygtukas.
5. Dabar dar pradėjo montuoti tokius elektromagnetinius vairo stiprintuvus kuriuos išvedus iš proto galima pridaryti pokštų
Taigi kaip ir sakė moderniame automobilyje tu tik siunti nurodymus kompiuteriui, ir jis viską kontroliuoja.
fraktalas 2013-07-22 21:33
Na už tokia kainą kaip jie sako tai nebent kazkur prie neekranuoto laido su duomenu magistrale pasijungti, o is nuotolio tai netikiu kad imanoma nulausti. Zinomas budas yra elektronikos sudeginimas (elektromegnetinis impulsas), bet kas tokiu atveju atitinka nezinau ir kaina tokio itaiso pakankamai didele.
Hmz 2013-07-22 21:55
Nebūtinai elektromagnetinis impulsas. Teoriškai galima pagal tam tikrų laidų ar montažinės plokštės takelių ilgį parinkti elektromagnetinių spindulių dažnį, kuris išvestų iš rikiuotės pasirinktas schemos dalis, ir net nebūtinai perdegindamas. Užtektų, kad indukuotos srovės kažką laikinai sutrikdytų.
fraktalas 2013-07-22 22:18
Tą ir tuėjau omenį sakydamas neekranuotus laidus. O per atstumą nieko čia nepribursi daug nebent pati mašina kokį bevielį tinklą turi ar dar kokį bėsą, na bus įdomu sužinoti kokį velnią jie čia planuoja pademostruoti.
unytas 2013-07-22 23:24
iki namu likus 120km truko sankaba man. be senkabos teko vazuoti ir sustoti ir vel gazuoti o per miesta pravazuoti. taip masina sugedo tik nezinau ar del to bet pavaru dezes ir variko paduskos teko keisti bet zinau kas kelis kertus be sankabos pravazavo 700+ km ir masina sveika liko lig ir
Simplicity 2013-07-23 01:08
Va, dar vienas ekstremalus spendimas beviltiškoje situacijoje — saugiklių lupimas lauk, jei tik yra kur nors po vairu paslėpti ir galima lengvai prieiti
andriulis 2013-07-23 08:57
Jau nebepamenu kokiame automobilyje saugikliai po vairu stovi. Plius jei ir stovi, tai tie mažieji kurie nebent visokias lemputes ar dar kokius šudeliakus išjungtų.
Aš kiek suprantu, tai jie gali prisijungti prie automobilio per signalizaciją. Viskas priklauso kokio gudrumo įmontuota signalizacija. Jeigu signalizacija kontroliuoja visą mašiną, per borto kompiutėrį, tai manyčiau realus dalykas. Važiuojant iš paskos tokio automobilio, per signalizaciją prisijungi prie mašinos smegenų, o tuomet jau gali drąsiai pagazuoti prieš sankryžą degant raudonai.
bahuriux 2013-07-23 09:01
Viso sito bardako sprendimas paprastas reikia itaisyti dideli raudona mygtuka pertraukti elektros grandine, ta prasme "brute force" maitinimo atjungimas. Atjungti reiketu ir nuo akumo ir nuo generatoriaus maitinima, tada elektronika isvis nebeveiktu. Arba vazineti tokiais auto su mechaninem dezem, be oro pagalviu (arba atjungtom) ir ismetus ABS, EBD, TSC, ESP, CMBS, EBA saugiklius, o dar geriau tokios auto kuriuose ju net nebuvo.
Jei gilintis labiau i tuos samokslus, tai piktavaliai gali ir issauti visas oro pagalves pirma, kad apsvaiginti ir apriboti jusu veiksmu laisve. Tada uzmesti visa gaza ir padaryti taip, kad ABS isvis neleistu stabdyti ir jei yra stabilumo kontrole, ar panasi sistema, uzstabdyti vienos puses abu ratus.
kestutisz 2013-07-23 09:42
Kažin, ar (jei saugikliai būtų lengvai pasiekiami, ir diversija tokia ilga jog labiau primenanti pokštą, o ne realų pasikėsinimą) tokiame moderniame auto būtų gera mintis pasilikti be, kad ir pašalinio valdymo :)
Simplicity 2013-07-23 10:05
Tie maži saugikliai ne tik lempoms, radijai ir valytuvams Jie stovi praktiškai ant visų automobilio gyvybę palaikančių agregatų.
Pvz., išlupus kuro padavimo saugiklį bus nutrauktas kuro tiekimas ir variklis savaime užges. Labai supanikavęs lupsi visus saugiklius iš eilės ir galbūt net ABS ar oro pagalvių saugiklius išlupsi Na, o kalbant apie signalizacijas reikėtų galvoti ne apie kažkokią sistemą, kuri viską valdo, o labiau kaip apie spyną, kuri įleidžia jei turi tinkamą raktą.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ar galima nuotoliniu būdu užvaldyti šiuolaikinį automobilį?